Canon lancerer bærbart 4K broadcast-zoomobjektiv

Søborg, den 5. september 2019 – Canon annoncer i dag udvidelsen af virksomhedens brancheførende sortiment af 4K broadcast-objektiver til 2/3"-sensor kameraer med lanceringen af CJ15ex4.3B. Det klasseførende CJ15ex4.3B byder på enestående optiske ydeevne, som man kender det fra Canons UHDxs-serie, og understøtter en maksimal 15x zoom og en brændvidde helt ned til 4,3mm. Nu findes der et Canon-objektiv til ethvert broadcast-scenario. Dette lette (2,19 kg) og kompakte objektiv sætter broadcastere i stand til at opnå 4K optisk ydeevne, selv med dets indbyggede 2x extender, hvilket sikrer billedmateriale i den allerhøjeste opløsning – fra midten af billedet helt ud til kanterne. I takt med at seeres efterspørgsel efter 4K-indhold stiger, er CJ15ex4.3B det ideelle valg til broadcastere, der ønsker at fremtidssikre deres indhold, når de opgraderer til 4K-systemer og -workflows.

CJ15ex4.3B

Hæver branchestandarder for at opnå fængslende seeroplevelser

I sidste år fejrede Canon 60-års jubilæum for virksomhedens broadcasting-objektiver. Lanceringen af CJ15ex4.3B er et bevis på Canons fortsatte engagement i at understøtte branchen med innovative produkter med højtydende optik. Med troværdig farvegengivelse understøtter objektivet korrektion af kromatisk aberration, når det er monteret på et kompatibelt 4K-kamera. Med CJ15ex4.3B går Canon et skridt videre end den traditionelle broadcasting-standard af ITU-R Recommendation BT.709, så broadcastere, der bruger objektivet, kan få glæde af et større farverum med BT 2020. Disse objektivegenskaber resulterer i mere lysstærke, levende og virkelighedstro billeder med enestående farvesammensætning, realistisk struktur og dybde – og imødekommer efterspørgslen efter mere fængslende broadcast-seeroplevelser.

Den forbedrede opstilling af fluorit, UD- og Super UD-linseelementer, der bruges i CJ15ex4.3B, medvirker også til optisk korrektion af kromatisk aberration. Ved at benytte denne Canon-teknologi fremstiller objektivet smukke billeder med mindre farvesløring eller farveforvrængning omkring motivernes omrids. Det er også det første bærbare broadcast-objektiv med ASC (Air Sphere Coating) – en ny teknologi, der anvender en belægning, som undertrykker lysets refleksion – hvilket reducerer ghosting og resulterer i en mere autentisk HDR-optagelse.

Uovertrufne zoomegenskaber

CJ15ex4.3B's zoomfunktion, der styres ved hjælp af grupperede, bevægelige zoom- og asfæriske linseelementer, sikrer ensartet og pålidelig optisk ydeevne. Selv når man bruger objektivets 2x extender, opnår man den meget høje 4K-standard. Derudover kontrollerer det forbedrede, interne fokussystem fokusudsving, samtidig med at det forbedrer opløsningen i skærmens yderkanter – hvilket alt sammen giver mere jævne, klarere og skarpere billeder.

CJ15ex4.3B – det perfekte objektiv til dynamiske optagelser

Takket være dens vidvinkel-brændvidde og -zoomforhold er CJ15ex4.3B ideelt til at indfange scener i sportsarenaer og landskaber. Disse egenskaber, sammen med dets kompakte og lette design, gør objektivet også velegnet til at optage i trange miljøer eller tæt på motiver, hvor man skal have udstyret på skulderen til at filme. Derudover får man med dette bærbare broadcast-objektiv ikke bare holdbarheden af traditionelle HD-objektiver, men også den høje grad af mobilitet, som kræves af kameraer til reportage- og dokumentaroptagelser. CJ15ex4.3B's greb er ergonomisk designet, så kameraoperatører kan filme med udstyret på skulderen i længere tid, og det passer perfekt i brugerens hånd, hvilket aflaster fotografen og giver ubegrænsede optagelsesmuligheder.

CJ15ex4.3B – Vigtigste egenskaber:

• Klasseførende forstørrelse (15x) og største vidvinkel (4,3 mm) i et bærbart vidvinkel-zoomobjektiv
  • 4K-opløsning fra midten til kanten af objektivet
  • ASC-teknologi (Air Sphere Coating)
  • UD- og Super UD-linseelementer
  • Stort BT.2020-farverum og understøttelse af High Dynamic Range
  • Højtydende digital drevmotor (e-Xs IV)
  • Let og kompakt hus giver stor mobilitet
  • Indbygget 2x extender