Canon Medical Systems opkøber Nordisk Røntgen Teknik A/S for at styrke sin globale røntgenforretning

Danmark, 15. marts 2022 – Canon Medical Systems annoncerer deres opkøb af Nordisk Røntgen Teknik A/S (NRT), en dansk virksomhed beliggende i Aarhus, med avanceret teknologi til udvikling og fremstilling af diagnostiske røntgensystemer. Canon Medical Systems styrker dermed sin globale røntgenforretning.

Med opkøbet får Canon Medical Systems adgang til europæisk-baseret teknologi, udvikling og fremstilling af avancerede multifunktionelle og motoriserede radiografiske imaging-løsninger.

NRT's administrerende direktør, Mogens Ravn, fortæller, at de ser meget frem til at blive en del af Canon-koncernen og bidrage til global sundhedspleje ved at tilbyde sin avancerede teknologi til det globale marked.

Canon Medical Systems President, Toshio Takiguchi, udtaler:

”Med tilføjelsen af NRTs high-end-segment til vores lineup vil vi være i stand til at tilbyde vores kunder endnu mere attraktive, fleksible og brugervenlige produkter. Vi forventer også, at synergien med NRT’s avancerede teknologi vil give endnu mere værdi til Canons røntgensystemer i fremtiden."

NRT er en dansk højteknologisk producent af medicinsk udstyr. Med virksomhedens 45 år i branchen ligger dens styrke i produktporteføljen, hvor fokus er på brugervenlige high-end systemer og kontinuerlig innovation med medicinsk personale og patienter in mente. Dette er nøglen til NRT’s anerkendelse på sundhedsmarkedet og fortsatte forretningsekspansion på tværs af Europa, som vil fortsætte, da NRT opretholder driften under sit nuværende navn.

Canon Medical startede sin forretning med udviklingen af Japans første indenlandsk producerede røntgenrør. I dag tilbyder de et komplet udvalg af diagnostiske medicinske imaging-løsninger, herunder CT, røntgen, øjenpleje, ultralyd og MRI. Canon Medical er repræsenteret i mere end 150 lande og regioner globalt og vil overføre NRT's ekspertise inden for avanceret teknologi, kundetilfredshed og overholdelse af medicinske lovgivninger til nuværende røntgenløsninger. Det kan yderligere understøtte leveringen af sundhedsydelser i overensstemmelse med Canon Medicals "Made for Life"-forpligtelse til at forbedre kvaliteten af patientbehandling – overalt.

Besøg Canon Medicals hjemmeside: https://global.medical.canon