Canon udvider MAXIFY-serien med nye MegaTank-modeller – med lave samlede ejeromkostninger til hjemmekontorer og små virksomheder

Søborg, den 17. november 2022 – Canon annoncerer i dag udvidelsen af virksomhedens MAXIFY-serie med MAXIFY GX3050 og MAXIFY GX4050: to nye printere, der er ideelle til små virksomheder eller dem, der arbejder hjemmefra. Den udvidede serie er bygget med henblik på samarbejde, effektivitet og produktivitet, og den dækker en bred vifte af forskellige printbehov på forskellige arbejdspladser – hvad enten det er til hybridarbejde hjemmefra, eller når man driver en mindre virksomhed.

MAXIFY GX3050

Canon MAXIFY GX4050

MAXIFY GX4050

Pladsbesparende og omkostningseffektive

Begge modeller er udstyret med genopfyldelige MegaTank-blæktanke og har lave samlede ejeromkostninger og lave omkostninger pr. side. De er brugervenlige og nemme at vedligeholde, så man kan spare tid og holde fokus på forretningen. Nedetiden reduceres til et absolut minimum med højtydende print af op til 14.000 sider fra et sæt blækflasker1 – eller op til 21.000 sider, når man bruger Economy Print Mode2 – mens den høje papirkapacitet på op til 350 ark (250-arks kassette og 100-arks fremføring fra bageste bakke) og en vedligeholdelsespatron, der kan udskiftes af brugeren, reducerer behovet for at sende printeren til service.

Både MAXIFY GX3050 og MAXIFY GX4050 er udviklet specifikt til små virksomheder og hjemmearbejde og tilbyder hurtig kopiering og scanning samt print i professionel kvalitet med de genopfyldelige blæktanke med 4-farvers pigmentbaseret blæk. De to printere har et kompakt skrivebordsdesign: De optager meget lidt plads og passer nemt ind på hjemmekontoret.

Høj produktivitet og enkelt at samarbejde

Når man deler sit arbejde mellem hjemmet og kontoret – eller deler plads i et kontorfællesskab – sørger de hurtige printhastigheder for, at brugerne ikke behøver vente på at printe dokumenter. Begge modeller leverer hurtige print på op til 18,0 sider/min. i sort/hvid og 13,0 sider/min. i farver.

Med 4-farvers pigmentbaseret blæk er begge printere ideelle til at fremstille højkvalitets-forretningsprint på en række forskellige medier. Canon har specialudviklet det pigmentbaserede blæk, så man få print med skarp og letlæselig sort tekst og med tydelig tekst og grafik i farver. Derudover er der blevet lavet forbedringer til farvegengivelse og kontrast sammenlignet med tidligere MAXIFY GX-modeller. Disse pigmentbaserede blæktyper er også modstandsdygtige over for udtværing og udviskning, så dokumenter ser professionelle ud og trygt kan fremvises og deles.

Kassetten har et vindue, så man kan se, hvor meget papir der er tilbage, og har plads til 250 ark almindeligt papir, og den bageste bakke rummerrskellige medietyper og -formater, herunder muligheden for at fremføre karton – dermed man kan dække en bred vifte af forskellige printbehov med én enkelt printer.

Derudover understøtter de nye MAXIFY GX-modeller Chromebook, med understøttelse af direkte print og scanning fra Chrome OS. Printerne understøtter også en række andre operativsystemer, herunder Mac, Windows, iOS og Android.

Nem vedligeholdelse

Både MAXIFY GX3050 og MAXIFY GX4050 er brugervenlige og nemme at vedligeholde takket været forbedret hardware-design, en touchscreen (kun MAXIFY GX4050) og elegante interfaces. Det har aldrig været nemmere at genopfylde printerne – med fjederspændte, farvekodede blækhætter kan brugere genopfylde tanken blot ved at løfte fingeret, alt uden at spilde blæk. Desuden er vedligeholdelsespatronen nu placeret på printernes fremside, så brugeren nemt kan få adgang til den og udskifte den.

Ubesværede tilslutningsmuligheder på arbejdspladsen

Printerne tilbyder smarte tilslutningsmuligheder, hvilket giver MAXIFY-brugere muligheden for at printe, scanne, kopiere og oprette forbindelse til clouden via Canon PRINT-appen og drage fordel af kompatibiliteten med eksisterende software og teknologiplatforme, herunder AirPrint og Mopria®. Når man er forbundet via Wi-Fi, registrerer printerne signalstyrken og sikkerhedsniveauet: Når der er flere adgangspunkter, vil de automatisk oprette forbindelse til det punkt med den bedste sikkerhed og dataforbindelse, hvilket sikrer, at man altid har en stabil forbindelse. Gennem forskellige modforanstaltninger – herunder WPA3-SAE, WPA3-EAP(AES) og TLS 1.3-kryptering – begrænser MAXIFY GX3050 og MAXIFY GX4050 risikoen for uautoriseret adgang og dataudslip.

Alsidig medieunderstøttelse til print

Plakater, POS-materiale og andre print i karton, som man ellers vil sende ud af huset, kan nu fremstilles vha. MAXIFY GX3050 og MAXIFY GX4050, så små virksomheder kan spare penge på marketingmateriale. For at understøtte inhouse-print er begge printere nu kompatible med forskellige medieapplikationer, herunder print på karton fra den helt nye flade bakke bagpå. PosterArtist Web kan bruges til at skabe iøjnefaldende plakater, uden at man skal være grafiker: Programmets skabeloner, automatiske design og gratis stockfotos hjælper med at skabe fine resultater. Det er tilgængeligt online via en webbrowser, så man kan redigere hvor man vil, når man vil.

Sammen med MAXIFY GX3050 og MAXIFY GX4050 annoncerer Canon også udvidelsen af virksomhedens PIXMA MegaTank-serie med fire nye, hurtige højkvalitetsprintere med genopfyldelige blæktanke – ideelle til familier, der vil spare penge, når de printer derhjemme.

Besøg https://www.canon.dk/printers/refillable-ink-tank-printers/ for mere information om MAXIFY GX3050 og MAXIFY GX4050.

Vigtigste egenskaber (begge modeller):

• Hurtige printhastigheder: 18,0 sider/min. / 13,0 sider/min.3
• Høj sidekapacitet 6.000 sider med sort blæk eller op til 14.000 sider fra et sæt med farveblæk1
• Economy Mode øger kapaciteten med op til 50 %2
• Pigmentbaseret blæksystem med 4 farver
• 100-arks kapacitet fra bageste papirbakke
• 250-arks kassette
• Flad bakke bagpå

MAXIFY GX3050 – Vigtigste egenskaber:

• 3-i-1-printer – Print, kopiering og scanning
• 1,35" firkantet LCD-skærm (mono)
• Wi-Fi

MAXIFY GX4050 – Vigtigste egenskaber:

• 4-i-1 printer – print, kopiering, scanning og fax
• 35-arks automatisk dokumentfremfører (ADF)
• 2,7" touchscreen i farver
• Wi-Fi & Ethernet

1. Sidekapacitet er den anslåede værdi, baseret på Canons egen testmetode, som opnås vha. ISO/IEC 24712-standarden og gennem simulering af kontinuerligt print med de udskiftelige blæktanke efter indledende opsætning.
  2. Economy Mode reducerer blækforbruget ved at mindske tætheden, så man kan printe 50 % flere sider end i Standard Mode.
  3. Dokumentprinthastighed på almindeligt A4-papir måles på baggrund af gennemsnittet for ESAT i kontorkategoritesten for ISO/IEC 24734-standarden.