Canon Professional Services – Ofte stillede spørgsmål

Canon Professional Services (CPS) er en gratis tjeneste, der giver Canons professionelle foto- og videobrugere information, service og support. Her er svarene på mange af de oftest stillede spørgsmål om CPS. Men hvis du har spørgsmål, der ikke behandles nedenfor, kan du kontakte cps@canon-europe.com.

Ofte stillede spørgsmål

Hvem henvender CPS-programmet sig til? 

CPS i Europa tilbyder support til fagfolk i Europa, Mellemøsten og Afrika og en række fordele, der betyder, at de kan udføre deres arbejde uden afbrydelse. Medlemskabet er også egnet til avancerede brugere, der ønsker hurtigere service- og reparationstider samt adgang til eksklusive særtilbud.

Hvad får man ud af CPS-programmet?

CPS-programmet tilbyder eksklusiv og gratis adgang til en række fordele for avancerede brugere af Canons fotograferings- og videoprodukter. Du får bl.a. adgang til CPS-supportteams ved større internationale og lokale events, prioriteret reparationsservice samt lokal CPS-support i udvalgte europæiske lande. Afhængigt af niveauet for CPS-medlemskabet er det muligt at låne udstyr gratis, når dit udstyr bliver repareret af CPS og leveringstiden for reparationen ikke kan overholdes.

I hvilke lande tilbydes CPS-programmet? 

Det europæiske CPS-program tilbydes i øjeblikket i følgende lande: Østrig, Belgien, Kroatien (kun Silver-medlemskab), Tjekkiet, Danmark, Estland (kun Silver-medlemskab), Finland, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Irland, Italien, Kasakhstan (kun Silver-medlemskab), Letland (kun Silver-medlemskab), Litauen (kun Silver-medlemskab), Luxembourg, Holland, Norge, Polen, Portugal, Rumænien (kun Silver-medlemskab), Rusland, Sydafrika, Slovenien (kun Silver-medlemskab), Spanien, Sverige, Schweiz , Tyrkiet (kun Silver-medlemskab), Ukraine (kun Silver-medlemskab), Storbritannien og De Forenede Arabiske Emirater (kun Silver-medlemskab).

Hvad koster det at tilmelde sig CPS? 

Det er gratis af tilmelde sig. Du kvalificerer dig til forskellige medlemsniveauer afhængigt af det Canon-udstyr, du ejer.

Hvordan kvalificerer jeg mig til CPS, og hvad er fordelene ved hvert niveau? 

Kvalificering sker automatisk, når du registrerer kvalificerende Canon-kamerahuse og -objektiver, og fordelene er forskellige for hvert medlemsniveau. Besøg CPS-siden for at få flere oplysninger.

Jeg har et eksisterende CPS-medlemsnummer, der kombinerer bogstaver og tal (f.eks. UK013795RS), men jeg kan ikke logge ind. Hvad gør jeg? 

Din konto udløb desværre i april 2010 og er nu ugyldig. Du skal ansøge om et nyt CPS-medlemskab og genregistrere dit udstyr. Når du har gjort det, får du tildelt et nyt numerisk CPS-nummer og et gyldigt CPS-medlemskab.

Hvilke oplysninger skal jeg brug for at tilmelde mig CPS? 

Registrering i forbindelse med CPS er ganske nemt. Ud over en gyldig europæisk, mellemøstlig eller afrikansk hjemmeadresse og e-mailkonto bliver du bedt om modellen (pas på, når du indtaster det nøjagtige modelnavn, for eksempel er EF100mm f/2.8 Macro-objektivet anderledes end EF100mm f 2.8 Macro USM-objektivet) og serienummeret på hvert enkelt af det kvalificerende Canon-udstyr, du ejer. Du vil også blive bedt om en købsdato, det land, hvor du har købt produktet og navnet på forhandleren. Hvis du ikke har de nøjagtige detaljer for disse tre felter, når du registrerer dig, bedes du skrive dit bedste bud og indtaste oplysningerne så hurtigt som muligt. Husk, at hvis du ønsker at udnytte dine CPS-fordele på disse produkter, skal du have nøjagtige oplysninger, og det kan være nødvendigt at bevise, at du har købt hvert kvalificerende produkt på lovlig vis. 


Hvordan finder jeg serienumrene på mit Canon-udstyr? 

På spejlreflekskameraer er serienummeret typisk placeret på kameraets underside, stemplet på et klistermærke på bundpladen. Serienumre på objektiver er placeret forskellige steder, afhængigt af objektivmodellen. Du kan få mere hjælp til at finde serienumre på Canon-produkter ved at downloade denne PDF: En vejledning til at finde serienumre på Canon-udstyr.


Hvornår modtager jeg mit CPS-medlemskort? 

Du får tilsendt dit nye CPS-medlemskort inden for et par uger efter registrering eller fornyelse af din CPS-konto. Har du ikke modtaget dit nye kort efter fire uger, skal du sende en e-mail til CPS på cps@canon-europe.com, så Canon kan genudstede dit nye kort.

Jeg forsøger at indtaste nye oplysninger om udstyr på CPS-siden. Hvorfor får jeg vist en fejlmeddelelse? 

Det første du skal kontrollere er, at du har valgt den rigtige model fra rullemenuen FØR du indtaster serienummeret. For det andet skal du sørge for, at du har indtastet serienummeret korrekt, uden mellemrum eller ekstra tegn i serienummerfeltet.

Kan jeg registrere brugt udstyr, og hvad sker der, hvis den tidligere ejer stadig har registreret det på sin konto? 

Ja, du kan registrere brugt udstyr. Systemet tillader det, selv når det tidligere har været registreret hos en anden bruger. Du vil blive underrettet, hvis dette sker, og du modtager muligvis en e-mail fra din salgsrepræsentant, hvor du bliver bedt om at validere dit køb. Hvis du har problemer med at registrere udstyret, kan du sende en e-mail med dit kontonummer til CPS sammen med model- og serienummeret, som du har problemer med. E-mailadressen er: cps@canon-europe.com.

Har mit medlemskab en udløbsdato? 

Dit medlemskab har ingen udløbsdato og fornyes automatisk. Vi opfordrer dig dog til at holde dine oplysninger og registrerede produkter opdateret, så du får tildelt det korrekte medlemsniveau. Hver 1. januar bliver dit medlemsniveau genberegnet, så det er vigtigt at sørge for, at du er opdateret ved udgangen af hvert år.

Hvordan kvalificeres et produkt til CPS-medlemskab?

For at kvalificere sig til de enkelte niveauer af CPS-medlemskab skal man eje bestemte Canon-produkter. Derudover har hvert produkt en kvalificeringsgrænse – for eksempel skal du have to kamerahuse og tre objektiver for at kvalificere dig til både Silver- og Gold-medlemskab. Hvis du f.eks. ejer et EOS 5D Mark IV og et EOS 80D sammen med tre pro-objektiver, kvalificerer det dig kun til et Silver-medlemskab, fordi EOS 80D har en øvre grænse for Silver-kvalificering. EOS 5D Mark IV kvalificerer dig til Platinum-medlemskab, så det kan bruges i en kombination af tre kamerahuse og fire objektiver for at opnå det højeste medlemskab. Medlemskab af CPS Video kræver blot, at du ejer ét Pro Video-produkt. For en komplet liste over kvalificerende udstyr kan du besøge siden Kvalificerende produkter.

Hvorfor vises nogle af mine produkter som ikke 'CPS-støttede' på min konto? 

Kun produkter, som CPS yder support til, tæller med i beregningen af dit CPS-medlemsniveau. Canon kan desværre ikke reparere visse af de ældre og udgåede modeller inden for den angivne reparationstid i CPS på grund af vanskeligheden med at indkøbe dele. Vær opmærksom på, at produkter fra tid til anden fjernes fra listen over produkter, som CPS yder support til. Det kan påvirke dit CPS-medlemskab. Du kan dog stadig tilknytte disse produkter til dine konti, og de kan muligvis repareres under andre reparationstider end dem i CPS. Kontakt dit lokale reparationscenter for yderligere oplysninger. Vi anbefaler, at du jævnligt opdaterer din konto og registrerer alle dine produkter, da de fleste kan repareres.

Hvornår tilbydes CPS i andre lande? 

CPS-netværket i Europa, Mellemøsten og Afrika er allerede omfattende. Og Canon ser konstant på muligheder for at udvide CPS-tjenesten til andre lande. Hvis du har forslag til, hvordan Canon kan forbedre CPS, kan du skrive til cps@canon-europe.com.

Jeg har ikke nok kvalificerende udstyr til CPS. Kan jeg blive medlem alligevel? 

Du kan åbne en CPS-konto uden et produkt og gradvist tilføje produkter til kontoen, i takt med at du køber dem. Når dine køb når op til grænsen for Silver-medlemskab, vil du automatisk kvalificere dig og blive medlem og få adgang til dine fordele.

Jeg er medlem af CPS i et andet land uden for Europa, Mellemøsten og Afrika. Er jeg kvalificeret til alle fordelene ved det europæiske CPS-program? 

På nuværende tidspunkt drives Canon Professional Services regionalt, og kvalificerende kriterier og fordele er forskellige på tværs af regioner. Medlemmer uden for Europa kan dog opnå prioriteret service fra Canons servicefaciliteter og ved internationale events, hvor CPS er til stede, ved fremvisning af et gyldigt CPS-medlemskort. Prioritetsniveauet er muligvis ikke det samme, som det der tilbydes i dit hjemland. Hvis du ønsker at udnytte europæiske CPS-fordele, og du har en officiel adresse i et af de omfattede lande, skal du tilmelde dig igen.

Jeg er europæisk CPS-medlem. Hvilken service kan jeg forvente uden for Europa, Mellemøsten og Afrika? 

Ved fremvisning af dit gyldige CPS-kort bør du få prioriteret service, men det er måske ikke i overensstemmelse med de fordele, der tilbydes i Europa.

Kan jeg registrere produkter, jeg har købt uden for Europa, Mellemøsten og Afrika? 

Vi ved, at fagfolk inden for fotografering og videooptagelser ofte rejser og køber produkter uden for deres eget land. Derfor kan du registrere disse produkter som normalt og stadig nyde fordelene ved CPS. Visse produkter, der er købt hos en uautoriseret Canon-forhandler kan have været importeret for at blive solgt til en lavere pris, så vær opmærksom på begrænsningerne, når du køber sådanne produkter. Vær også opmærksom på, at der i tilfælde af reparationer under garantien kræves et købsbevis, og hvis dette ikke kan fremvises, vil produktet ikke give ret til at benytte den lokale Canon-support. Få flere oplysninger på siden Parallelimport.

Tilmeld dig CPS

Medlemmer får adgang til CPS-support, både lokalt og ved større events, en prioriteret reparationstjeneste og – afhængigt af dit niveau af medlemskab – gratis låneudstyr.

Tilmeld dig nu

Relaterede links