Ofte stillede spørgsmål

Canon Professional Services (CPS)

Om Canon Professional Services (CPS)

Hvad er CPS?

Canon Professional Services (CPS) er en dedikeret service til professionelle og semiprofessionelle fotografer og videofotografer, der bruger Canon-produkter. Hurtig service og udstyrsreparationer, inspirerende events og oplevelser samt eksklusive særtilbud er nogle af de mange fordele, vi tilbyder vores CPS-medlemmer i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA).


Kvalificering, point og medlemsniveauer

Kan alle tilmelde sig CPS?

CPS er rettet mod professionelle og semiprofessionelle fotografer og videofotografer. Det er helt gratis at tilmelde sig.

Hvad er Canon-point, og hvordan fungerer de?

De fleste af Canons produkter relateret til fotografering eller videooptagelse udløser point. Du skal blot vælge dit produkt under registreringsprocessen for at finde ud af, hvor mange point de udløser. Når du har udfyldt dine produktoplysninger, vil disse point blive tilføjet til din konto. Dine samlede point fra alle produkter, du registrerer, udgør dit medlemsniveau. Et produkts point kan reduceres over tid og kan ikke indløses eller ombyttes.

Mine produktpoint er nedtonede, og der vises en blå prik. Hvad betyder det?

Den blå prik angiver, at der kræves handling fra dig for det pågældende produkt, så du skal klikke på det og se nærmere. Point er nedtonede, når der mangler oplysninger, og et produkt ikke er helt registreret. Rediger din produktregistrering, og udfyld alle felter (serienummer, købsland, købsdato og købssted). Pointene vil derefter blive godkendt og bidrage til dit medlemsniveau.

Kan jeg tilmelde mig CPS med lidt eller intet udstyr?

Du kan tilmelde dig CPS uden nogen produkter som et medlem i kategorien 'Red'. Du vil begynde at optjene point, når du registrerer produkter og komme videre til næste medlemsniveau – Silver, hvor du begynder du at få adgang til større medlemsfordele.

Hvor mange point giver mit udstyr mig?

Du skal blot tilmelde dig og begynde at tilføje dine produkter for at finde ud af, hvor mange point dit udstyr giver dig. Du behøver ikke afslutte din registrering for at se, hvor mange point dit udstyr er værd. Du kan bare vende tilbage senere og færdiggøre registreringen for at modtage dine point.

Hvorfor er mine point faldet?

Hvis dit samlede antal point er faldet, skyldes det enten at et produkt er blevet fjernet fra din Udstyrstaske, eller at et produkt er udgået eller ikke længere kan serviceres af os. Selvom dine ældre produkter falder i point, vil de altid bidrage til dit samlede pointantal.

Mit nye medlemsniveau er ikke det samme som min gamle CPS-konto?

Vi har lavet en masse nye og spændende forbedringer af vores nye CPS-medlemsordning. For at gøre kvalificering til medlemskab mere retfærdigt for alle vores Pro-kunder har vi introduceret point og udvidet produktlisten over kvalificerende udstyr. Det betyder, at vi nu kan belønne vores trofaste kunder ved at give point til ældre produktmodeller og støtte vores medlemmer, som ikke har en "typisk" udstyrstaske. Husk at registrere alle dine Canon-produkter og holde din udstyrstaske opdateret for at maksimere dine point og medlemsfordele.

Hvad er der sket med mit CPS Video-status?

Vi ved, at de fleste professionelle i dag ikke længere udelukkende er en fotograf eller videofotograf, så vi har besluttet, at det ikke længere gav mening at have separate medlemsniveauer. Dit nye CPS-medlemskab giver dig point for både video- og fotoudstyr på én konto, som bidrager til dit overordnede medlemsniveau.

Sådan registrerer du dig

Hvilke oplysninger skal jeg bruge for at registrere mig?

Registrering hos CPS er hurtigt og nemt, og du får øjeblikkeligt medlemskab. Du skal bare tilmelde dig med dine kontaktoplysninger. For at komme i gang med at samle point til dit medlemsniveau skal du registrere dine produkter. Bare rolig, det er utrolig nemt, og du kan indtaste oplysningerne, når det passer dig. Du skal bruge serienummeret, navnet på forhandler, samt land og købsdato. Når disse oplysninger er valideret, kan du se pointene på din konto. Sørg for at produktoplysningerne er korrekte, og at du har et bevis for købet af dine produkter, da vi måske beder om det, når du skal bruge dine fordele eller i tilfælde af en reklamation.

Hvilke Canon-produkter kan jeg registrere?

Vi har over 3.000 Canon-produkter, der kan registreres – herunder de fleste af vores kameraer, objektiver, printere og endda tilbehør. Husk at tilføje både gammelt og nyt udstyr, og selv Canon-produkter, der er købt uden for dit hjemland, kan give dig point. 120 af vores Pro Canon-produkter kvalificerer til Fast Track, hvilket betyder, at de kan repareres på bare 2 dage, afhængigt af dit medlemsniveau.

Hvor kan jeg finde produktets serienummer?

Du finder serienummeret på dit digitale spejlreflekskamera på undersiden af kamerahuset, stemplet på et klistermærke på bundpladen. Serienumre på objektiver er placeret forskellige steder på objektivmodellen. Få mere at vide om placering af serienumre for Canon-produkter.

Kan jeg registrere brugt udstyr?

Ja, selvfølgelig. Du kan registrere dit brugte udstyr på samme måde som andre produkter du ejer. Hvis du oplever problemer, bedes du kontakte os. Husk at oplyse dit serienummer og model, og det problem, du oplever.

Kan jeg registrere produkter, jeg har købt uden for Europa, Mellemøsten og Afrika?

Ja, det kan du. Vi ved, at fagfolk inden for fotografering og videooptagelser ofte rejser og køber produkter uden for deres eget land. Derfor kan du registrere disse produkter som normalt på din CPS-konto og stadig nyde fordelene ved CPS. Nogle produkter, der ikke er købt hos en autoriseret Canon-forhandler, kan være importeret for at blive solgt til en lavere pris. Så vær opmærksom på begrænsningerne ved at købe disse produkter, og at et købsbevis er påkrævet i tilfælde af reparationer under garantien, og at produktet ikke er berettiget til lokal Canon-support under garantien.


Medlemskab

Er CPS gratis?

Ja, det er helt gratis at tilmelde dig. Dit medlemsniveau afhænger af det Canon-udstyr, du registrerer hos os, og som du allerede ejer.

Hvornår modtager jeg mit medlemskort?

CPS-velkomstpakken inklusive et medlemskort sendes til Silver-, Gold- og Platinum-medlemmer. Når du opnår dette niveau, vises en meddelelse på dit dashboard under "Tilbud". Klik på meddelelsen, og indtast den adresse, pakken skal sendes til. Kontakt os, hvis du ikke har modtaget dit nye kort inden for 4 uger efter din anmodning. Medlemmer er kun berettigede til én pakke og ét kort, selv om medlemskabsniveauet ændres. Kontakt os, hvis du har mistet dit kort og ønsker et nyt.


Produktservice

Hvad er Fast Track?

120 af Canons produkter er berettiget til hurtig service i vores officielle Canon-servicecentre. Find ud af, om nogle af dine produkter er berettiget til Fast Track ved at tjekke din Udstyrstaske og vælge individuelle produkter. Dette vil også vise ekspeditionstiden, som afhænger af dit medlemsniveau og CPS-serviceniveauet i landet. Fast Track gælder ved reparationer hos alle Canon Service & Repair Centres og CPS autoriserede servicepartnere. For vedligeholdelse og opgraderingstjenester gælder Fast Track kun hos Canon Service & Repair Centres. Fast Track er kun tilgængeligt for produkter, der er registreret helt med alle oplysninger (serienummer, købsland, købsdato og købssted), og hvor pointene er godkendt. Ekspeditionstiden gælder højst 3 produkter til service på én gang pr. medlem og omfatter ikke transporttid. Til sammenligning er standard, ikke-CPS ekspeditionstiden cirka 10 dage. Ekspeditionstiden kan ikke garanteres, men Canon gør sit yderste for at opfylde de oplyste ekspeditionstider. Hvis ekspeditionstiden ikke kan overholdes, vil du være berettiget til låneudstyr (Gold- og Platinum-medlemmer). Se Brugsvilkår for flere oplysninger.

Hvorfor er Fast Track-ekspeditionstiden for mit videokamera 5 dage?

Den hurtigste ekspeditionstid for alle videoprodukter (Cinema EOS- og X-serien) er 5 dage. Dette skyldes kompleksiteten af reparationer, tilgængeligheden af reservedele og det værktøj, der kræves. Hvis du er berettiget til en 2 dages (Platinum) eller 3 dages (Gold) ekspeditionstid, bestræber vi os på at udføre reparationer inden for vores hurtigste ekspeditionstid for video på 5 dage. Hvis reparationen tager mere end 5 dage, er Gold- og Platinum-medlemmer berettiget til låneudstyr, hvis det er nødvendigt.

Er CPS-rabat på vedligeholdelse og gratis returnering tilgængelig hos alle Canon Service Centres?

CPS-rabatter på produktvedligeholdelsesservice og gratis returnering på fakturerbare reparationer er kun tilgængelig fra Canon Service & Repair Centres (som anført i nedenstående Ofte stillede spørgsmål).

CPS-autoriserede servicepartnere tilbyder i øjeblikket ikke præcis disse fordele, men kan have deres egne tilbud, så det er værd at kontakte din valgte CPS-autoriserede servicepartner for at høre mere. Alle Canon Service Centres, som yder service til CPS-udstyr, kan findes ved at bruge værktøjet på siden og vælge filteret "Canon Professional Services".

Hvad er forskellen mellem Canon Service & Repair Centres og CPS-autoriserede servicepartnere?

Canon Service & Repair Centres er store, lokale Canon-ejede værksteder som er "centres of excellence", der håndterer en lang række Canon-services og -reparationer.
Der er 6 af disse centre i EMEA:

CPS-autoriserede servicepartnere er uafhængige værksteder, der har fået tilladelse af Canon til at udføre services og reparationer af visse produkter for CPS-kunder inden for de nødvendige Fast Track-ekspeditionstider. De har de nødvendige værktøjer og uddannelse til at udføre disse services på det meget høje kvalitetsniveau, som Canon kræver.

Canon Service & Repair Centres og CPS-autoriserede servicepartnere er samlet kendt som Canon Service Centres.

Alle Canon Service Centres, som yder service til CPS-udstyr, kan findes ved at bruge værktøjet på siden og vælge filteret "Canon Professional Services".


International support

Kan jeg kun bruge CPS i mit hjemland?

Dit CPS-medlemskabet giver dig mulighed for support og fordele på tværs af alle deltagende lande i Europa, Mellemøsten og Afrika, når du rejser. Fordelene kan variere fra land til land, så sørg for at kontrollere de deltagende lande for at få flere oplysninger.

Kan jeg tilmelde mig CPS EMEA, hvis jeg er medlem i en anden region uden for Europa, Mellemøsten eller Afrika?

CPS køres individuelt i forskellige regioner i verden. Men CPS-kunder uden for Europa, Mellemøsten og Afrika er berettiget til visse services på Canon EMEA-faciliteter og ved events med et gyldigt CPS-medlemskort. Bemærk, at dine fordele kan afvige fra fordelene i dit hjemland. Hvis du ønsker at have alle fordelene ved CPS EMEA, skal du tilmelde dig igen med en officiel adresse i et af de deltagende lande.

Kan jeg nyde fordele i andre områder i verden, hvis jeg er medlem af CPS EMEA?

Hvis du er Canon EMEA-medlem kan du benytte Canons prioriterede service uden for Europa, Mellemøsten og Afrika med et gyldigt CPS-medlemskort. Dog kan fordelene afvige fra de fordele, som tilbydes i dit område.