NY VARIOPRINT iX-SERIEN ARK PRODUKTIONSPRINTER TILBYDER OFFSET-KVALITET, DIGITAL FLEKSIBILITET OG INKJET-PRODUKTIVITET

Canon annoncerer varioPRINT iX-serien, en avanceret inkjet ark produktionsprinter fra Canon med iQuariusᶦˣ-teknologien. Til kunder med månedlige produktionsvolumener på 1 til 10 millioner A4-sider tilbyder denne nye produktionsprinter kombinationen af den grafiske kvalitet og medievalg fra offset eller 'liquid toner'-systemer med produktiviteten og omkostningseffektiviteten fra inkjet.

Print flere end 9.000 SRA3-sider i timen (eller 320 A4-sider i minuttet) på en bred vifte af medier, herunder offset coatede medier fra 90 til 350 g/m2. Fremstil store volumener af en lang række kommercielle printapplikationer – fra marketingmateriale og premium direct mail til kataloger, magasiner og bøger.

Med en gennemsnitlig oppetid på mere end 90 % og intet behov for daglig kalibrering eller vedligeholdelse leverer varioPRINT iX-serien en væsentlig stigning i produktionen og målbare forbedringer af de samlede driftsomkostninger sammenlignet med andre arkproduktionsteknologier.

Den revolutionerende nye produktionsprinter bygger videre på succesen af varioPRINT i-serien-platformen, der blev lanceret i 2015. Med over 250 installationer hidtil verden over har varioPRINT i-serien sat Canon i førerpositionen inden for inkjet-produktionsprint af transaktionsapplikationer, bøger og højkvalitets direct mail.

Den nyeste iQuariusᶦˣ-teknologi udgør kernen af den nye iX-serie og kombinerer tre vigtige innovationer:

• Et banebrydende tørresystem, der kombinerer luft og varme med befugtning for at beskytte mediet. Dette sikrer robuste print på en bred vifte af medier, der er helt flade og klar til øjeblikkelig efterbehandling.
  • Nye, patenterede polymerpigment, vandbaserede inks og ColorGrip, som giver enestående, levende og faste farver på en lang række medier, herunder coatede medier op til 350 g/m2.
  • iQuarius kvalitetskontrolteknologier, som giver utrolig høj billedkvalitet, takket være ægte 1200 dpi billedbehandling og 1200 dpi printhoveder, der er udviklet sammen med Kyocera, til print af knivskarp tekst og hårfine linjer, flydende overgange og perfekte hudtoner. En avanceret dysekontrolteknologi benytter en inline-scanner til automatisk kontrol og justering af enkelte dyser i løbet af produktionsprocessen, så man ikke får striber på det færdige output. En kontrol af dyseaktivitet sørger for registrering og automatisk kompensation af dyser, mens jobbet behandles, hvilket reducerer nedetid og spild og sikrer høj billedkvalitet.

Mediehåndteringen er blevet forbedret med automatisk registrering, frasortering af fejlbehæftede medier inden print og nøjagtig medietransport, hvilket yderligere optimerer kvaliteten og produktiviteten. Tilsammen leverer disse innovative teknologier en perfekt balance mellem enestående billedkvalitet, medie- og applikationsfleksibilitet, driftssikker produktivitet og omkostningseffektivitet – alt sammen i en enkelt inkjet-produktionsprinter. Med den nye VarioPrint iX-serie kan man håndtere små oplag, hurtigt skifte mellem opgaver og fremstille færdigbehandlede dokumenter med blandede medier uden besvær, samtidig med at man enkelt imødekommer kundernes deadlines.

Hans Dalmeijer, Produkt og marketingsansvarlig for Canon Production Printing Products, Canon Danmark kommenterer: "Det attraktive ved inkjet er dens fantastiske produktivitet, trods stadig kortere deadlines og større mængder af små oplag, der skal ekspederes hurtigt. Med varioPRINT iX-serien behøver man ikke længere vælge mellem kvalitet og medievalg, eller mellem produktivitet og omkostningseffektivitet. Kommercielle printvirksomheder kan nu takke ja til stort set samtlige ordrer med sikkerheden om at kunne levere en perfekt printkvalitet, have muligheden for at vælge mellem en lang række medier og få glæde af hurtige gennemløbstider. Alt dette kan opnås med varioPRINT iX-serien. Kunder, der gerne vil tilbyde den største portefølje af højkvalitets-applikationer, har nu en ark produktionsprinter, der kan hjælpe dem med at generere flere ordrer, samtidig med at de kan håndtere mindre, mere forskelligartede job på en fleksibel og rentabel måde."

PRISMAsync-printserveren drives af et højtydende, mediedrevet workflow og optimerer produktiviteten ved automatisk at indstille de rette printparametre for det valgte medie og gennem at tilbyde muligheden for at planlægge op til otte timers produktion i forvejen. Sammen med PRISMA-softwaren kan en fuldstændig automatiseret og intuitiv løsning integreres i ethvert eksisterende workflow, der dækker samtlige produktionsfaser – fra oprettelse af printjob og printadministration til finishing og ordrestatus.

Simon Brejner, Country Director, Production Printing Products, siger afslutningsvis: "Lanceringen af varioPRINT iX-serien er en væsentlig forbedring af vores produktportefølje, som henvender sig til grafiske virksomheder. Med VarioPrint iX-series, Canons Colorado UVgel-teknologi og ProStream-baneprinterne har kommercielle printvirksomheder nu et endnu større udvalg af Canon-løsninger at vælge imellem til at imødekomme deres specifikke behov.