Nyt fleksibelt, hybrid broadcast-objektiv fra Canon

Søborg, den 24. september 2020 – Canon udvider virksomhedens brancheførende sortiment af 4K-broadcast-objektiver til 2/3"-sensor-kameraer. CJ20ex5B er et 2-i-1-, UHDxs-objektiv, der tilbyder fordelene ved Canons optiske 4K-ydeevne med avancerede betjeningsmuligheder og har et kraftfuldt 20mm-zoomområde og 5mm-vidvinkel. Det gør det velegnet til en brev vifte af broadcast-projekter, som for eksempel studiooptagelser, sportsproduktioner, dokumentarer og nyhedsreportager.

Højkvalitets optisk ydeevne

CJ20ex5B demonstrerer Canons fortsatte engagement i at udvikle højtydende optik. Det understøtter 4K-opløsning fra midten af billedet helt ud til kanterne og har avancerede objektivbelægninger, hvormed det imødekommer de meget høje krav til 4K HDR-broadcast-produktioner. Objektivet er desuden kompatibelt med kameraer, der understøtter korrektion af kromatisk aberration for BT.2020-farverummet, og det understøtter den stigende efterspørgsel efter nye branchestandarder.

Fang al action fra forskellige vinkler

Kombinationen af CJ20ex5B's vidvinkel- og zoomevner gør det til et utroligt alsidigt objektiv. Med et zoomområde på 5,0-100mm (10-200mm med den optiske extender) kan det bruges til en lang række broadcast-projekter. Når det bruges til sportsudsendelser, er objektivet det perfekte valg til professionelle, der både skal tage panoramiske billeder i en sportsarena og fange close-up-billeder fra sidelinjen. Objektivet er let (2,2 kg) og kompakt og giver broadcastere mulighed for at opnå 4K optisk ydeevne – uanset hvilke indstillinger de vælger – selv når de bruger dets indbyggede 2x extender.

Kompatibel med virtuelle systemer

CJ20ex5B er udstyret med en 16-bit encoder, der kan læse meget nøjagtig positionsinformation for begge objektivindstillinger – zoomfokus og iris – uden at initialisere objektivet. Ved hjælp af objektivets 3 x 20-bens connectors kan de læse denne information, selv når man bruger zoom- og fokusknapperne samtidig. Dette er perfekt til professionelle, der ønsker et objektiv, som er kompatibelt med forskellige virtuelle systemer.

Kompakt og let

Med dets avancerede specifikationer og høje ydeevne opretholder CJ20ex5B det klassiske kompakte og lette design, som man finder i Canons ENG-objektivserie. Derudover får man med det bærbare broadcast-objektiv ikke bare holdbarheden fra traditionelle HD-objektiver, men også den høje grad af mobilitet, hvilket er perfekt til outside broadcasting. CJ20ex5B's greb er ergonomisk designet, så kameraoperatører kan filme med udstyret på skulderen i længere tid, og det passer perfekt i hånden, hvilket aflaster fotografen og giver ubegrænsede optagelsesmuligheder.

I dag annoncerer Canon også lanceringen af virksomhedens seneste tilføjelse til Cinema EOS-systemet – EOS C70, et kompakt og alsidigt cinema-kamera, der er det første kamera i Cinema EOS-serien med den innovative RF-fatning. Derudover lancerer Canon Mount Adapter EF-EOS R 0.71x – en RF-til-EF-objektivadapter, der er designet til at give brugere adgang til Canons omfattende udvalg af EF-objektiver sammen med EOS C70-kameraet, samtidig med at de kan opretholde den samme fullframe-synsvinkel.

Det nye kamera vil blive annonceret på Canon Vision – en online-platform, der lanceres torsdag den 24. september 2020, kl. 14.00. For at besøge Canon Vision og se eventets program skal man registrere sig via følgende link: https://www.canon.dk/pro/events/canon-vision/

CJ20ex5B – Vigtigste egenskaber:

• UHDxs, 4K optisk kvalitet
  • Hybridt koncept – vidvinkel og telefoto
  • 5,0-100mm brændvidde (10-200mm med optisk extender)
  • f/1.8 - f/2.95 maks. blænde
  • Indbygget 2x extender