AUTOMATISÉR OG PERSONALISÉR MED CANONS UVGEL WALLPAPER FACTORY

Canon har sammen med partner Fotoba lanceret UVgel Wallpaper Factory, som er designet til at maksimere produktionen, levere høj kvalitet og køre hele dagen, hvilket gør UVgel Wallpaper Factory til den perfekte løsning til automatiseret produktion af brugertilpassede tapeter. UVgel Wallpaper Factory fås som en komplet end-to-end-løsning for nye kunder og som en opgradering til eksisterende Colorado-storformatprintere.

UVgel Wallpaper Factory er en modulopbygget løsning, der består af en motoriseret Fotoba Jumbo Roll-mediefremfører (JRL), som tilkobles en Colorado rulle-til-rulle-storformatprinter. Printeren er desuden tilsluttet Fotoba Cutter XLD 170WP og Rewinder REW 162 til automatisk beskæring af fleksible medier i brugerdefinerede formater og længder. Og med den indbyggede tape-enhed er det meget enkelt at printe, beskære og tape. Jobbet færdigbehandles, og tapetrullerne kan sendes direkte til kunden. Til almindelige printjob forbliver Colorado-printerens to medieskuffer tilgængelige.

UVgel Wallpaper Factory-løsningen kan også integreres i eksisterende løsninger, takket være Colorados 'open interface'-struktur, hvilket giver kunder mulighed for at vælge input- og output-løsninger fra forskellige leverandører.

En high-volume-mediefremfører i kombination med den produktive Colorado-printer leverer enestående gennemløb. Som en fuldt automatiseret løsning – fra mediefremføring til færdigt output – der ikke kræver nogen indblanding fra en operatør, kan man være sikker på, at UVgel Wallpaper Factory klarer jobbet. Brugeren kan fremstille større volumener og maksimere profitten, eftersom man ikke længere behøver tænke på manuel betjening, samtidig med at man kan få glæde af fuld automatisering.

Formfasthed og farveensartethed betyder alt i fremstillingen af tapeter, så brugeren kan være sikker på at få et nøjagtigt match fra panel til panel. Fordelen ved UVgel inks er, at de ikke behøver varme til at tørre, så mediet skævvrides ikke, når det printes på en Colorado, hvilket resulterer i et færdigt produkt af høj kvalitet. Og hvis man fremstiller store volumener af vægbeklædninger, der består af flere paneler, tilbyder UVgel-teknologien maksimal ”dot gain control” og optimal farveensartethed print efter print, selv når de produceres på flere forskellige printere og på forskellige tidspunkter. Genprint af ordrer med garanteret farveensartethed har aldrig været nemmere med UVgel-teknologien.

Eftersom UVgel inks er lugtfrie samt GREENGUARD Gold-certificeret af AgBB og Type II-certificeret af ASTM, er tapeter, der er fremstillet på Colorado-printeren, sikre til at blive anvendt indendørs. Med den unikke FLXfinish-teknologi kan man tilbyde brugertilpasset tapet med en fløjlsagtig, mat finish, så man kan skille sig ud fra konkurrenterne og skabe endnu mere vækst.

Hans Dalmeijer, Product Marketing Manager for Production Printing Products hos Canon, kommenterer: "Vores kunder fortæller os igen og igen, at de kan udforske nye applikationsmuligheder på interior decor markedet med vores UVgel-teknologi. Derfor har vi i samarbejde med Fotoba udviklet UVgel Wallpaper Factory. Med denne fuldt automatiserede løsning kan vores kunder printe tapeter i exceptionel kvalitet, hurtigt og effektivt, hvilket hjælper dem med at udvide deres serviceudbud på markedet. Ud fra den kundefeedback, vi har fået indtil i dag, er vi sikre på, at UVgel Wallpaper Factory vil revolutionere produktionen af high-volume digitale tapeter.

Læs mere om UVgel Wallpaper Factory og Canons løsninger til indretningsmarkedet her: https://canon.sm/wallpaperfactory