Verdensførende og i en klasse for sig – Canon modtager seks 2020 EISA Awards

Søborg, lørdag, den 15. august 2020 – Canon sætter standarden for teknisk innovation og optisk ydeevne og anerkendes endnu en gang af Expert Imaging and Sound Association (EISA). I år modtager Canon seks prestigefyldte priser for virksomhedens spejlløse kameraer, DSLR-kamerahuse og objektiver. På trods af dette års hidtil usete udfordringer har Canon opretholdt sit engagement i at lancere produkter, som flytter grænser og åbner for nye muligheder for fotografer og filmskabere.

Nytænkning og redefinering af professionel, spejlløs fotografering – Canons EOR R5 tildeles pris af internationale fotojournalister

Canons EOS R5 sætter helt nye standarder for spejlløs fotografering og modtager den prestigefyldte EISA Camera Innovation Award. Derudover vinder Canon EOS-1D X Mark III EISA Professional Camera Award, hvilket styrker kameraets renommé som et meget eftertragtet og yderst effektivt kamera blandt professionelle fotografer verden over, mens det populære EOS 90D vinder EISA APS-C Camera Award. Fire af Canons RF-objektiver – kompakte og lette objektiver, der er spækket med avancerede teknologier – bliver også anerkendt af EISA: RF 70-200mm F2.8L IS USM, RF 24-70mm F2.8L IS USM, RF 600mm og RF 800mm F11 IS STM.

Disse priser afspejler Canons mangeårige erfaring med at levere optisk ydeevne, der er drevet af virksomhedens engagement i forskning og udvikling og styret af kunde-feedback. Hvert produkt demonstrerer Canons fortløbende support til både DSLR- og spejlløse systemer og giver fotografer og filmskabere et konkurrencedygtigt og vidtspændende produktudvalg, der gør det 'umulige' muligt.

Canons fulde liste af 2020 EISA Awards er som følger:

Issei Morimoto, Senior Vice President hos Canon Europe kommenterede: "Disse prestigefyldte priser er et levende bevis på, hvorfor vores produkters ydeevne, konstruktion, innovation og tekniske evner bliver anerkendt af EISA's ansete dommere. På trods af dette års hidtil usete globale udfordringer har Canon lanceret en serie af brancheførende produkter med deres egne banebrydende teknologier, som imødekommer og overgår vores kunders forventninger verden over. Med prisvindende produkter har Canon noget, som enhver professionel fotograf, filmskaber og entusiast kan begejstre sig over."

Sidste måned annoncerede Canon sin største produktlancering nogensinde og løftede sløret for to nye, spejlløse kameraer, EOS R5 og EOS R6, fire nye RF-objektiver, to nye RF-extendere og en professionel fotoprinter, imagePROGRAF PRO-300. Dette følger en anden stor lancering tilbage i januar, hvor det længe ventede kamera for professionelle sports- og wildlife-fotografer, EOS-1D X Mark III, blev lanceret.

Besøg www.eisa.eu for mere information om EISA.