Topkvalitet hele vejen rundt - Canon vinder fire EISA priser på spejlrefleks og inkjet

Søborg, 16. august 2016 – Canon offentliggør, at virksomheden har modtaget fire prestigefyldte produktpriser af European Imaging and Sound Association (EISA). EOS 80D er blevet udnævnt til ‘European DSLR Camera 2016-2017’, EOS-1D X Mark II blev hædret med prisen ‘European Professional DSLR Camera 2016-2017’, mens EF 35mm f/1.4L II USM og imagePROGRAF PRO-1000 modtog priserne henholdsvis ‘European Professional DSLR Lens 2016-2017’ og ‘European Photo Printer 2016-2017’ – hvilket fremhæver den exceptionelle kvalitet for alle produkterne i hele Canon økosystemet.

EOS 80D

EOS-1D X Mark II

EF 35mm f/1.4L II USM

imagePROGRAF PRO-1000

EISA Awards tildeles af et panel af redaktører, der repræsenterer næsten 50 prominente magasiner i 20 europæiske lande, og giver anerkendelse til de produkter, der kombinerer den mest avancerede teknologi, de mest attråværdige funktioner og et intuitivt design med ægte og umiskendelig brugsværdi.  Hvert af de prisbelønnede produkter har modtaget stor anerkendelse siden deres lancering, og anerkendelsen med EISA Awards er endnu et vidnesbyrd om deres exceptionelle kvalitet og ydeevne.

“Hos Canon forstår vi, at fotografi er mere end bare at trykke på en knap, og derfor stræber vi efter at producere højkvalitetsprodukter, der hjælper amatører og professionelle til at få det bedste ud af deres fotos, udtaler Morten Nørremølle, Nordisk Marketingdirektør, Consumer Imaging Group, Canon Danmark. Uanset om det er optagelse, print, lagring eller delingen af billedet, er vi stålsatte på at sikre Canon-kvaliteten hele vejen igennem. De priser, vi her har modtaget, er et bevis på vores entusiasme og dedikation for skabe nyskabende produkter, og vi er meget stolte af, at det kompetente EISA-panel anderkender dette.”

Om priserne udtalte panelet følgende:

EUROPEAN DSLR CAMERA 2016-2017
Canon EOS 80D

Canon EOS 80D er mere end bare et spejlreflekskamera. Canon har givet markedet et kamera med adskillige innovative funktioner for foto og video. Nøglefeaturen er Canons Dual Pixel CMOS AF, der giver brugeren hurtig autofokus både på live view og video. Desuden supporterer den også den nye Zoom Adapter PZ-E1 som arbejder sammen med den nye EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM kit-objektiv. Autofokus er også væsentligt forbedret og har nu 45 krydstype fokusfelter og kan styres gennem den højtopløselige vipbare LCD-touchskærm. Sidst, men ikke mindst leverer EOS 80D en billedkvalitet, som er førende inden for sin klasse.

EUROPEAN PROFESSIONAL DSLR CAMERA 2016-2017
Canon EOS-1DX Mark II

Canon EOS-1D X Mark II er det hurtigste DSLR-kamera nogensinde, og det gør det til det bedste værktøj for den professionelle sportsfotograf. Kameraet skyder 14 billeder per sekund, som er en imponerende hastighed, der hovedsagligt kan bruges til action-fotografi.

Sammenlignet med tidligere modeller har Canon udviklet still-billedkvaliteten markant og forbedret autofokus især ved brug af objektiver med extenders. Videofunktionen har også fået en kraftig opdatering med højkvalitets 4K-optagelser og hurtig autofokus i live view-tilstand. Alle disse forbedringer samlet i et robust kamerahus gør Canon EOS-1D X Mark II til et endnu bedre allround kamera end forgængeren.

EUROPEAN PROFESSIONAL DSLR LENS 2016-2017
Canon EF 35mm f/1.4L II USM

Canon EF 35mm f/1.4L II USM præsterer imponerende og er det bedste 35mm objektiv på markedet. Billedskarpheden er utrolig høj både i midten af glasset og i hjørnerne - selv ved blænde 1.4. Canon bruger teknologierne som Subwavelength Structure Coating (SWC) til at øge lysindfaldet, mens mængden af flare og ghosting reduceres. Desuden giver Blue Spectrum Refractive (BR) elementet, der er lavet af organisk materiale, en meget effektiv rettelse af kromatisk aberration, som ikke kan opnås via software. Den 9-bladede blænde giver flot bokeh og forseglingen mellem kamera og objektiv beskytter kameraet effektivt mod støv og fugt.

EUROPEAN PHOTO PRINTER 2016-2017
Canon imagePROGRAF PRO-1000

Canons imagePROGRAF PRO-1000 er en dedikeret A2 foto printer, som bruger pigment blæk for at opnå den bedst mulige billedkvalitet, som også holder farverne på trods af stor lyspåvirkning over tid.

Med en maksimal printopløsning på 2400 x 1200 dpi, bruger den 12 blækpatroner, inklusiv separat matsort og fotosort patroner for at modvirke spild af blæk, penge og tid. Printeren understøtter print fra en hel række enheder med forbindelsesmuligheder som blandt andet højhastigheds USB 2.0, Wi-Fi, Wi-Fi Pictbridge og Ethernet. Canon imagePROGRAF PRO-1000 har desuden et design, der minder om Canons design på de professionelle objektiver.