Artikel

Derfor kan I bruge personaliseret, printet kommunikation som jeres hemmelige våben til at engagere jeres kunder i 'det nye normale'

Derfor kan I bruge personaliseret, printet kommunikation som jeres hemmelige våben til at engagere jeres kunder i 'det nye normale'

Canon Camera
I 2020 så vi en radikal forandring i de muligheder, som virksomheder havde for at kommunikere med deres kunder. Mange af os bruger meget mindre tid på kontoret, reducerer møder ansigt til ansigt og bruger meget tid online – på at arbejde, men også på at være sammen med venner og shoppe. Faktisk er den tid, der bruges på digitale medier, steget støt og nåede 7,5 timer om dagen i år1.

Med så stor en procentdel af vores tid brugt på digitale kanaler, bliver det stadigt sværere at skabe opmærksomhed. Forskning tyder på, at målmarkederne viser tegn på 'digital træthed', hvilket fremgår af en kraftig stigning i adblocking-teknologi2. Dette lægger fornyet vægt på vigtigheden af alternativ kommunikation som f.eks. print som en måde at fange og engagere kunderne i 'det nye normale'.
Gør printmedier til jeres hemmelige våben for succes

Digital træthed og mediemistillid

Den seneste forskning har vist, at 95 % af kommunikationskøberne i de sidste to år har flyttet sig til digital3. På overfladen giver det mening: Udover at hjælpe med at spare omkostninger – printmedier er dyrere end digitale – ønsker marketingfolk at være til stede, hvor deres kunder bruger deres tid. I 2020 er det mere online end nogensinde før. Yderligere undersøgelser har imidlertid også vist, at det bliver sværere at markedsføre effektivt på digitale mediekanaler, og det ser ud til at være et spørgsmål om tillid. Mediekonsulenten Kantar har rapporteret, at reklamer på websider, og især via sociale kanaler, var det mindst tillidsvækkende medie, der var tilgængeligt for marketingafdelingen. Det mest tillidsvækkende var print. 4

Fang opmærksomhed med print

Historisk set har printmedier vist sig at være en effektiv måde at komme i kontakt med kunderne på, og denne påvirkning fortsætter, selv på et tidspunkt, hvor vores opmærksomhed lader til at fastholdes i kortere tid. Omkring 65 % af forbrugerne siger, at de sandsynligvis vil være meget opmærksomme på printet direct mail5, hvilket er en betydelig andel, der er svær at ignorere. Så selvom print kan udgøre en højere startinvestering, er der større sandsynlighed for, at printet kundekommunikation læses, og at der er tillid til den, hvilket i sidste ende gør dens investeringsafkast højere end ved digitale strategier.

Derfor er kvalitet vigtig, når det gælder print

Når det drejer sig om print, betyder kvalitet virkelig noget. En undersøgelse af effekten af printkvaliteten registrerede øgede positive følelser og mærkepræference, når der blev benyttet en bedre papirtype6, hvilket viser, at det faktisk kan påvirke opfattelsen af et brand. Derfor designer vi altid vores printere med kvalitetslevering for øje. For eksempel kan imagePRESS C170-serien, vores nyeste serie, håndtere en lang række medier og papirformater, hvilket gør den til den perfekte løsning til håndtering af moderne arbejdsbehov, fra plakater til brochurer til POS-materiale. De er hurtige og nøjagtige, de er nemme at bruge med mange automatiserede funktioner og robuste og driftssikre til brug hele dagen på et travlt kontor eller i et studie.

En af de udfordringer, som kunderne står over for, når de overvejer en strategi for kreativt print, er at beslutte, hvordan de skal producere dem. Produktion kan enten betyde investering i outsourcing eller køb af en specialprinter oven på jeres eksisterende kontormodel. Men alsidigheden ved næste generations systemer som imagePRESS C170 gør det muligt for virksomheder at kombinere deres traditionelle printbehov med muligheden for at udføre et større udvalg af interne printopgaver i høj kvalitet.

Kundekommunikation som direct mail, brochurer og kataloger samt invitationer og små oplag af emballage kan alle fremstilles på stedet med høj farvenøjagtighed og finish. Ud over at øge kontrollen over kvalitet, tidslinjer og sikkerhed giver det virksomhederne mere kreativ frihed.

En personlig oplevelse skaber ekstra værdi

At lave printet kommunikation af høj kvalitet tilfører værdi ved at holde meddelelser relevante og engagerende, hvilket forbedrer kundeoplevelsen. Udførelse af disse interne kampagner giver også større kontrol over personaliseringen. Digitale printere og software, der er indbygget i den variable datateknologi, giver brugerne mulighed for at producere små oplag af utroligt målrettet, individuelt tilpasset materiale. Ting som kataloger, invitationer og marketingmateriale kan rettes mod bestemte kunder, personaliseres med deres navne og andre oplysninger.

Printet kommunikation har fysiske egenskaber, der ikke deles med digitale løsninger: Folk kan se, røre og lugte print – sanseoplevelser, der sætter yderligere skub i engagementet. Kombineret med den tillid, som forbrugerne stadig har til print, giver kvalitetsprint af kundekommunikation organisationer en værdifuld mulighed for at engagere, overbevise og styrke loyaliteten hos kunderne. Mens fremstilling af kreative, personlige print tidligere ville betyde, at I skulle købe en ekstra specialprinter, kan nutidens mere alsidige printere opfylde jeres behov for kontorprinterfunktionalitet kombineret med muligheden for at levere nye, professionelle formater.
  1. https://www.statista.com/statistics/565628/time-spent-digital-traditional-media-usa/
  2. https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Images/infographics/technologymediatelecommunications/gx-deloitte-tmt-2018-adblocking-media-report.pdf
  3. Canon Insights-rapport 2020 "Skabe værdi for kunden"
  4. https://www.kantar.com/inspiration/advertising-media/dimension-2020-winning-consumer-trust-in-the-age-of-covid-19/
  5. https://www.marketreach.co.uk/resources/mail-made-easy
  6. Sappi and Eagleman, D. (2015) A Communicators Guide to the Neuroscience of Touch, s. 28-29

Relaterede produkter og løsninger

Se mere

  • Teknologi til en mere produktiv arbejdsplads

    ARTIKEL

    Teknologi til en mere produktiv arbejdsplads

    Hvordan bidrager teknologi til en øget produktivitet på arbejdspladsen?

  • Agapanthus

    ARTIKEL

    Guide til Canon imageRUNNER ADVANCE DX C5800

    Alt, hvad du har brug for at vide om Canons smarte imageRUNNER ADVANCE DX-multifunktionsprinter.

  • Kvalitetskommunikation

    Artikel

    Leverer høj kvalitet uden at gå på kompromis

    Hjælper jer med at imponere kunderne uden at ruinere jer.

  • Den digitale transformation af den hybride arbejdsplads med print

    ARTIKEL

    Den digitale transformation af den hybride arbejdsplads med print

    Transformation af print for at opfylde jeres hybride arbejdsbehov.

  • Er I usikre på, hvilke produkter I har brug for til jeres virksomhed?