KUNDECASE

Rotaform-kundecase fra Canon

Canon gør det muligt for Rotaform at være på forkant med kundekommunikation.

Rotaform Case Study from Canon

I mere end 150 år har Rotaform været leverandør af transaktionsbaseret kommunikation i Holland, og er nu landets største leverandør.

Virksomhedens kunder fra finansielle tjenesteudbydere til telekommunikationsvirksomheder har outsourcet deres store transaktionsbaserede kommunikation til Rotaform i helt op til 25 år. Rotaform har opbygget tillid og et stærkt ry ved konstant at forny sig med henblik på at forbedre sin service og levere større effektivitet, fleksibilitet og kortere leveringstider.

MÅL

I løbet af de sidste to årtier er kundeoplevelsen blevet en central konkurrencefordel på modne markeder. Men det er et landskab i rivende udvikling, hvilket gør det udfordrende at være på forkant med kundernes forventninger. Udviklingen af digitale teknologier har lagt pres på virksomhederne til at tilpasse sig hurtigt ved at tilbyde digitale kommunikationskanaler og give en hurtigere og mere interaktiv oplevelse.

Som leverandør af kundekommunikation var Rotaform nødt til at være på forkant med digital transformation og innovation inden for kundekommunikation, så virksomheden kunne tilbyde sine kunder den bedste service. Rotaform havde brug for at finde en partner, der kunne levere markedsførende teknologi og gøre det muligt for Rotaform at blive ved med at udvikle sig i overensstemmelse med landskab for kundeoplevelser.

"Det vi ser er, at vores kunder går fra batchbehandling af store partier til on-demand og digital behandling."

Hvorfor vælge Canon

  • Canon samarbejder med flere leverandører af individuelle kundekommunikationsløsninger end nogen anden forhandler og har et mangeårigt partnerskab med Quadient, der er markedsførende på området.

  • Canon har over ti års erfaring med at implementere sine kundekommunikationsløsninger i et stort omfang og er brancheeksperter i procesudvikling og orkestrering af disse løsninger.

  • Canon har de nødvendige ressourcer og arbejdskraft til at levere implementerings- og supporttjenester via projekter eller udlån.

  • Derudover er Canon også en førende professionel producent af printhardware. Det betød, at Rotaform nemt kunne investere i et end-to-end økosystem af teknologier til at understøtte sin forretning, fra løsninger til at styre og skabe kundekommunikation til hardwaren til fysisk at producere dem.

CANONS ROLLE

Rotaform har allerede en lang historie og ekspertise inden for administration af kundekommunikation, så Canon har som betroet partner benyttet egen ekspertviden og tætte forbindelser til leverandører til at hjælpe Rotaform med at nå sine mål.
Rotaform Case Study from Canon
  • IMPLEMENTERING

    Canon understøttede den indledende implementering af nye teknologier

  • RÅDGIVNING

    Canon havde en rådgivende rolle for Rotaform i forbindelse med udviklingsplaner for fremtiden

  • LØSNINGSHÅNDTERING

    Hvis Rotaform oplevede udfordringer med løsningerne, hjalp Canon med at fejlfinde og identificere problemet

  • INDFLYDELSE

    Som mangeårig Quadient-partner kunne Canon fungere som mægler mellem dem og Rotaform, lytte til og videregive Rotaforms behov for at hjælpe med at påvirke og forme Quadients produktkøreplan.

  • MERE END SOFTWARE

    Udover software investerede Rotaform også i en flåde af professionelle inkjet-printerenheder fra Canons ColorStream-, VarioStream- og VarioPrint-serier. Enhederne gjorde det muligt for Rotaform at producere kundekommunikation i høj kvalitet, der opfylder kundernes behov for direct mail.

    Canon har et komplet økosystem af hardware, software og tjenester, som tilsammen udgør vores Digital Transformation Services-tilbud. Disse komponenter arbejder sammen om at forbedre integrationen mellem papir og digital kommunikation og samle digitale og manuelle processer problemfrit.

    Som Canons partner har Rotaform adgang til dette økosystem af innovative teknologier, som gør det muligt for virksomheden at understøtte kundernes løbende digitale transformation og hele tiden udvikle sig med henblik på at opfylde deres behov.

    Rotaform Case Study

    UDVIKLING, DER FØLGER MARKEDET

    Rotaforms kunder ønskede i stigende grad mere direkte kontrol over deres kommunikation, så de kunne foretage hurtige ændringer. Canon har hjulpet Rotaform med at udvikle udbuddet over tid, hvilket giver slutbrugerne en stigende grad af autonomi.

  • FRA PAPIR TIL DIGITAL

    Rotaform skiftede først til Quadient Inspire-platformen med Canon som implementeringspartner. Teknologien gjorde det muligt for Rotaform at konsolidere data fra flere klientkilder for at skabe effektiv transaktionsbaseret kommunikation til print og til digital.

  • STYRKELSE AF KUNDESTYRING

    Rotaform introducerede Quadient Inspire Interactive, som gjorde det nemt for virksomhedsbrugere at tilpasse transaktionsmeddelelser uden indgriben fra Rotaform. Den nye løsning gjorde det hurtigere for Rotaform-kunder at indføre obligatoriske ændringer i deres kundekommunikation, hvilket sikrede, at de afspejlede de nyeste love og bestemmelser.

  • HURTIGERE WORKFLOWS

    For at forberede sig på fremtiden udviklede Rotaform en cloud-platform og migrerede virksomheden til dette miljø. Platformen giver kunderne bedre adgang til deres workflows for kundekommunikation, så de kan gennemse og godkende indhold direkte. Samtidig supporterede Canon Rotaform med at integrere Quadient Inspire Scaler. Løsningen understøtter nemmere integration mellem kundedatakilder og Rotaforms systemer. I stedet for at skulle planlægge daglige eller ugentlige meddelelser, kunne brugerne nu oprette ad hoc-meddelelser, når der var behov for dem.

  • PERSONLIGT TILPASSET KAMPAGNEMATERIALE

    Canon hjalp Rotaform med at introducere en ny funktion, der øger kundernes redigeringsmuligheder yderligere via et Quadient Inspire Interactive-modul. Ved hjælp af den samme grænseflade kan virksomhedsbrugere nu redigere både kommercielle kundemeddelelser, f.eks. e-mailnyhedsbreve, og transaktionsmeddelelser. Det gav dem mulighed for at lave mere effektive kampagner, skræddersyet med udgangspunkt i kundernes interesser.

  • SELVSTÆNDIGHED FOR FLERE VIRKSOMHEDSBRUGERE

    I den seneste opdatering har Canon og Rotaform gjort det muligt for en større andel af erhvervsbrugere at skabe kommunikation selvstændigt. Takket være et andet Quadient Inspire Interactive-modul vil flere medarbejdere nu være i stand til at lave deres egen kundekommunikation efter behov i stedet for at skulle lave en anmodning internt eller via Rotaform. De har nu fuld kontrol over den kreative del og eventuelle nødvendige ændringer, så de kan levere hurtigere time-to-market.

  • CANONS ROLLE

    • RÅDGIVNING OG EKSPERTISE

      Canon har mange års erfaring inden for kundekommunikationsstyring, herunder mange års dokumenteret succes med implementering af sine kundekommunikationsløsninger i store omfang. Som følge heraf kan Canon yde ekspertvejledning og rådgivning, der hjælper Rotaform med at nå sine strategiske mål.

    • DEN BREDESTE PORTEFØLJE PÅ MARKEDET

      Canon opererer som uafhængig leverandør af mere software til styring af kundekommunikation end nogen anden konkurrent og har tætte relationer til branchens ledere, såsom Quadient. Med sine mange års erfaring med disse teknologier kan Canon bedre understøtte Rotaform og give hurtigere løsninger til et hvilket som helst problem.

    • HARDWARE I HØJ KVALITET

      Canon er kendt for sin professionelle printhardware, og Rotaform var imponeret over Canons enheders udskriftskvalitet og driftssikkerhed, der sikrer høj oppetid og giver Rotaform mulighed for at producere printkommunikation i høj kvalitet til sine kunder.

    • ENKELT KONTAKTPUNKT

      Canon fungerer som et enkelt kontaktpunkt for Rotaform, når det drejer sig om rådgivning, support eller implementering af egne og partneres teknologier. Dette gjorde det muligt for Rotaform at overdrage enhver fejlfindingsproces til Canon i stedet for at skulle administrere flere leverandører.

    "Vi udfordrer ofte Canon, og de gør et godt stykke arbejde med at rådgive, implementere og overføre viden, så vi selv kan tage det næste skridt. Det har fungeret rigtig godt i mere end 16 år!"

    RELATEREDE PRODUKTER OG LØSNINGER

    Find ud af, hvad vores kundekommunikationsløsninger kan gøre for jeres virksomhed.