ENGIE er en global energiaktør og pioner inden for energiomstilling. Virksomheden opererer i 31 lande og har næsten 100.000 medarbejdere. ENGIE Netherlands Retail er energileverandør til B2C-markedet i Holland og hjælper kunderne med at tage det næste skridt inden for bæredygtighed ved at tilbyde dem indsigt og personlig, relevant rådgivning under hele kundens rejse.
ENGIE transformerer deres kundekommunikation med Canon
Mål
ENGIE havde brug for en måde at forenkle og centralisere deres dokumenthåndteringsprocesser til at skabe kundekommunikation og fremskynde dokumentredigeringer.
Udfordring
Eksisterende dokumenthåndteringsworkflows var afhængige af flere ældre systemer – med en stor IT-byrde, og medarbejderne brugte rigtig meget tid på ændringer i kundekommunikationen.
Tilgang
ENGIE samarbejdede tæt med Canon om at implementere et nyt dokumentoutputsystem, som kunne integreres med eksisterende løsninger for at levere en central kontrolhub.
Hvorfor vælge Canon?
ENGIE valgte Canon som partner for dette projekt, fordi:
- Canon har årtiers erfaring med komplekse implementerings- og orkestreringsprojekter, der involverer ældre løsninger.
- Canon har evnen til at handle fleksibelt, selv når projektkravene ændres.
- Canons rådgivende tilgang sikrer, at de forstår deres partneres forretningsbehov, når det handler om at udvikle en end-to-end-løsning.
Tilgang
Fuldt integreret kundekommunikation
Canon implementerede og tilrettelagde en skræddersyet totalløsning for at hjælpe ENGIE med et bedre informationsflow.
Fordele
ENGIE fandt ud af, at ændringer i dokumenter tog for lang tid og kostede for meget. Desuden trak vedligeholdelse af den bredere dokumenthåndteringsinfrastruktur betydeligt på IT-ressourcerne. Med Canons kundekommunikationsløsning har ENGIE gjort store fremskridt med hensyn til at reducere den indsats, der er forbundet med håndtering af kommunikation.
Relaterede produkter og løsninger
Få mere at vide om…
Kundekommunikation
Hjælper jeres kunder med at skille sig ud på et marked med mange aktører.
Automatisering af dokumentproduktion
Automatisér og centralisér produktionen af forretningskritiske dokumenter.
Quadient Inspire
Opret, administrér og levér kundekommunikation på tværs af alle kanaler uden besvær.
Therefore
Leverer en hurtig og effektiv informationsstrøm med sikker adgang, opbevaring, registrering, redigering og behandling, når der er behov for det.
Udforsk mere
Forbedring af kundeoplevelsen gennem digitalisering
En multinational energivirksomhed havde brug for hjælp til at strømline deres enorme papirflow og kundeoplevelse.
Rapport: Optimering af kommunikationen i kundens tidsalder
Transformér jeres tekniske og taktiske tilgang til kundeoplevelsen