ENGIE transformerer deres kundekommunikation med Canon

ENGIE samarbejdede med Canon om at skabe en mere strømlinet og fleksibel tilgang til dokumenthåndtering som en del af deres strategiske skridt mod udgående omnichannel-kommunikation.
Engie

ENGIE er en global energiaktør og pioner inden for energiomstilling. Virksomheden opererer i 31 lande og har næsten 100.000 medarbejdere. ENGIE Netherlands Retail er energileverandør til B2C-markedet i Holland og hjælper kunderne med at tage det næste skridt inden for bæredygtighed ved at tilbyde dem indsigt og personlig, relevant rådgivning under hele kundens rejse.

Mål

ENGIE havde brug for en måde at forenkle og centralisere deres dokumenthåndteringsprocesser til at skabe kundekommunikation og fremskynde dokumentredigeringer.

Udfordring

Eksisterende dokumenthåndteringsworkflows var afhængige af flere ældre systemer – med en stor IT-byrde, og medarbejderne brugte rigtig meget tid på ændringer i kundekommunikationen.

Tilgang

ENGIE samarbejdede tæt med Canon om at implementere et nyt dokumentoutputsystem, som kunne integreres med eksisterende løsninger for at levere en central kontrolhub.

Hvorfor vælge Canon?

ENGIE valgte Canon som partner for dette projekt, fordi:

  • Canon har årtiers erfaring med komplekse implementerings- og orkestreringsprojekter, der involverer ældre løsninger.
  • Canon har evnen til at handle fleksibelt, selv når projektkravene ændres.
  • Canons rådgivende tilgang sikrer, at de forstår deres partneres forretningsbehov, når det handler om at udvikle en end-to-end-løsning.

Kvinde med briller, der kigger på skærm

Tilgang

Fuldt integreret kundekommunikation

Canon implementerede og tilrettelagde en skræddersyet totalløsning for at hjælpe ENGIE med et bedre informationsflow.

Centralisering af kundekommunikation

Dokumenter blev tidligere redigeret og administreret gennem en række forskellige løsninger, der gav mulighed for at konsolidere platforme.

Kundekommunikation gennem flere kanaler

Ved at gøre kundekommunikationsløsningen mere effektiv kunne marketingafdelingen aktivere fysisk post som en kanal, hvilket var for dyrt inden.

Oprettelse af et fremtidssikret system

Ved at tilbyde problemfri integration hjalp Canon ENGIE med at opbygge et solidt fundament for et fleksibelt, udviklende økosystem af løsninger og services.

mand, der bruger tablet i mørke

Fordele

ENGIE fandt ud af, at ændringer i dokumenter tog for lang tid og kostede for meget. Desuden trak vedligeholdelse af den bredere dokumenthåndteringsinfrastruktur betydeligt på IT-ressourcerne. Med Canons kundekommunikationsløsning har ENGIE gjort store fremskridt med hensyn til at reducere den indsats, der er forbundet med håndtering af kommunikation.

Dynamisk kommunikation

Med det nye system kan ENGIE's marketingmedarbejdere foretage de ændringer, de har brug for i deres kommunikation, og integrere deres workflows med kundekommunikationsløsninger.

Færre omkostninger

Ved at automatisere og integrere dokumentworkflows reducerer ENGIE omkostningerne for virksomheden med at producere og distribuere printkommunikation, samtidig med at produktiviteten for slutbrugerne forbedres.

Reduceret IT-byrde

IT-teamet behøver ikke længere beskæftige sig med en inkonsekvent og fragmenteret tilgang til kommunikationsoutput, der involverer flere ældre systemer.

Relaterede produkter og løsninger

Få mere at vide om…

Kundekommunikation

Hjælper jeres kunder med at skille sig ud på et marked med mange aktører.

Automatisering af dokumentproduktion

Automatisér og centralisér produktionen af forretningskritiske dokumenter.

Quadient Inspire

Opret, administrér og levér kundekommunikation på tværs af alle kanaler uden besvær.

Therefore

Leverer en hurtig og effektiv informationsstrøm med sikker adgang, opbevaring, registrering, redigering og behandling, når der er behov for det.

Udforsk mere

Forbedring af kundeoplevelsen gennem digitalisering

En multinational energivirksomhed havde brug for hjælp til at strømline deres enorme papirflow og kundeoplevelse.

Rapport: Optimering af kommunikationen i kundens tidsalder

Transformér jeres tekniske og taktiske tilgang til kundeoplevelsen

Tal med vores eksperter