Historisk set har udtrykket "kontormedarbejdere" været et udtryk ikke kun for, hvor folk arbejdede, men også den type arbejde, de udførte – informationsbaseret og, i løbet af de sidste to årtier, udført på computere.
I de senere år har begrebet kontorarbejde udviklet sig igen. I stedet for at være bundet til ét sted giver organisationer i stigende grad medarbejderne mulighed for at arbejde hvor som helst, forudsat at de stadig er produktive.
Mange af vores kunder bevæger sig mod denne hybride arbejdsmodel på langt sigt og kombinerer flere typer arbejdsplads: Fra et hovedkontor eller et satellitkontor til medarbejdernes hjem, til delte kontorfællesskaber, togvognen eller afgangshallen under rejser.
Efterhånden som hybridarbejde bliver mere og mere almindeligt, begynder IT-chefer at undersøge, hvordan man kan arbejde uden for kontoret, og hvordan man optimerer dette, så det bliver så produktivt som muligt.
Nedenfor udforsker vi fire ofte stillede spørgsmål fra organisationer, der ønsker at opretholde og accelerere produktiviteten i et hybridt arbejdsmiljø, og forklarer, hvordan Canon kan hjælpe med at håndtere dem.