Critical document Gov hero

Canons europæiske projektorgaranti

Find ud af alt, hvad du har brug for at vide om Canons europæiske projektorgaranti.

Canons europæiske projektorgaranti

Dette er en kommerciel slutkundegaranti fra Canon Europa N.V., Bovernkerkerweg 59, 1185 XB, Amstelveen, Holland ("Canon") til slutkunder, der køber Canon-projektorer til egen brug, men ikke er forbrugere under den lokale lovgivning i det land, hvor projektorerne er købt.


Hvis du er forbruger, er du ikke berettiget til denne garanti, men dine lovmæssige forbrugerrettigheder i henhold til gældende national lovgivning er gældende for dig.


Disse vilkår og betingelser samt indeværende tilbud er underlagt lovgivningen i England og Wales og er underlagt domstolene i England og Wales.


Canons europæiske projektorgaranti består af forskellige servicetilbud, og hvilke tilbud der gælder for dig afhænger af, hvor du befinder dig, hvilken projektor du har købt, og hvornår du har købt produktet. Der er følgende servicetilbud:


  • Return To Base-garanti
  • Udvidet projektorlåneservice

Alle Canon-projektorer, der er beregnet til køb inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS", primært EU, Island, Liechtenstein og Norge) samt Schweiz og Storbritannien – "Område", er omfattet af Canons europæiske projektorgaranti. Canon garanterer, at hvis den nye projektor viser sig at være defekt inden for den gældende garantiperiode, bliver fejlen løst uden beregning (vilkår og betingelser gælder – se nedenfor). Canons udvidede projektorlåneservice har yderligere territoriale og projektorbegrænsninger. For yderligere oplysninger henvises til afsnittet om Canons udvidede projektorlåneservice nedenfor.


For eventuelle produkter uden for den gældende garantis vilkår eller periode og for skader eller reparationer, der ikke er dækket af garantien, findes der en betalt reparationsservice, som kan rekvireres ved at returnere projektoren til et autoriseret servicecenter.


Denne garanti er dit eneste retsmiddel, og hverken Canon eller dets datterselskaber eller andre europæiske projektorgaranti-medlemmer er ansvarlige for hændelige skader eller følgeskader for overtrædelse af enhver udtrykt eller underforstået garanti for dette produkt.


Den 3-årige forlængelse af lampegarantien er ikke længere tilgængelig. Besøg vores projektorkampagneside for at få yderligere oplysninger.

Vilkår og betingelser

Se alle vilkår og betingelser for alle garantityper ved at læse det relevante garantitilbud nedenfor.

Return To Base-garanti

Canon garanterer, at denne projektors hardware er i god driftsmæssig stand i garantiperioden. I tilfælde af at hardwaren bliver defekt inden for garantiperioden, ydes der hardwarereparationsservice uden beregning på autoriserede Canon-servicecentre i lande, der er omfattet af garantien.


Denne Return to Base-garanti gælder for Canon-produkter, der er beregnet til og købt inden for det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) samt Schweiz og Storbritannien.


Denne gratis service kan kun ydes mod forevisning af den originale faktura/bon udstedt til slutkunden af sælgeren.


Canon forbeholder sig desuden ret til at udskifte den defekte projektor med en anden tilsvarende projektor, som har samme eller bedre kvalitet som det defekte produkt, i stedet for at reparere det defekte produkt.

  • Afhængigt af projektoren gælder denne garanti i 3 år eller 5 år fra købsdatoen (for nærmere oplysninger, se nedenfor). Derudover kan udvalgte modeller have brugsbegrænsninger. Alle lamper leveres med 90 dages garanti. Se afsnittet Berettigelse for at få mere at vide.

  • Service under garantien er kun tilgængelig på Canons autoriserede servicecentre.

    Eventuelle udgifter til sikker transport af projektor til og fra det autoriserede Canon-servicecenter afholdes af slutkunden. Hvis projektoren er flyttet til et land, der ikke er omfattet af Canons europæiske projektorgaranti, skal projektoren returneres til reparation i det land, hvor den blev købt med henblik på at være dækket af denne garanti.

  • Canons medlemmer af den europæiske projektorgaranti omfatter de lande, hvor Return to base-garantiservicen kan benyttes.

    Kontakt det relevante europæiske projektorgaranti-medlem, hvis du har brug for yderligere oplysninger vedrørende denne garanti.

  • Denne garanti dækker ikke følgende:

    • Forbrugsstoffer;
    • Evt. relateret software.
    • Sliddele (f.eks. skærm, optisk filter, lamper, luftfiltre) samt forbrugsstoffer og tilbehør (f.eks. objektiver, batterier, fjernbetjening, beslag osv.) anvendt sammen med dette produkt.
    • Fejl opstået som følge af ændringer foretaget uden Canons godkendelse eller reparationer/ændringer/rengøring udført på et serviceværksted, der ikke er godkendt af Canon.
    • Omkostninger forbundet med at et Canon-autoriseret servicecenter foretager tilpasninger eller ændringer af en projektor, der er nødvendige for landespecifikke tekniske eller sikkerhedsmæssige standarder eller specifikationer eller andre omkostninger for at tilpasse projektoren som følge af specifikationer, der er ændret siden leveringen af produktet.
    • Skade som følge af, at en projektor ikke er i overensstemmelse med nationale standarder eller specifikationer i et andet land end det land, hvor produktet blev købt.

    Reparationsservice under garanti tilbydes ikke, hvis skaden eller fejlen skyldes:

    • Forkert brug, overdreven brug, håndtering eller betjening af projektoren som omtalt i bruger- eller operatørmanualen og/eller relevante brugerdokumenter, herunder uden begrænsning, forkert opbevaring, tab, kraftige rystelser, korrosion, snavs, vand eller sand.
    • Skader forårsaget direkte af brugen af uoriginale reservedele, software og forbrugsstoffer (f.eks. lamper, objektiver eller batterier), som ikke er kompatible med produktet. Kompatibilitet med din specifikke Canon-projektor bør være dokumenteret på emballagen, men sikres ved brug af originale Canon-reservedele, software og forbrugsstoffer, da disse er blevet testet. Du rådes til at kontrollere kompatibiliteten inden brug.
    • Tilslutning af projektoren til udstyr, der ikke er godkendt til tilslutning af Canon.
    • Uhensigtsmæssig emballering af projektoren, når den returneres til Canons autoriserede servicecenter.
    • Ulykker eller katastrofer eller forhold uden for Canons kontrol, herunder, men ikke begrænset til, lynnedslag, vand, brand, offentlige uroligheder og uhensigtsmæssig ventilation.

    Reparationer under denne garanti omfatter ikke periodiske eftersyn eller andre standard projektorvedligeholdelsestjenester.

  • Reparationsservice kan blive forsinket, når den udføres uden for det oprindelige købsland, hvor produktet enten endnu ikke sælges i det pågældende land eller sælges i et landespecifikt design. Derfor er visse reservedele til projektoren muligvis ikke på lager i landet for reparationen.

    Canon påtager sig intet ansvar for eventuelle andre krav, herunder, men ikke begrænset til, tab af optagelsesmedier og tab af data osv., som ikke udtrykkeligt er angivet i denne garanti.

    Ved returnering af projektoren til service under garantien skal produktet pakkes forsvarligt, forsikres og købsbevis og en beskrivelse af fejlen skal vedlægges.

Senest opdateret: 1. januar 2022

Vilkår og betingelser for udvidet projektorlåneservice

  • Den udvidede projektorlåneservice tilbydes i den relevante garantiperiode, ud over Return to Base-garantien, til berettigede XEED- og LX-projektorer, som blev købt den 30. november 2021 eller før. Modeller, der er købt efter denne dato, er kun omfattet af Return to Base-garantien. Servicen giver slutkunden en låneprojektor ved reparation udført under garantien i henhold til disse særlige vilkår og betingelser.

  • Canon tilbyder låneprojektorer på anmodning af slutkunder, der er i besiddelse af denne garanti eller deres sælgere, inden for Canons standard lånebetingelser, som er fastsat heri. Disse vilkår anses for accepteret af slutkunden efter accept af låneprojektoren.

  • Slutkunderne eller deres sælgere skal sikre, at hver enkelt lånt element returneres i samme stand som leveret, og de er ansvarlige for eventuelle tab, skader på eller tyveri af lånt udstyr og kan blive pålagt at tilbagebetalte Canon for reparation eller udskiftning. Slutkunder eller deres sælgere anbefales at overveje at tegne en passende forsikring, som dækker alt lånt udstyr.

  • Servicen dækker kun XEED- og LX-projektorer (inklusive medicinske modeller, undtagen tilpassede enheder). Du kan få flere oplysninger ved at se afsnittet Berettigelse. Servicen kan ikke overføres til andre projektorer, og der tilbydes ikke alternativer i form af penge.

  • Dette tilbud er kun gældende for produkter, der er bestemt til import og salg af Canon i EU-lande plus Island, Liechtenstein, Norge og Schweiz. For at kunne gøre brug af den udvidede projektorlåneservice, skal projektoren være købt i et af disse lande.

  • Den udvidede projektorlåneservice er kun tilgængelig i følgende berettigede lande:

    Østrig, Belgien, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Holland, Norge, Polen, Portugal, Slovakiet, Spanien, Sverige, Schweiz og Storbritannien.

  • For at gøre brug af denne udvidede projektorlåneservice, skal købsbevis kunne forevises. Canon forbeholder sig ret til at afvise gratis garantiservice (eller til at yde udvidet projektorlåneservice), hvis de relevante dokumenter ikke foreligger, eller hvis oplysningerne er ufuldstændige eller ulæselige.

  • Den udvidede projektorlåneservice kan initieres af enten slutkunden eller den sælger, der installerede produktet.

  • Alle anmodninger om brug af denne service skal ske ved en opringning til den lokale Canon Helpdesk.

  • En Canon Helpdesk-repræsentant vil muligvis bede om yderligere oplysninger for at fastslå årsagen til fejlen, inden der udleveres et låneprodukt.

  • 'Næste dag’ betyder, at låneprojektoren, hvor det er muligt, vil blive leveret dagen efter låneanmodningen, hvis anmodningen er indgivet før kl. 11:00, og to dage efter en sådan anmodning er modtaget efter kl. 11:00, i weekender og på helligdage.

  • Slutkunden eller sælgeren skal sørge for indlevering af den defekte enhed, så snart låneprojektoren er modtaget.

  • Slutkunden eller sælgeren er ansvarlig for, at den lånte projektor returneres til Canon, inden 5 dage efter at den reparerede enhed er returneret.

  • Under normale omstændigheder vil alle forsendelsesomkostninger blive dækket af Canon.

  • Canon er ikke ansvarlig for fjernelse og geninstallation af den oprindelige projektor eller låneenheden.

  • Disse vilkår og betingelser og tilbuddet heri er underlagt og fortolkes i overensstemmelse med de gældende love i England og Wales, og eventuelle uoverensstemmelser i forbindelse med den udvidede projektorlåneservice falder ind under de engelske og walisiske domstoles ikke-eksklusive domsmyndighed.

Senest opdateret: 1. januar 2022

Ofte stillede spørgsmål

Gennemse de ofte stillede spørgsmål, der er relevante for dine krav nedenfor.

Ofte stillede spørgsmål om Return To Base-garanti

  • Canon tilbyder den europæiske projektorgaranti til produkter købt i:

    Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Island, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Østrig.

    Læs de fulde vilkår og betingelser for denne garanti.

  • For europæiske lande omfattet af projektorgarantien indeholder hver produktæske normalt et European Projector Warranty-kort. Dette vil ligne følgende eksempel:

  • Det er ikke nødvendigt at sende dokumentation til Canon for at være omfattet af den europæiske projektorgaranti. Hvis du ønsker at anmode om en garantireparation under den europæiske projektorgaranti, vil det altid være nødvendigt for dig at give Canon den oprindelige gyldige dokumentation for købet (herunder oprindelig købsdato) for den pågældende projektor.

  • Hvis du ønsker at anmode om en garantireparation under den europæiske projektorgaranti, vil det altid være nødvendigt for dig at give Canon den oprindelige gyldige dokumentation for købet (herunder oprindelig købsdato) for den pågældende projektor. Kampagnegarantier kan også indeholde yderligere krav, så du bedes se de specifikke vilkår og betingelser for det pågældende kampagnetilbud (hvis relevant)

  • Der er typisk en 3 eller 5 års garanti på Canons projektorprodukter. Undtagelser kan forekomme, og der henvises til fanen Berettigelse for at få yderligere oplysninger.

  • Oplysninger om den specifikke garanti, der tilbydes pr. projektor, vil normalt være indeholdt i projektoræsken. Normalt vil produkter være omfattet af en garanti, der gælder for den specifikke salgsregion, og derfor skal slutkunder returnere produkter til den relevante region for at gøre krav på en garantireparation. Canon yder generelt ikke en global garanti, medmindre andet udtrykkeligt er angivet for specifikke produkter/områder.

Ofte stillede spørgsmål om den udvidede projektorlåneservice

  • Servicen tilbydes i den relevante garantiperiode for berettigede XEED- og LX-projektorer, som blev købt den 30. november 2021 eller før.

    Du kan få flere oplysninger ved at se afsnittet Berettigelse.

  • Servicen er tilgængelig i følgende berettigede lande:

    Østrig, Belgien, Tjekkiet, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Tyskland, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Holland, Norge, Polen, Portugal, Slovakiet, Spanien, Sverige, Schweiz og Storbritannien.

  • Slutkunden eller deres sælger kan igangsætte processen, efter at der er fundet en defekt i produktet. Låneprojektoren vil blive sendt, når en defekt projektor er blevet diagnostiseret (med forbehold af de komplette vilkår og betingelser), og tilbuddet om en låneenhed er blevet accepteret.

  • Slutkunder eller deres sælger skal kontakte den relevante lokale Canon Helpdesk. Canon registrerer alle relevante oplysninger (dvs. fejldetaljer) og udfører niveau et- undersøgelse af den mulige årsag. Hvis fejlen fortsætter, vil Canons Niveau to-support kontakte slutkunden eller sælgeren. Hvis fejldiagnosen er bekræftet og reparation anbefales, tilbydes en tilsvarende projektor (eller en projektor af højere specifikation) som en låneenhed.

  • Hvor det er muligt, vil låneprojektoren blive leveret dagen efter låneanmodningen, hvis anmodningen er indgivet før kl. 11:00, og to dage efter en sådan anmodning er modtaget efter kl. 11:00, i weekender og på helligdage.

  • Låneprojektorer leveres altid enten til sælgeren eller direkte til slutkunden (hvis slutkunden har den tekniske viden til at udføre installationsarbejdet).

  • Efter modtagelsen af låneprojektoren er sælgeren eller slutkunden ansvarlig for at sikre, at den defekte projektor returneres til Canon. Forsendelsesmærkater vil blive leveret til returnering af den defekte projektor, og de skal sættes på den medfølgende emballage. Fragtfirmaet skal kontaktes for at arrangere afhentning af den defekte projektor så hurtigt som muligt. Under normale omstændigheder vil forsendelsesomkostninger blive dækket af Canon.

  • Sælgeren eller slutkunden er ansvarlig for, at den lånte projektor returneres til Canon, inden 5 dage efter at den reparerede enhed er returneret. Forsendelsesmærkater vil blive leveret til returnering af låneprojektoren, og de skal sættes på den medfølgende emballage. Fragtfirmaet skal kontaktes for at arrangere afhentning af det lånte produkt. Under normale omstændigheder vil forsendelsesomkostninger blive dækket af Canon.

  • Canon kan ikke gøres ansvarlig for fjernelse eller geninstallation af den originale projektor. Det er slutkundens ansvar eller dennes sælger.

  • Canon kan ikke gøres ansvarlig for installation eller fjernelse af projektoren. Det er slutkundens ansvar eller dennes sælger.

  • Canon tilbyder låneprojektorer til slutkunder eller deres sælgere inden for Canons standard lånebetingelser, som anses for at være accepteret, når et tilbud om en låneprojektor under den udvidede projektorlåneservice accepteres. Slutkunderne eller deres sælgere skal sikre, at hver enkelt lånt element returneres i samme stand som leveret, og de er ansvarlige for eventuelle tab, skader på eller tyveri af lånt udstyr og kan blive pålagt at tilbagebetalte Canon for reparation eller udskiftning. Slutkunder eller deres sælgere anbefales at overveje at tegne en passende forsikring, som dækker alt lånt udstyr.

Kontaktoplysninger

Nedenstående tabel indeholder de lande, der tilbyder Canons europæiske projektorgaranti. Se de fuldstændige vilkår og betingelser for Canons europæiske projektorgaranti for at få mere at vide.


Land Kontaktoplysninger til Helpdesk
Østrig Canon Østrig
Belgien Canon Belgien (nederlandsk)
Canon Belgien (fransk)
Bulgarien Canon Bulgarien
Cypern Canon Cypern
Tjekkiet Canon Tjekkiet
Danmark Canon Danmark
Estland Canon Estland
Finland Canon Finland
Frankrig Canon Frankrig
Tyskland Canon Tyskland
Grækenland Canon Grækenland
Ungarn Canon Ungarn
Island +354 533 34 11

Beco
Irland Canon Irland
Italien Canon Italien
Letland Canon Letland
Litauen Canon Litauen
Luxembourg Canon Luxembourg
Malta Canon Malta
Norge Canon Norge
Polen Canon Polen
Portugal Canon Portugal
Rumænien Canon Rumænien
Slovakiet Canon Slovakiet
Slovenien Canon Slovenien
Spanien Canon Spanien
Sverige Canon Sverige
Schweiz Canon Schweiz (fransk)
Canon Schweiz (tysk)
Nederlandene Canon Holland
UK Canon UK

Berettigelse

Gennemse den relevante kategori for at få oplysninger om berettigelse.

Return To Base-garanti

Alle Canon-projektorer, som er beregnet til brug i og købt inden for det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde ("EØS", dvs. EU, Island, Liechtenstein, Norge) og Schweiz er berettiget til gratis Return To Base-support for en periode på 3 år fra købsdatoen (Vilkår og betingelser er gældende).


Dog er følgende modeller underlagt en anden garanti som angivet nedenfor:


Model Garantiperiode
XEED 4K600Z 5 år eller 12.000 timer*
XEED 4K600STZ 5 år eller 12.000 timer*
XEED 4K6020Z 5 år eller 12.000 timer*
XEED 4K501ST 3 år eller 6.000 timer*
XEED 4K5020Z 5 år eller 12.000 timer*
XEED 4K6021Z 5 år eller 12.000 timer*
XEED WUX7500 3 år eller 6.000 timer*
XEED WUX7000Z  5 år eller 12.000 timer*
XEED WUX6700 3 år eller 6.000 timer*
XEED WUX6600Z 5 år eller 12.000 timer*
XEED WUX6500 3 år eller 6.000 timer*
XEED WUX5800 3 år eller 6.000 timer*
XEED WUX5800Z 5 år eller 12.000 timer*
XEED WUX500ST 3 år eller 6.000 timer*
LX-MU500Z 5 år eller 12.000 timer*
LX-MH502Z 5 år eller 12.000 timer*
LV-HD420 3 år eller 6.000 timer*
LV-X420 3 år eller 6.000 timer*

* Afhængigt af hvad der indtræffer først.

Udvidet projektorlåneservice

Den udvidede projektorlåneservice tilbydes i den relevante garantiperiode for berettigede XEED- og LX-projektorer (kun i de berettigede lande), som blev købt den 30. november 2021 eller før.


Lande, der tilbyder udvidet projektorlåneservice


Følgende europæiske projektorgaranti-medlemslande tilbyder udvidet projektorlåneservice:


         
Østrig Belgien Tjekkiet Danmark  Estland
Finland Frankrig Tyskland Ungarn Irland
Italien Letland Litauen Luxembourg Nederlandene
Norge Polen Portugal Schweiz Slovakiet
Spanien Sverige UK    

Modeller, der er omfattet af den udvidede projektorlåneservice


Følgende modeller er omfattet af den udvidede projektorlåneservice:

Bemærk: Tilpassede modeller er ikke omfattet af låneservicen.


XEED


     
XEED SX6000 XEED WUX400ST XEED WUX5800Z
XEED WUX450 XEED WUX450ST XEED WUX500ST
XEED WUX500 XEED WUX7500 XEED WUX5000
XEED WUX4000 XEED WUX7000Z XEED WUX6010
XEED WUX6000 XEED WUX6700 XEED WX450ST
XEED WX520 XEED WUX6600Z XEED WX6000
XEED 4K500ST XEED WUX6500 XEED 4K501ST
XEED 4K5020Z XEED WUX5800
XEED 4K600STZ
XEED 4K600Z
XEED 4K6020Z
Alle medicinske varianter af de angivne modeller


LX


   
LX-MU500 LX-MU600Z
LX-MU700 LX-MU800Z 
LX-MW500 LX-MU500Z

LX-MH502Z

Du har måske også brug for ...

  • Kontakt os

    Kontakt os for at få telefon- eller e-mailsupport

  • Reparation

    Find et servicecenter, og find andre nyttige oplysninger om vores reparationsproces

  • Genanvendelse

    Få mere at vide om Canons genbrugsprogram for patroner

  • Canon-konto

    Registrér dit produkt, og administrér din Canon-konto

Undersøgelse