Hvorfor information er livsnerven i enhver organisation – og hvordan man udnytter den

Hvad har en bank, et hospital og en bilfabrik til fælles? Ud over det åbenlyse (f.eks. at ansætte folk til at arbejde for dem) har disse organisationer alle brug for tilgængelig information af høj kvalitet for at opfylde deres mål – uanset om det er at forbedre ventetiden for patienten, øge produktiviteten eller reducere omkostningerne. I artiklen nedenfor viser vi jer, hvordan I får mest muligt ud af jeres egen organisations information.

Hvad har en bank, et hospital og en bilfabrik til fælles?

Indsamling af data foregår i stadig større omfang overalt i organisationer, især efter den udbredte digitalisering i kølvandet på pandemien. Men for ofte repræsenterer de værdi, der ikke udnyttes tilstrækkeligt. Organisationer ved, at de har brug for at indsamle data og generere indsigt fra dem. Men de mangler ofte effektive metoder til at administrere og analysere deres informationsskattekiste.

Det påhviler IT-cheferne at stille de rigtige spørgsmål. Hvordan indsamles data? Hvordan analyseres de? Og bruges de til at fremme en bedre beslutningstagning?

Men der er et skift i tankegangen, der skal ske først. Organisationer har indført informationshåndteringssystemer primært på grund af compliance og sikkerhedsmæssige bekymringer. Det er en reaktiv tilgang, der er dømt til at holde IT-teams tilbage.

Efterhånden som nye teknologier som AI begynder at udbrede sig – og efterhånden som organisationer håndterer større og mere komplekse datasæt – ændres informationens rolle.

IT-cheferne bliver mere og mere bevidste om, at investering i informationshåndtering ikke blot er et spørgsmål om afkrydse felter, men kan låse op for skjult værdi på tværs af organisationer og gøre processer hurtigere, mere sikre og mere givende for medarbejderne.

God informationshåndtering starter med at optimere informationsworkflows i hele organisationen. Hvor det fører hen, afhænger af, hvor ambitiøse organisationens beslutningstagere er.

Two people looking at a computer screen

Den tabte mulighed

At forstå, hvordan information bevæger sig gennem jeres organisation, er en enkel, men vigtig del af håndteringen af data i overensstemmelse med compliance-forpligtelser. Stærkt regulerede sektorer, såsom sundheds- og finanssektoren, har i stor grad implementeret informationshåndteringsløsninger. Disse sektorer skal håndtere store mængder følsomme data, f.eks. patientjournaler og personlige oplysninger, hvilket giver et større fokus på at forbedre informationshåndteringen.

Selv om disse sektorer kan have været årsag til, at der er blevet lagt så stor vægt på at styrke compliance, har nogle organisationer ikke haft mulighed for at udnytte deres datas reelle potentiale.

Modenhedskløften i automatisering

Vægten på sikkerhed og compliance har begrænset omfanget af informationshåndtering i mange organisationer og ført til en alt for optimistisk opfattelse af digital modenhed.

Canons undersøgelser viser, at virksomheder er i fuld gang med at digitalisere processer, hvor 94 % af virksomhederne rapporterer, at de har implementeret en form for automatisering. Når 78 % af IT-chefer bliver spurgt om informationssikkerhed og digitale processer, mener de, at deres organisationer allerede er modne1.

På trods af denne opfattet modenhed er kun 53 % af IT-cheferne gået så langt som til at implementere de "første skridt" i deres automatiseringsrejse, hvor automatiske adgangsrettigheder er den mest almindeligt rapporterede funktionalitet2.

Dette afslører den overfladiske anvendelse af automatiserede processer til dato. Hvilke skridt skal IT-chefer så tage for at forbedre dette?

kvinde, der bruger tablet

Skab supervækst i virksomheden

Data er livsnerven i organisationer. Hvis I udnytter værdien, kan I skabe flere muligheder og få en konkurrencemæssig fordel. Information har dog kun en værdi, når den udnyttes. Da organisationer allerede indsamler disse data med henblik på compliance, bør IT-chefer søge efter måder, hvorpå de kan hjælpe forskellige teams med at dele information mere effektivt. Når de rigtige personer har adgang til de rigtige data, er det meget nemmere at optimere processerne.

For eksempel kan dette inden for sundhedssektoren omfatte brug af data i hospitalets journaler til at optimere flowet på skadestuen, hvor der kan identificeres flaskehalse og ineffektivitet for at reducere ventetiden for patienter. At tage et skridt tilbage og revurdere, hvordan information strømmer gennem virksomheden, kan blive en afgørende konkurrenceparameter.

Skab grundlaget for en automatiseret fremtid

Har I nogensinde hørt om "kontorstol-effekten”? Det er en vækstdræber, fordi det er det, der sker, når medarbejderne skal skifte mellem flere programmer og systemer blot for at få rutineopgaver udført. Hvad værre er, det kan afspore forsøg på at implementere nye teknologier som f.eks. AI. Ved at forbinde nøglesystemer og skabe et samlet informationsnetværk gør et robust informationshåndteringsprogram det nemmere at indføre nye teknologier, samtidig med at det giver større afkast med tilgængelige data af høj kvalitet.

Det behøver organisationer ikke at gøre alene. En strategisk partner med den rette erfaring inden for informationshåndtering og forretningsprocesser kan hjælpe med at identificere den mest værdifulde indsigt, der skal tilstræbes, og samtidig skabe de rigtige processer for at låse op for denne indsigt. Samtidig gør en ensartet platform det nemmere at administrere oplysninger på tværs af organisationen og overvinde siloer. Et motiveret ledelsesteam kan presse ændringer igennem og give den overordnede vision.

Lad os opmuntre til et skift i opfattelsen. Informationshåndtering handler ikke kun om compliance. Det handler om at få en organisation til at bevæge sig hurtigere og afdække værdi på uventede steder. Når organisationer internaliserer dette budskab, vil de være godt rustet til at høste frugterne af de teknologier, der former fremtiden.

Relaterede produkter og løsninger

Information Management Solutions

Få mere at vide om, hvordan Canons løsninger til informationshåndtering får jeres forretningsprocesser til at flyde problemfrit og sikkert.

Vores løsninger

Læs mere om de løsninger, vi tilbyder til hyperautomatisering af jeres virksomhed – uanset om det drejer sig om behandling af fakturaer, strømlining af HR-workflows eller dialog med jeres kunder.

Ekspertise

Find ud af, hvordan vi blander ekspertise i informationshåndtering og markedsledende teknologier for at hjælpe jer med at overvinde jeres forretningsudfordringer.

Leder I efter mere indsigt i informationshåndtering? Besøg siden på dette link for at se ekspertvideoer og andre ressourcer.

Udforsk mere

Se: Eksklusiv indsigt i informationshåndtering fra Canon og partnere

Vi har samlet de førende eksperter inden for informationshåndtering. Klik jer igennem for at høre, hvad de sagde om branchens tilstand.

Rapport: Informationshåndtering på frontlinjen

Dyk ned i vores omfattende rapport om fremtiden for arbejdspladser med spotlyset rettet mod IT-ledelsesperspektiver, teknologiskift og transformative organisationsstrategier.

Forbedring af kundekommunikation med en Total Experience-model

Find ud af, hvordan en Total Experience-model forbedrer kundekommunikation ved at integrere kunde-, bruger- og medarbejderoplevelser. Lær praktiske tiltag for virksomheder.

Har du brug for hjælp?

Få mere at vide om, hvordan Canon Information Management Solutions kan hjælpe jeres organisation med at vokse hurtigere.