Uanset om det er en glossy produktbrochure, flyers om en nyåbnet restaurant eller en informativ plakat fra en sundhedsudbyder, spiller print en stor rolle i kommunikationsstrategierne for mange brancher. Faktisk tyder den seneste forskning på, at detailhandlen, produktionen, sundhedssektoren og den offentlige sektor alle bruger 50 % af deres kommunikationsbudget på print1, mens andre ikke er langt bagefter.
Men det kan være dyrt at fremstille slagkraftigt marketingmateriale, især da 95 % af virksomhederne outsourcer deres behov for printmarketing til en specialiseret serviceudbyder. Det skyldes typisk, at de er på udkig efter professionel kvalitet og ikke har ressourcer internt til at levere.
Det er bare ikke kun det endelige print at tænke på. Uden en dygtig intern designafdeling vælger virksomheder ofte at outsource hele end-to-end-processen, fra design til produktion. Mens outsourcing kan give stordriftsfordele, kan organisationer, der blot ønsker at producere ad hoc-aktiver hurtigt, opleve frustrationer omkring produktionstiden og -omkostningerne.
Eftersom marketingbudgetterne er strammere end nogensinde før, er virksomheder under pres for at reducere omkostningerne, men takket være nye løsninger på markedet som PosterArtist behøver virksomheder ikke gå på kompromis med print. Organisationer med en Canon-printer vil nu have bedre værktøjer til at designe og producere marketingaktiver internt, hvor det ikke er omkostningseffektivt at outsource.