Hvordan Mieles kulinariske eksperter blev til content creators med hjælp fra Canon

Fra foran kameraerne til bag controlleren – find ud af, hvordan køkkengiganten Miele forvandler sine kokke til omkostningsbesparende skabere takket være Canons løsninger, der er skræddersyet til deres interne studie.

At finde madhimlen

Forestil dig dit drømmekøkken. Der er en stor chance for, at den har et Miele-produkt. Det familieejede Miele, der er berømt for deres prisbelønnede, avancerede apparater, har været en stor international producent siden 1899. For et 100 år gammelt brand med et enestående ry for sit design er image meget vigtigt ved alle kundekontaktsteder, herunder deres online redaktionelle program.

For at bringe deres digitale indholdsmuligheder op på et højere niveau ønskede det kulinariske team i Schweiz at introducere episodiske live-streams, hvor kunderne kunne opdage, hvordan de får mest muligt ud af deres produkter gennem madlavningsdemoer og -tutorials, ligesom det, du ser på TV. Med plads til et intimt live publikum krævede deres professionelle on-site-studie en permanent multi-cam-løsning, der kunne betjenes af ikke-teknisk personale, da de ønskede at flytte al produktion in-house.

Tidligere, når de ville producere indhold, såsom madlavningsdemoer og produktudstillinger, var de afhængige af bureauer, hvilket betød høje omkostninger, komplekse studiekonfigurationer og langsomme ekspeditionstider.

"Med Canon fandt vi det perfekte værktøj til at opfylde vores behov inden for både video og fotografering", siger Barbara Märkli, chef for Culinary Experience, Miele AG. "Vi sparer agenturomkostninger i det øvre femcifrede euroområde, og vi forventer at afskrive vores studie inden for de næste tre år."

Kunde: Miele AG
Beliggenhed: Spreitenbach, Schweiz

"Den mest overbevisende faktor for Miele var kameraets farvenøjagtighed og ydeevne. Det er en meget madorienteret virksomhed med meget krævende forventninger til billedkvalitet."

Udfordringen

Da Miele Switzerland ønskede at bringe indholdsproduktion in-house, rakte virksomheden ud efter systemintegratoren Ganz Supravision for at finde en mere effektiv AV-løsning. På grund af madindholdets beskaffenhed var professionel billedkvalitet og nøjagtige farver vigtige kriterier. Ved at lave flere videoer om måneden ønskede Miele kreativ kontrol og gøre brug af deres egne talenter inden for det kulinariske og produkteksperter, så teknologien skulle være nem at lære. Før Canon var de afhængige af tredjeparts produktionssupport, som ville bruge mindst én dag på opsætning og endnu en halv dag på demontering.

Løsningen

Med støtte fra Ganz Supravision under ledelse af Christian Mossner besluttede Miele sig for en omfattende pakke, der omfatter hele spektret af Cinema (C70), Hybrid (R5C) og PTZ (CR-N300 og CR-N500) kameraer fra Canon samt en RC-IP100-controller. Kameraet er forbundet via NDI og strømlinede kabler, det styres centraliseret og er fuldt understøttet af Canon. Med fælles værdier omkring enestående kvalitet og intuitiv teknologi, der arbejder omkring en, var Canon det perfekte match for Miele.

"Vi sparer agenturomkostninger i det øvre femcifrede euroområde."

Fra at snitte til at splejse

"Før jeg var foran kameraet som kok, var jeg lidt bekymret for at bruge et professionelt kamera," siger Benoît Croset. "Men nu kan jeg efter at have trænet med Christian arbejde med PTZ-kameraet. Det er meget, meget nemt at bruge.”

Benoît er en af Mieles apparatspecialister og kokke, som nu leder og producerer deres madlavningsprogrammer bag kameraet sammen med kokken Marco.

Efter at have brugt tid på selv at lave madlavningsdemoer ved de præcis, hvad der foregår inde i præsentationsholderens hoved, og hvordan produktionen skal være fleksibel nok til at kunne arbejde omkring dem, mens de stadig fremviser deres apparater i aktion som en del af tilberedningsprocessen.

Madlavning er uforudsigelig. Teamet har brug for udstyr, der gør det muligt for dem instinktivt at reagere på situationer, der ikke fremgår af manuskriptet. I tilfælde af, at noget ikke helt kommer ud af ovnen som planlagt, er det f.eks. vigtigt at have en smidig PTZ-panorering til et andet område. Ingen har lyst til at se den brændte pizza i makro.

"Jeg vil fremhæve den nyeste teknologi, den fremragende håndtering og den pålidelige ydeevne fra Canon."

Vi spiser med vores øjne

For Christian Mossner, medejer af Ganz Supravision AG, kommer brandets ægthed bedre ud med et internt talent, der kender historien, teknologien og processen ud og ind. Han forklarer: "Den mest overbevisende faktor for Miele var kameraets farvenøjagtighed og ydeevne. Det er en meget madorienteret virksomhed med meget krævende forventninger til billedkvalitet."

Resultatet? Madlavningsshows med brandet, der ser ud, som om de kunne være på tv, alle produceret internt af kokke, der nu er blevet content creators. Uanset om det er foran eller bag objektivet, beviser Mieles schweiziske team, at in-house videoproduktion nu er en realitet. Christian tror på, at "der vil være mange andre virksomheder, der gør det samme – der tager ved lære af Miele."

Glasuren på kagen er for Barbara "den nyeste teknologi, den fremragende håndtering og den pålidelige ydeevne fra Canon."