ID for FAQ: 8202149200
Udgivelsesdato: 18 august 2014
Når dialogboksen Kontroller printerindstillingerne vises under opsætningen af den trådløse enhed i softwareinstallationen, kan du prøve løsning 1 til 4 en efter en i den nævnte rækkefølge.
1-2. Placer printeren og adgangspunktet, eller routeren på en sådan måde, at der ikke er nogen forhindringer mellem dem.
Klik på [Detekter igen] for at fortsætte opsætningen, når du har udført trin 1 og 2.
Hvis problemet ikke er løst, kan du kontrollere følgende løsning [ 2. Kontroller, om opsætningen af hovedenheden er korrekt eller ej]:
Trin 1.
Brug knappen for at vælge [ Opsætning ], og tryk derefter på knappen OK.
Trin 2.
Brug knappen eller
for at vælge [ Enhedsindstillinger ], og tryk derefter på knappen OK.
Trin 3.
Brug knappen eller
til at vælge [ LAN-indstillinger ], og tryk derefter på knappen OK.
Trin 4.
Brug knappen eller
til at vælge [ Bekræft LAN-indstillinger ], og tryk derefter på knappen OK.
Trin 5.
Brug knappen eller
til at vælge [ WLAN-indstillingsliste ], og tryk derefter på knappen OK.
Trin 6.
Når "WLAN-indstillingsliste" vises, skal du bekræfte, at "Aktiv" vises i "Forbindelse".
Hvis "Aktiv" ikke vises i "Forbindelse" ("Inaktiv" vises), er printeren ikke forbundet til adgangspunktet eller routeren. Foretag opsætning af den trådløse forbindelse igen.
Se fremgangsmåderne i [ Trådløs LAN-forbindelse af din printer til et adgangspunkt ].
[Sådan kontrollerer du indstillingerne]
Sikkerhedssoftwaren i din "Firewall" kan gribe forstyrrende ind i kommunikationen til og fra den trådløse opsætning.
Registrer følgende filer til "Firewall"-sikkerhedssoftware som en fil med adgangstilladelse, eller foretag opsætningen med "Firewall" sat på pause.
- For Windows-brugere:
Filnavn: Setup.exe
- For Macintosh-brugere:
Filnavn:
BJ Network Tool.app
canonijnetwork.bundle
CIJScannerRegister.app
CNNSelectorAgent.app
Canon IJ Network Scanner Selector EX.app
Hvis du stadig har problemer, kan du prøve den næste løsningsmenu "4. Gennemgå opsætningen af adgangspunktet eller routeren".
4-2. Kontroller, om adgangspunktets eller routerens firmware er blevet opdateret til den nyeste version.
Se mere om, hvordan firmwaren opdateres, i brugervejledningen for adgangspunktet eller routeren, eller kontakt producenten af disse for at få hjælp.