Printeren bliver ikke fundet automatisk (når printerdriveren installeres)

ID for FAQ: 8201717900

Udgivelsesdato: 25 oktober 2012

Løsning:

Udfør en af følgende løsninger i henhold til årsagen.
<Årsag 1>
Printeren er ikke TÆNDT.
<Løsning>
TÆND for printeren.

<Årsag 2>
USB-kablet er ikke tilsluttet korrekt.
<Løsning>
Sørg for, at printeren og computeren er forbundet korrekt med USB-kablet.

1. Kontrollér, at printer og computer er SLUKKEDE.

2. Tilslut USB-kablet.

  • Flat stik (A): Kan tilsluttes din computers USB-port.
  • Firkantet stik (B): Kan tilsluttes denne printers USB-stik.


<Årsag 3>
USB-kablet har allerede været tilsluttet, og printeren var TÆNDT, inden printerdriveren blev installeret.
<Løsning>
Udfør følgende procedure.

1. SLUK for printeren.

2. Tag USB-kablet ud.

3. Tilslut USB-kablet igen.

4. Når følgende skærmbillede vises, skal du TÆNDE for printeren.

<Årsag 4>
Der anvendes et ukorrekt USB-kabel.
<Løsning>
Brug et USB-kabel, der passer til printerens USB-interface, og som har følgende symbol.

* Følgende er printerens USB-interfacemiljø.

  • Hi-Speed USB
  • USB

<Årsag 5>
USB-klassedriveren er installeret.
<Løsning>
Fjern USB-klassedriveren ved hjælp af den følgende fremgangsmåde.

1. Kontroller, at computeren og printeren er forbundet via et USB-kabel og at printeren er tændt.

2. Klik på [ ] (Start) - [Kontrolpanel] - [System og vedligeholdelse] - [Enhedshåndtering].

Hvis du bruger Windows 7, skal du i menuen [ ] (Start) klikke på [Kontrolpanel] - [Hardware og lyd] - [Enhedshåndtering].
Hvis dialogboksen [Brugerkontokontrol] vises, skal du udføre den følgende handling.
Hvis du er logget på med en administratorkonto, skal du klikke på [Fortsæt].
Hvis du er logget på som almindelig bruger, skal du angive administratorkontoens adgangskode og klikke på [OK].
Windows XP/Server 2003/Server 2008:
2-1. I menuen [Start] skal du vælge [Kontrolpanel] (- [Ydelse og vedligeholdelse]) og dobbeltklikke på ikonet [System].
2-2. I dialogboksen [Egenskaber for system] skal du klikke på fanen [Hardware] → klike på [Enhedshåndtering].

3. Slet de USB-klassedrivere, der vises under [USB-controllere (Universal Serial Bus)].
Vælg navnet på den printer, du bruger, og klik derefter på [Fjern].
Sørg for ikke at slette andre elementer end USB-klassedrivere. Hvis du ved en fejl sletter noget andet, vil Windows muligvis ikke længere fungere korrekt.
Hvis USB-klassedrivere vises under [Andre enheder], er de ikke installeret korrekt. Vælg USB-klassedriverne, og slet dem i overensstemmelse med det operativsystem, du bruger.

4. Hvis dialogboksen [Bekræft fjernelse af enhed] vises, skal du klikke på [OK].

5. Luk [Enhedshåndtering].

6. Luk [Kontrolpanel].

7. Fjern USB-kablet, og genstart Windows.

8. Afinstaller driveren, og installer derefter USB-klassedriveren. Yderligere oplysninger om fjernelse af driveren og efterfølgende installation af USB-klassedriveren finder du i "Installationsvejledning til printerdriver".

Hvis du ikke kan færdiggøre installationen af driveren korrekt, skal du sørge for at fjerne driveren, inden du forsøger at installere den igen.

Berørte modeller

  • i-SENSYS LBP7780Cx

      Besvarede denne artikel dit spørgsmål?