ARTIKEL

Genoprettelse af driften ved hjælp af print

Trykt kommunikation som en effektiv konkurrenceparameter

 Print your business recovery

Træt af digital?

Uge for uge ser vi COVID-19's indvirkning på den globale økonomi og printbranchen. Printvolumener mindsker, da virksomheder af alle typer sætter deres normale aktiviteter på pause. Printleverandører vil drage fordel af at tage sig tid til at overveje, hvilken rolle print kan spille for at hjælpe brands gennem disse usikre tider og i deres langsigtede genoprettelse.

Lige nu er de fleste brands meget aktive på digitale platforme, eftersom det er en relativt hurtig og omkostningseffektiv måde at nå ud til kunderne på, og fordi det er nemt at holde disse kanaler aktive på afstand.

Men har deres digitale marketingindsats en reel effekt og et ægte afkast? Før krisen ramte, var vi som forbrugere allerede eksponerede for en enorm digital overbelastning – og det er nu blevet værre. Hvad med videomøder og webinarer, e-mail-marketing, sociale medier og virtuelle begivenheder, for ikke at tale om stigningen i digitalt streamet indhold – vi er alle i en tilstand af voksende digital udmattethed.

Print your business recovery

Den nærmeste kommunikation

Vi beundrer brands, der tager mere kreative tilgange for at kommunikere med os. Alle brands kan sende et e-shot, men de, der gør en indsats for at sende et veldesignet trykt direct mail-brev, brochure, katalog eller endda postkort, vil høste frugterne.

Trykt direkte markedsføring er det tætteste, et brand fysisk kommer på en kunde, uden at vedkommende behøver forlade sit hjem – det er en velkommen indtrængen på et tidspunkt, hvor vi alle opfordres til at blive hjemme.

I denne tid med isolation og adskillelse hungrer vi efter varme, kærlighed, berøring og følelser. Hvilket marketingmedie leverer bedst på disse parametre? Print er følelsesmæssigt forbundet med mennesker uden for enhver digital platforms rækkevidde, da det engagerer tre af vores fem sanser – syn, berøring og lugt. Det er en stærk afgørende forskel lige nu.

Den ene ting, vi har mest af nu, er tiden. Tid til at læse, engagere sig og dykke ned i indhold, der fanger vores opmærksomhed. Hvilket tidspunkt er bedre til at sætte print i centrum af en marketingkampagne?

Print your business recovery

Spil på printets styrker

I en tid med usikkerhed kigger forbrugerne efter de brands og kommunikationskanaler, de har tillid til. Dette taler for printets styrker: 56 % af alle adspurgte ser trykt marketing som den mest troværdige form for kommunikation1.

Online-salg er i øjeblikket flydende, og print kan bruges på alle berøringspunkter på kundens køberejse til at generere og konvertere kundeemner. Og printleverandører kan øge de forskellige brands investeringsafkast med personliggørelse ved hjælp af kundedata til at levere rettidige marketingmeddelelser. 91 % af brugerne er mere tilbøjelige til at købe, når brands genkender og husker dem og leverer relevant kommunikation2.

Brands skal opretholde synligheden og kundeforbindelsen nu med henblik på at genopbygge efterspørgslen efter deres produkter og tjenester. Når livet vender tilbage til det normale, og de ønsker at stimulere interesse, brand-præference og skaffe flere kunder i butikken, kan print være et af de mest effektive værktøjer til at få kontakt til deres publikum. Det er tid til at være proaktiv og være en tillidsvækkende rådgiver, der hjælper dine kunder med at bruge styrken ved print til at skabe fremskridt.


1. Direct Marketing Association, 2014
2. Making it personal, Accenture, 2018

Se mere

Vil du vide mere?

TAL MED VORES TEAM