Gør dit indhold endnu bedre med Canons nyeste spejlløse kamera i EOS R-systemet

Søborg, Danmark, 8. februar 2023 – Canon Europe præsenterer i dag det nye EOS R50 – den perfekte indgang til EOS R-serien for content creators, der ønsker at træde et niveau op fra deres smartphone. Med muligheden for at optage 4K-video, imponerende lyd og skarpe stillbilleder klarer dette alsidige kamera det hele. Det brugervenlige interface, den forenklede ergonomi og de avancerede nye automatiske funktioner sikrer professionelle resultater. EOS R50 er perfekt til alle håbefulde content creators, der ønsker et dedikeret kamera til at forfine deres stil i både stillbilleder og video. Med lanceringen af EOS R50 følger RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM – et kompakt zoomobjektiv, der er specialdesignet til APS-C-kameraer i EOS R-serien.

EOS R50 er et lille og brugervenligt spejlløst APS-C-kamera, der er designet med content creators i tankerne

EOS R50

Optag nemt

EOS R50’s lette design og behagelige greb betyder, at aktive content creators kan tage det med overalt. Komponér et billede i en hvilken som helst vinkel med touchscreenen, der kan vippes og drejes – højt, lavt, eller med kameraet vendt mod dig selv for vlogging og selfies. Touchscreen-interfacet, den elektroniske søger og det forenklede layout af betjeningsenheder gør kameraet intuitivt at bruge.

Creative Assist tilbyder automatisk de ideelle indstillinger til forskellige scener, mens kreativ bracketing giver flere udseender til hvert billede. Dette gør EOS R50 ideelt til alle, der er nye inden for spejlløse kameraer, og som er på udkig efter et kamera, de kan udvikle deres færdigheder med i deres eget tempo.

Skab som en professionel

Sensoren i APS-C-størrelse med 24,2 Megapixel opløsning giver ægte kontrol over dybdeskarpheden, tager skarpe, detaljerede stillbilleder med smukt slørede baggrunde og optager oversamplet UHD 4K 30p-video fra 6K. Automatisk billedfletning i kameraet garanterer fokusering ved næroptagelse af motiver. Kameraet har også reduceret digital støj og kontrolleret højlys, når du optager om natten, og mere kontrast, når der er et stort dynamikområde.

EOS R50 giver brugerne evnen til at udføre mere og udvide kreativiteten med Dual Pixel CMOS Auto Focus II, der registrerer og sporer mennesker, dyr og køretøjer, så de hurtigt kan fokusere på motiver, selv hvis de bevæger sig. Dette understøttes af kontinuerlig optagelse ved 12 billeder/sek. ved hjælp af det elektroniske 1. lukkergardin og den lydløse elektroniske lukker med 15 billeder/sek., der sikrer, at content creators aldrig går glip af et øjeblik.

RF-objektivkompatibilitet og adgang til EF-objektivserien med en adapter gør det muligt at optage alt tænkeligt. Fra ultravidvinkel til supertelefoto og alsidig zoom til faste objektiver – EOS R50 leverer konsekvent kunstneriske resultater.

Med en multifunktionel hot shoe kan vloggere nemt tilslutte eksternt tilbehør, f.eks. en mikrofon, til kameraet, hvilket gør den mere modstandsdygtig over for støjinterferens, end hvis den tilsluttes via et kabel. Multifunktionsskoen kan også bruges til at levere strøm fra kameraet til nyt tilbehør, hvilket betyder, at brugerne ikke behøver at bekymre sig om strømstyring, når de skaber indhold på farten.

Tilslut og del uden problemer

Kameraet giver ambitiøse content creators mulighed for at bryde grænser uden at bryde deres flow. Problemfri Wi-Fi®- og Bluetooth®-forbindelse1 giver mulighed for overførsel af billeder og film ved hjælp af Camera Connect-appen til øjeblikkelig deling og fjernoptagelse. Bluetooth-forbindelsen er perfekt til vlogging eller gruppefotos og giver også mulighed for enkel betjening med fjernbetjeningen BR-E1 eller en smartphone for at tage billeder eller starte og stoppe optagelse. Det er også muligt at bruge EOS R50 som webkamera ved hjælp af UVC/UAC via en USB-forbindelse, der ikke kræver yderligere software, for at opnå live-streams og videokonferencer i professionel kvalitet.

Canon har også foretaget opdateringer på image.canon og udvidet brugen til en række nye brugere med Adobe® Lightroom®-film og erhvervssupport, der muliggør kompatibilitet med en række services, herunder Frame.io- og Google PhotoTM-konti 2 .

Det perfekte zoomobjektiv til brug på farten

RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM er et kompakt og alsidigt RF-zoomobjektiv (ca. 3,8x), der er ideelt til optagelse af motiver, der er længere væk, eller til at opnå et flatterende look til portrætter med motivadskillelse og sløret baggrund. Billedstabiliseringen betyder, at brugerne kan tage skarpe fotos, selv uden et stativ, og et STM-fokuseringssystem opnår jævn og lydløs autofokusering, der er perfekt til videooptagelse. RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM-objektivet er perfekt til optagelse af rejser, sport og kæledyr, og det er som skabt til brugere, der ønsker at eksperimentere med forskellige opsætninger og udvide deres rækkevidde. Objektivet er den perfekte tilføjelse til brugere med EOS R50 og RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM.

EOS R50 – vigtige funktioner

• Sensor i APS-C-størrelse med 24,2 Megapixel opløsning
• Nye avancerede automatiske funktioner
• Dual Pixel CMOS Auto Focus II
• 3" touchscreen, som kan vippes og drejes
• UHD 4K 30p video, oversamplet fra 6K

RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM – vigtige funktioner

• RF-S telefoto-zoomobjektiv (ca. 3,8x), der dækker et telefotoområde svarende til 88 - 336mm i fullframe-format
• Ny optik, der bruger en PMo asfærisk linse
• Giver mulighed for næroptagelse ved en maksimal forstørrelse på 0,28x
• Bruger OIS for en billedstabiliseringseffekt på 4,5 stop (CIPA-standard) og 7 stop ved brug med IBIS

EOS R50 og RF-S55-210 er klar til salg ultimo marts og de vejl. priser inkl. moms er:

EOS R50   kr. 6.639,00

RF-S 55-210 mm   kr. 3.649,00

1. Udstyret med Bluetooth® lavenergiteknologi. Bluetooth®-navnet og -logoet er registrerede varemærker tilhørende Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af sådanne mærker af Canon Europe Ltd. er under licens. Andre varemærker og handelsnavne tilhører de respektive ejere. Wi-Fi® er et registreret varemærke tilhørende Wi-Fi Alliance. Bluetooth®-navnet og -logoet er registrerede varemærker tilhørende Bluetooth SIG, Inc., og enhver brug af sådanne mærker af Canon Inc. er under licens. Andre varemærker og handelsnavne tilhører de respektive ejere.
  2. Google Play og Android er varemærker tilhørende Google LLC.