Canon annoncerer nye RF-objektiver og lancerer det kompakte, alsidige og lette RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Søborg, den 13. februar 2020 – Canon Inc. annoncerer i dag lanceringen af RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, samt udviklingen af RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM, Extender RF 1.4x og Extender RF 2x. For at understøtte virksomhedens fortløbende arbejde med EOS R-systemet og RF-fatningen bekræfter Canon også lanceringen af yderligere fem RF-objektiver i år, hvormed der i løbet af 2020 vil blive lanceret i alt ni nye RF-objektiver.

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM er det første RF-objektiv, der bliver lanceret i 2020, og er et let, kompakt og alsidigt objektiv – perfekt til den eventyrlystne hobbyfotograf. Takket være dets store zoomområde tilbyder RF 24-105mm F4-7.1 IS STM en unik kombination af fleksibilitet og størrelse i sin klasse og giver hobbyfotografer muligheden for at fotografere en række forskellige motiver i forbløffende kvalitet. Disse egenskaber gør det til det ideelle allround-objektiv og den ideelle rejsemakker.

En fantastisk rejsepartner

Med brændvidder på 24-105mm, en vægt på blot 395g og en størrelse på 88,8 mm x 76,6 mm er RF 24-105mm F4-7.1 IS STM ideelt til dem, der ønsker et objektiv med flere brændvidder, men ikke har plads i deres kamerataske eller ikke vil bære rundt på tungt udstyr – noget, der ofte er et krav for rejsefotografer. Tilsammen vejer RF 24-105mm F4-7.1 IS STM og EOS RP blot 880 gi , hvilket giver en perfekt objektiv/kamera-kombination og komfort, når man skyder fullframe stillbilleder og videoer på farten.

Udover dets alsidige zoomområde har RF 24-105mm F4-7.1 IS STM ikke blot 0,4x naturlig forstørrelse, men også den nye Canon-udviklede 0,5x Center Focus Macro-metode. Denne indstilling giver fotografer en høj forstørrelsesgrad ved 24mm og en utrolig kort mindste fokuseringsafstand på 13 cm. Det betyder også, at motiver i midten af billedrammen fremstår knivskarpe, hvilket fremhæver smukke, skjulte detaljer, mens kanterne af billedet svinder og giver smuk sløring – perfekt til fotografer, der ønsker at flytte deres kreative grænser.

Høj ydeevne til både stillbilleder og videoer

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM arver Canons optiske ydeevne samt den ultrahurtige kommunikation mellem kamera og objektiv, som findes i hele RF-serien. Med et stort linseelement bag og Canons Super Spectra Coating kan hobbyfotografer få glæde af høj optisk ydeevne i hele billedrammen med et minimum af ghosting og flare. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM har – ligesom alle andre Canon RF-objektiver – også sin egen DLO-objektivkorrektionsdataprofil, så brugere kan optage forbløffende billeder med et minimum af behov for efterbehandling.

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM's STM autofokusdrev byder desuden på hurtig AF til stillbilledoptagelse og jævn og lydløs ydeevne ved videooptagelse. Derudover har dette nye objektiv en forbedret 5-trins Image Stabilization (IS), så fotografer kan optage skarpe stillbilleder og film uden rystelser, mens de er på farten.

Med lanceringen af RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, annonceringen af udviklingen af RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM, Extender RF 1.4x og Extender RF 2x, samt lanceringen af yderligere fem RF-objektiver i løbet af 2020 styrker Canon sit målrettede arbejde med udviklingen af RF-fatningen og objektiverne i RF-serien. I dag kan Canon også annoncere udviklingen af EOS R5, et fullframe-kamera, der vil redefinere professionelle, spejlløse kameraer – noget der endnu en gang fremhæver virksomhedens fortløbende engagement i nye, eksisterende og fremtidige brugere af EOS-systemet for at give dem et komplet udvalg af muligheder, der passer til deres kreative ambitioner.

Vejl. pris

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM: DKK 4.099,00 inkl. moms

Note:
Link til Canon Global-annonceringen: https://global.canon/en/news/2020/20200213.html

i EOS RP vejer 485 g, inklusive hukommelseskort og batteri.