imagePRESS V1000 når en milepæl med over 250 installationer i Europa

Kunderne har i høj grad taget vores imagePRESS V1000 farveproduktionsprinter til sig med over 250 installationer i Europa siden lanceringen i april 2022. De grafiske virksomheder værdsætter imagePRESS V1000 for dens høje produktivitet og stabilitet, mange anvendelsesmuligheder, præcise registrering, høje kvalitet og lave energiforbrug.

• Kunderne har omfavnet mulighederne i Canons imagePRESS V1000 med 250 installationer i EMEA

• Rigshospitalet var en af de første i Danmark til at vælge imagePRESS V1000.

V1000 er bygget på den anerkendte imagePRESS-teknologi og inkluderer nye teknologiske funktioner for at levere ensartet output med optimeret pålidelighed og oppetid. Disse omfatter ny teknologi, der sikrer en jævn farvefordeling; integreret POD-SURF-fixeringsteknologi, der giver en ensartet printhastighed på 100 ppm på tværs af en bred række medier; to-trins registreringskorrektion, der giver perfekt registrering og farveindstilling; og fleksibilitet til automatisk duplex af bannerark på op til 1,3 m. imagePRESS V1000 er også udstyret med en valgfri Sensing Unit, der automatisk registrerer prints, der ikke passer til registrerings- og farveindstillingerne for jobbet, og derefter justerer og opretholder disse indstillinger i hele printforløbet for at spare tid og opretholde produktiviteten.

Lave driftsomkostninger og minimal nedetid

Rigshospitalet i København, Danmark, var på udkig efter en ny printer, som skulle erstatte en af deres tre produktionsprintere. Alle muligheder på markedet blev undersøgt, men valget faldt på en imagePRESS V1000 på grund af de lave driftsomkostninger og høje fleksibilitet.

Michael Oxholm, Printoperatør og Programmør kommenterer: "Vi har altid haft tre produktionsprintere på vores trykkeri, da vi før har kunne gå ud fra, at en af dem altid ville være ude af drift. Valget faldt på Canon og deres imagePRESS V1000 på grund af dens lave driftsomkostninger og høje fleksibilitet. Desuden var det vigtigt for mig at vælge en printer, der tilskærer den printede brochure, efter den er falset. På den måde undgår jeg skæve sider, hvilket jeg helt slipper for med vores nye imagePRESS V1000. Jeg har været meget imponeret over den minimale nedetid, hvilket faktisk har betydet, at vi nu kun har behov for to printere i stedet for tre. Og hvis printeren har brug for service, er Canons teknikere altid hurtige til at komme ud og få den hurtigt op at køre igen. Desuden har jeg som en del af løsningen fået adgang til Canons unikke prepress-værktøj, PRISMAprepare, der gør det supernemt at klargøre filer til produktion. Det har altid været vigtigt for mig at vælge en leverandør, som jeg kan stole på, og hvor jeg kan få den bedste rådgivning - og det har jeg fået.”

ImagePRESS V1000 har ikke kun været en success i Danmark. Printworks, et Fogra-kvalitetssikret kommercielt trykkeri med speciale i digitalprint, storformatprint og messe- og displayprodukter, var den første til at investere i imagePRESS V1000 i Finland. Sebastian Thon, produktionschef, siger: "Vi var begejstrede for imagePRESS V1000's fremragende printkvalitet takket være de automatiske kvalitetsjusteringer af farvegengivelse og ensartethed, som foretages undervejs under printningen. En anden funktion, der gjorde sig bemærket for os, var den dobbeltsidede registrering fra forside til bagside, der udføres for hvert ark i realtid - for prints op til 1,3 meter lange. Vi kan nu nemt lave otte til ti siders A4-brochurer med harmonikafoldning eller landskabsbrochurer, hvilket ikke var muligt for os før."

Et bæredygtigt produktionsvalg

imagePRESS V1000 er designet med bæredygtighed for øje. Den overholder høje standarder for energieffektivitet og har opnået en Gold-klassificering i det amerikanske EPEAT-miljøvurderingssystem. Som en Ekokompassi-certificeret miljøtrykkeri var bæredygtighed en vigtig faktor for Printworks. Jukka Kari, administrerende direktør og ejer, forklarer: "imagePRESS V1000 lave energiforbrug var en vigtig faktor for os på grund af vores forpligtelse til at træffe mere bæredygtige produktionsvalg."

Hans Dalmeijer, Product Marketing Manager hos Canon Danmark udtaler: "Vi er glade for at se så mange trykkerier i hele Europa og ikke mindst Danmark udvide deres forretning med imagePRESS V1000. Vi ved, at kommercielle og interne trykkerier står over for kortere tidsfrister og mere forskelligartede opgaver. Dette produkt er designet til at overgå kundernes forventninger til en produktionsprinter og giver pålidelighed og fleksibilitet til at opfylde kravene fra nutidens indkøbere af tryksager. Den positive feedback fra så mange kunder beviser, at forbedringer i produktivitet, fleksibilitet og automatisering kan åbne nye kommercielle muligheder og sikre en høj og stabil produktivitet. Med tilføjelsen af imagePRESS V900-serien og V1350 i de seneste måneder er vi overbeviste om, at den nye imagePRESS V-serie vil gøre det muligt for brugerne at overvinde deres produktionsudfordringer og imødekomme deres slutkunders ønsker om dynamisk printindhold af høj kvalitet i mængder fra 15.000 til 2,4 millioner A4 print om måneden."

For yderligere oplysninger om imagePRESS V1000 kan du besøge: