DirectSmile

EP Banko fremtidssikrer sig med DirectSmile

God gammeldags bankospil og en Cross Media platform software kan umiddelbart være svær at se som det perfekte match. Men ikke for EP Banko.

EP Banko har fornyligt investeret i en række nye Canon maskiner flankeret af Cross Media-løsningen DirectSmile. En investering der skal gøre EP Banko endnu mere konkurrencedygtige. ”Mig bekendt er der ikke nogen af vores konkurrenter, der bruger DirectSmile og går de her veje. Målet er at hele vores forretning skal bruge DirectSmile. Vi ser store muligheder i opsamling af data og automatikken i at udsende nyhedsbreve.” forklarer direktør hos EP Banko Christian Pedersen og uddyber. ”I tilfældet med banko-foreninger skal vi være klar til at fange den nyere generation der kommer, og som er vant til ny teknologi, der er målet at DirectSmile tilfører bankoforeningerne noget så de kan komme tættere på deres bankokunder.”

Hos Canon er det ingen overraskelse, at et firma som EP Banko vælger at hoppe med på Cross-media-vognen. Softwarens store alsidighed er nemlig en af de helt store styrker. ”DirectSmile er en Cross Media-platform og hele tanken er, at vi bevæger os mod en online og digital måde at markedsføre os på og derfor giver DirectSmile et meget større indtjeningspotentiale for slutkunderne. Løsningen kan bruges over flere brancher og i dette tilfælde har en førende leverandør af banko og lotterispil EP Banko valgt en DirectSmile løsning, så bevarer de førertrøjen på ved at nytænke og tilpasse sig således at deres kunder vælger deres produkter,” vurderer Benny Duus. Benny Duus, Solution Business Manager hos Canon Danmark.

Selv om tilfredsheden er stor med DirectSmile hos EP Banko var valget af løsningen noget tid undervejs. EP Bankos umiddelbare vurdering var at løsningen var for kostbar i forhold til deres behov. Billigere og mindre omfattende løsninger blev afprøvet, men da det begyndte at tage om sig, vurderede EP Banko at DirectSmile alligevel var løsningen for dem. EP Banko forventer, da også store ting fra deres investering og muligheden for at vælge imellem en cloud og en serverbaseret løsning hjalp også på beslutningen.

Bankoforeninger bruger i dag ingen tid på marketing og så er det svært at nå ud til kunderne og her er DirectSmile skræddersyet. DirectSmile binder vores forretning mere sammen. Vi har en samlet helhed, lige fra vores grafiske afdeling til bankoen og så til vores nyindkøbte maskinpark og DirectSmile. Den her løsning binder det hele sammen, fortæller Christian Pedersen fra EP Banko og fortsætter: ”Løsningen giver øget omsætning og bedre service overfor vores kunder, samt en alsidighed i det grafiske der går lige fra tryksager til skrabelodder.”

For mindre virksomheder kan det være omfattende at stå for både driften af en ny software samtidig med at skulle navigere i den. Derfor bliver driften også varetaget af Canon, som løbende sørger for backup og at EP Banko er opdateret med den nyeste version. At Canon er med på sidelinjen har været en vigtig faktor for EP Banko. ”At vi ikke selv skal drifte serveren er helt klart én af de væsentligste faktorer til at vi har købt DirectSmile. At Canon er gået med som en medspiller er helt klart en stor fordel,” fastslår direktør hos EP Banko Christian Pedersen.