Warranty_Page_Image

Oplysninger om Canon European Warranty System

I tilfælde af at der forekommer fejl på et Canon-produkt, er vores kunder omfattet af Canons European Warranty System (EWS), som sikrer, at fejlen løses uden beregning i en begrænset periode efter købet (vilkår og betingelser er gældende).

EWS består af to forskellige servicetilbud. Hvilket af de to der gælder for dig afgøres af, hvor du bor, og hvilket produkt du har købt. For de fleste forbrugerprodukter fra Canon gælder Return To Base EWS. Hvis et produkt får en fabrikationsfejl i garantiperioden skal det returneres til et autoriseret Canon-servicecenter, hvor det vil blive repareret uden beregning af Canon-autoriserede teknikere. Dit produkt vil blive returneret til dig, når reparationen er udført.


For udvalgte Laser- og Inkjetprodukter (i udvalgte lande) tilbydes en On-Site-service. Der henvises til vilkår og betingelser for On-Site-service nedenfor, hvor du kan se en liste over produkter der dækkes af denne service.

Hvis et kvalificeret produkt får en fabrikationsfejl i garantiperioden, vil der blive ydet garantiservice på stedet på en af følgende måder:

  • On-site reparation (via tekniker)

  • On-site ombytning (via kurer)

Hvis On-Site-vilkår og betingelser ikke er anført nedenfor, er vores On-Site-service ikke tilgængelig i dit land. I dette tilfælde gælder kun Return To Base-garantien.



EWS-garantioversigt - Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål: Hvilken garanti gælder for Canon-produkter købt i Europa?/strong>

A: Canon tilbyder European Warranty System (EWS) til produkter købt i:-

Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Island, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Storbritannien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, Østrig.

Læs de fulde vilkår og betingelser for denne garanti.


Spørgsmål: Skal jeg fysisk registrere mit produkt hos Canon, for at European Warranty System (EWS) er gældende eller aktivt?

A: Der er ingen juridiske krav om, at kunder skal registrere et produkt hos Canon for at være omfattet af EWS-garantien. Registrering af et produkt hos Canon via Canon iD gør det muligt for os at sende dig målrettede kampagnematerialer og opdateringer vedrørende dine produkter. Nogle kampagnegarantier kræver registrering hos Canon, men det vil fremgå af de specifikke vilkår og betingelser for kampagnen.


Spørgsmål: Hvilke oplysninger vedrørende garanti følger med i æsken, når jeg køber et Canon-produkt?

A: For lande omfattet af European Warranty System (EWS) indeholder hver produktæske normalt et EWS Warranty Card. Dette kort vil ligne de følgende eksempler:



Spørgsmål: Skal jeg udfylde og returnere dokumentation til Canon for at registrere min European Warranty System-garanti?

Svar: Det er ikke nødvendigt at sende dokumentation til Canon for at være omfattet af European Warranty System (EWS). Hvis du specifikt ønsker at anmode om en garantireparation under European Warranty System (EWS), skal du altid kunne præsentere Canon for det oprindelige, gyldige købsbevis (påført den oprindelige købsdato) for det pågældende produkt, og i visse tilfælde kan et udfyldt garantikort også være påkrævet. Se det pågældende land for specifikke krav.


Spørgsmål: Hvilken dokumentation er nødvendig for at kunne gøre krav på en EWS-garantireparation?

Svar: Hvis du ønsker at anmode om en garantireparation under European Warranty System, skal du altid kunne præsentere Canon for det oprindelige, gyldige købsbevis (påført den oprindelige købsdato) for det pågældende produkt, og i visse tilfælde kan et udfyldt garantikort også være påkrævet. Se det pågældende land for specifikke krav. Kampagnegarantier kan også indeholde yderligere krav, så du bedes se de specifikke vilkår og betingelser for det pågældende kampagnetilbud (hvis relevant).


Spørgsmål: Hvordan kan jeg registrere en European Warranty System-garanti for et Canon-produkt, jeg har fået som gave?

A: Der er ingen juridiske krav om, at kunder skal registrere et produkt hos Canon for at være omfattet af EWS-garantien. Hvis du specifikt ønsker at anmode om en garantireparation under European Warranty System, skal du altid kunne præsentere Canon for det oprindelige, gyldige købsbevis (påført den oprindelige købsdato) for det pågældende produkt, og i visse tilfælde kan et udfyldt garantikort også være påkrævet. Dette krav om købsbevis (påført den oprindelige købsdato) er også gældende for produkter, der er modtaget som gave.


Spørgsmål: Hvor længe gælder en typisk Canon European Warranty System (EWS)?

A: Der er typisk en 12 måneders European Warranty System-garanti på Canon-produkter. Undtagelser kan forekomme, og ofte har detailhandlerne deres egne garantiforlængelseskampagner. Hvis du er i tvivl, bedes du se garantiafsnittet på Canon supporthjemmesiden for det pågældende land eller kontakte din forhandler (i tilfælde af garantiudvidelse fra detailhandler).


Spørgsmål: Hvis jeg køber et Canon-produkt uden for de lande, hvor Canon tilbyder European Warranty System (EWS), vil mit produkt da stadig være dækket af EWS, hvis jeg er bosat i et EWS-land?

Svar: Oplysninger om den specifikke garanti, der tilbydes pr. produkt, vil normalt være indeholdt i produktæsken. Normalt vil produkter være omfattet af en garanti, der gælder for den specifikke salgsregion, og derfor skal kunder returnere produkter til den relevante region for at gøre krav på en garantireparation. Canon yder generelt ikke en global garanti, medmindre andet udtrykkeligt er angivet for specifikke produkter/områder.


Spørgsmål: Hvis jeg har købt et Canon-produkt, og jeg senere beslutter at give/sælge dette til en anden inden for den angivne EWS-garantiperiode, følger denne EWS-garanti da med produktet?

Svar: Ja, Canon-produkter er omfattet af European Warranty System (EWS), uanset hvem den faktiske produktejer er. Men start- og slutdato for garantien gælder fra den oprindelige købsdato og ikke datoen for et efterfølgende salg. Hvis du specifikt ønsker at anmode om en garantireparation under European Warranty System (EWS), skal du altid kunne præsentere Canon for det oprindelige, gyldige købsbevis (påført den oprindelige købsdato) for det pågældende produkt, og i visse tilfælde kan et udfyldt garantikort også være påkrævet. Se det pågældende land for specifikke krav.


Spørgsmål: Hvis jeg har købt et Canon-produkt, som er omfattet af European Warranty System (EWS), og jeg rejser til et andet land, som ikke er omfattet af EWS og produktet skal repareres, vil jeg da kunne få reparationen dækket af garantien?

A: Teknisk set er Canon-garantier kun gældende inden for det område, hvor produktet er solgt. De specifikke oplysninger om garantien var inkluderet i æsken. Canon yder generelt ikke en samlet garanti, medmindre andet udtrykkeligt er angivet for specifikke produkter/områder. Vi vil altid anbefale Canon-kunder at kontakte lokale Canon-repræsentanter for at høre, hvad der er muligt. I nogle tilfælde kan det være nødvendigt for dig at betale for eventuelle reparationer og derefter anmode om at få refunderet udgifterne fra Canon (dette gælder kun, hvis fejlen, der er repareret, er omfattet af EWS - f.eks. dækkes kundens misbrug ikke), når du vender tilbage til EWS-regionen. For at understøtte dit krav, råder vi dig til altid at gemme relevant dokumentation vedrørende de udgifter, der er afholdt/reparationer, der er foretaget.



Tilbage til toppen

Du har måske også brug for ...

Feedback