Hero image

Produktreparation

Få alt det, som du har behov for at vide om at sende produktet til reparation. Dette omfatter at finde et værksted, trinnene, der skal følges for at aftale en reparation og et udvalg af ofte stillede spørgsmål til besvarelse af eventuelle spørgsmål, som du måtte have.


Service- og reparationsproces

Mit Canon-produkt skal have udført service – Hvad skal jeg gøre?

Hvis du har brug for en fastprisservice (dvs. vedligeholdelses- eller opgraderingsservices), kan du arrangere en service til dit produkt ved hjælp af vores Canon Online Service & Repair Portal, hvor du vil blive guidet gennem processen med at anmode om det.

Der kan være små lokale forskelle pr. land. Se supportsiderne for dit land via Valg af land.

Mit Canon-produkt virker ikke – Hvad skal jeg gøre?

I første omgang vil vi foreslå, at du ser under vores Produktsupport, som indeholder oplysninger, der kan være nyttige i forbindelse med at løse dit problem. Når du har valgt dit produkt, har du adgang til ofte stillede spørgsmål, brugervejledninger, drivere, software og firmwaredownloads

Du kan også arrangere en reparation af dit produkt ved hjælp af vores Canon Online Service & Repair Portal, hvor du vil blive guidet gennem processen med at fremføre din anmodning og få tilbudt råd om fejlfinding (hvis det er relevant).

Der kan være små lokale forskelle pr. land. Se supportsiderne for dit land via Valg af land.

Mit Canon-produkt skal have udført service eller repareres – Hvilke er de næste trin?

1 - Anmod om service eller reparation

Brug vores Canon Online Service & Repair Portal til at indlede din anmodning ved at navigere til Aftal en service eller Aftal en reparation.

Du vil blive guidet gennem de relevante trin for at angive alle relevante oplysninger (f.eks. anmodningstype, fejloplysninger, købsbevis osv.) og kan tilføje yderligere produkter til din anmodning (hvis det er relevant).

Du vil blive underrettet om det relevante servicested – enten et Canon Professional Service-center eller en autoriseret Canon Service Partner – til dit produkt. Vær opmærksom på, at autoriserede Canon Service Partnere er uafhængige organisationer og derfor opererer med deres egne vilkår og betingelser. Derfor bør du muligvis kontakte dem for at få yderligere oplysninger, før du sender produkter til service eller reparation hos dem.

Afhængigt af dit produkt kan vi muligvis lede dig til vores supportteam, så de kan yde yderligere hjælp.


2 - Når du har indsendt din service- og/eller reparationsanmodning, skal du printe din "ordreoversigt" for at returnere den sammen med produktet

Når du har sendt din anmodning, kan du printe din "Ordreoversigt", og du vil også modtage en kopi via e-mail (hvis du skal printe på et senere tidspunkt). Din "ordreoversigt" vil registrere alle oplysninger om din anmodning og bør leveres sammen med dit produkt, når du sender det til servicestedet (enten et Canon Professional Service-center eller en autoriseret Canon Service Partner). Dette vil gøre det muligt for servicestedet at bekræfte modtagelsen af dit/dine produkt(er) og give dem alle de oplysninger, der er nødvendige for at behandle din anmodning.


3 - Sørg for, at produktet er sikkert pakket til forsendelse

Ved at sende en vare til et Canon Professional Service Center eller vores autoriserede Canon Service Partner indgår du ikke en aftale med Canon. Derfor påtager Canon sig intet ansvar for eventuelle tab eller skader, der opstår under transporten.

Vi anbefaler, at dit produkt pakkes sikkert. Læs brugervejledningen for at få forsendelsesinstruktioner, da manglende overholdelse af disse kan medføre yderligere skader under transport. Afhængigt af værdien af dit produkt, kan du også overveje at forsikre forsendelsen. Du har også mulighed for at tage dit/dine produkt(er) personligt med til et Canon Professional Service-center eller en autoriseret Canon Service Partner.


4 - Når jeg har sendt mit produkt til reparation, hvad sker der så?

Hvis et produkt er blevet sendt til et Canon Professional Service-center:

Når dit/dine produkt(er) er modtaget, vil det/de blive registreret i vores system, og du får tilsendt en kvittering, hvor vi bekræfter modtagelsen.

Når din ordre er blevet behandlet, og dit/dine produkt(er) er blevet vurderet, vil vi enten straks gå videre med din anmodning (underlagt vores vilkår for service og reparation), eller, hvis det er relevant, kontakte dig for at anmode om din godkendelse til at fortsætte (dvs. i tilfælde af tids- og pristilbud).

Ordreaccept og gennemførelse af kontrakten om køb af service og reparation finder sted, når vi påbegynder den ønskede service eller reparation, medmindre vi har meddelt dig, at vi ikke accepterer din ordre. Betingelserne i din kontrakt gemmes af os, og du modtager en kopi i din ordrebekræftelse.

Du vil kunne bruge vores Canon Online Service & Repair Portal til at kontrollere status for din anmodning og om nødvendigt interagere med Canon Professional Service-center.

Hvis et produkt er blevet sendt til en autoriseret Canon Service Partner:

Vær opmærksom på, at autoriserede Canon Service Partnere er uafhængige organisationer og derfor opererer med deres egne vilkår og betingelser og processer. Derfor bør du muligvis kontakte dem for at få yderligere oplysninger, før du sender produkter til service eller reparation hos dem.

Bemærk: Ovenstående oplysninger gives kun til kunderådgivning og udgør ikke en aftale af nogen art mellem Canon og kunden. De specifikke vilkår og betingelser for Canon Professional Service-center eller autoriseret Canon Service Partner har forrang for alle oplysninger på denne side.

Tilbage til toppen



Ofte stillede spørgsmål om service og reparation

SP: Jeg vil gerne have udført en service. Hvilke muligheder har jeg?

SV: I tilfælde af, at du ønsker en service til dit Canon-produkt, kan Canon Professional Services-centre tilbyde dig en række services med faste priser afhængigt af dit/dine produkt(er):

Du kan arrangere en service til dit produkt ved hjælp af vores Canon Online Service & Repair Portal, hvor du vil blive guidet gennem processen med at anmode om det.

Vores Canon-autoriserede servicepartnere kan tilbyde tilsvarende eller lignende services.


SP: Mit produkt er defekt. Hvilke muligheder har jeg?

SV: I tilfælde af, at dit Canon-produkt udvikler en fejl, leverer vi et netværk af servicecentre (bestående af Canon Professional Service-centre og autoriserede Canon Service Partners), som med glæde vil reparere dit produkt i henhold til de originale Canon-specifikationer.

Du kan arrangere en reparation til dit produkt ved hjælp af vores Canon Online Service & Repair Portal, hvor du vil blive guidet gennem processen med at anmode om det.

Alle servicesteder i vores netværk kan modtage reparationer enten via post-/kurerlevering eller personligt.

Hvis dit produkt er dækket af Canons kommercielle garantitilbud, vil alle udførte reparationer være gratis for dig (underlagt de gældende vilkår og betingelser, som kan findes via vores Warranty Hub). Hvis dit produkt ikke er dækket af Canons kommercielle garantitilbud, vil eventuelle reparationer blive udført mod betaling.

Alternativt kan du som forbruger drage fordel af lovbestemte juridiske rettigheder, der dækker salg af varer, og du kan kontakte den sælger, som du har købt dit produkt hos, for at drøfte eventuelle supportmuligheder, som vedkommende kan tilbyde.


SP: Mit produkt er fejlbehæftet og er ikke dækket af Canons kommercielle garanti. Hvor meget koster reparationen?

SV: I tilfælde af, at din Canon kommercielle garantiperiode er udløbet, eller at fejlens art ikke er dækket af den, kan Canon Professional Service-centre tilbyde dig en række reparationsmuligheder, der skal betales for, afhængigt af dit/dine produkt(er):

  • Reparation til fast pris: Du får en fast pris, før du sender dit/dine produkt(er) til et Canon Professional Service-center. Denne faste pris tilbydes for fejl, der skyldes normal slitage, og den omfatter omkostningerne for alle nødvendige reservedele, arbejdskraft og returforsendelse. Hvis fejlen er forårsaget af andre omstændigheder (f.eks. slag eller væskeskader), vil vi kontakte dig for at tilbyde et tids- og pristilbud.
  • Reparationsgrænse: Du kan angive en reparationsgrænse (dvs. maksimalt reparationsgebyr), før du sender dit/dine produkt(er) til et Canon Professional Service-center, men der gælder dog en minimumsværdi. Dette fungerer som din tilladelse til, at vi fortsætter med reparationen, og der vil ikke blive afgivet et tilbud. Hvis reparationen kan udføres mod et gebyr, der er lavere end den angivne reparationsgrænse, vil du kun blive opkrævet det lavere beløb. Ved at gøre brug af en reparationsgrænse kan der opnås en hurtigere reparationstid for dig, og din reparation vil heller ikke være underlagt et afvisningsgebyr (gælder, hvis du anmoder om et tids- og pristilbud)
  • Tids- og pristilbud: Du kan anmode om et tids- og pristilbud, hvor der efter produktets ankomst til et Canon Professional Service-center vil blive udført en teknisk diagnose. Vi vil derefter give dig et tilbud, der beskriver de forventede omkostninger til reparation af dit/dine produkt(er), som du har mulighed for enten at acceptere eller afvise, før reparationsarbejdet påbegyndes. Hvis du afviser vores tilbud, opkræves der muligvis et afvisningsgebyr for at dække udgifterne til kontrollen.

Alle vores muligheder for reparation, der skal betales for, er underlagt vores vilkår for service og reparation.

Hvis dit relevante servicested er en autoriseret Canon Service Partner, vil de også kunne tilbyde dig en reparation, der skal betales for. De nøjagtige muligheder, der er tilgængelige for dig, kan dog variere og vil være underlagt vilkår og betingelser hos den autoriserede Canon Service Partner.


SP: Mit produkt er defekt. Kan det udskiftes i stedet for at blive repareret?

SV: Den pågældende reparationsmetode for dit produkt vil udelukkende blive fastlagt ud fra Canons Professional Service-centers og den autoriserede Canon Service Partners skøn.

Alternativt kan du kontakte den sælger, som du købte dit produkt fra, for at drøfte eventuelle supportmuligheder, som vedkommende kan tilbyde.


SP: Skal jeg medtage tilbehør, når jeg sender mit produkt til reparation?

SV: Når du bruger Canon Online Service & Repair-portalen, vil du afhængigt af fejltypen få besked om, hvorvidt vi mener, at det relevante Canon-tilbehør skal inkluderes, når du sender dit/dine produkt(er) til reparation.

Hvis du f.eks. oplever et strømproblem med dit produkt, kan årsagen også ligge i batteriet eller opladeren, så vi kan angive, at disse skal sendes sammen med dit produkt.

Men generelt er det bedst at beholde dem hos dig og kun sende det defekte produkt ind, medmindre du mener, at der er en forbindelse mellem fejlen og det relevante Canon-tilbehør.


SP: Hvordan skal jeg pakke mit produkt, hvis jeg sender det ind til service eller reparation?

SV: Sørg for, at produktet er sikkert pakket, og se brugervejledningen for specifikke forsendelsesinstruktioner, da det i modsat fald kan medføre yderligere skader under transporten.

Vi anbefaler, at du gør følgende i forbindelse med printere:

  • Sluk for printeren ved at trykke på tænd/sluk-knappen for at fastgøre printhovedet i den korrekte position
  • Tag alle kabler ud, og pak dem separat i en plastikpose.
  • Fjern eventuelt papir fra printeren, og luk papirbakkerne.
  • Fastgør bakkerne med et par stykker tape.
  • Blækpatroner (selv hvis de er tomme) skal efterlades i printere (da manglende overholdelse af dette kan medføre beskadigelse af printhovedet og ugyldiggøre Canons kommercielle garanti)
  • Pak printeren ind i den originale emballage, hvis du stadig har den, og sørg for at polstre printeren med bobleplast eller papir for at forhindre den i at bevæge sig inde i kassen, og luk den med tape.
  • Hvis den originale emballage ikke længere er tilgængelig, kan du placere printeren i en dobbeltvægget (tyk) kasse og polstre med bobleplast eller papir, indtil den sidder fast og ikke bevæger sig i kassen.
  • Læg 'Ordreoversigt' i kassen med produktet.
  • Luk kassen med stærk tape. Sæt dobbelttape på toppen og bunden af pakken for at få ekstra støtte.

Vi anbefaler, at du gør følgende for foto- og videoprodukter:

  • Før emballering skal du gemme eventuelle indstillinger (hvis relevant), da dit produkt muligvis skal nulstilles til fabriksindstillingerne under reparation.
  • Fjern tilbehør som f.eks. batterier, hukommelseskort, batteriopladere, kabler (medmindre det er relateret til produktfejlen).
  • Sørg for, at du placerer dit hus-/objektivdæksel på dit produkt, og pak altid dine foto-/videoenheder og objektiver separat (dvs. ikke monteret) for at beskytte dem under transport, og bemærk, at vi ikke vil levere et nyt hus/objektiv uden beregning efter udførelse af din reparation/service.
  • Pak produktet ind i den originale emballage, hvis du stadig har den, og sørg for at polstre produktet med bobleplast eller papir for at forhindre det i at bevæge sig inde i kassen, og luk den med tape.
  • Hvis den originale emballage ikke længere er tilgængelig, kan du placere produktet i en dobbeltvægget (tyk) kasse og polstre med bobleplast eller papir, indtil det sidder fast og ikke bevæger sig i kassen.
  • Læg 'Ordreoversigt' i kassen med produktet.
  • Luk kassen med stærk tape. Sæt dobbelttape på toppen og bunden af pakken for at få ekstra støtte.

SP: Hvem skal jeg kontakte for at kontrollere status for min reparation eller service?

SV: Hvis du har sendt dit produkt til et Canon Professional Service-center, kan du kontrollere status for din reparation eller service via Canon Online Service & Repair-portalen.
Hvis du har sendt dit produkt til en autoriseret Canon Service Partner, skal du kontakte dem direkte for at få en statusopdatering.


SP: Hvad kan jeg gøre, hvis mit produkt stadig er defekt, når det kommer tilbage fra reparation?

SV.: Hvis det usandsynlige skulle ske, at du stadig oplever et problem efter reparationen, bedes du kontakte Canon Professional Service-center, da vores reparationer med garanti er fri for defekter (i henhold til vores vilkår for service og reparation).

Hvis du har sendt dit produkt til en autoriseret Canon Service Partner, skal du kontakte dem direkte.


SP: Kan jeg købe reservedele til mit Canon-produkt?

SV: Vi anbefaler, at reparationer kun udføres af Canon Professional Service-centre eller autoriserede Canon Service Partners, da specialværktøj og software kan være påkrævet for at kunne reparere dit produkt på en sikker måde.
Hvis det er nødvendigt, kan du købe originale Canon-reservedele via udvalgte autoriserede Canon Service Partners eller reservedelsdistributører på følgende måde:

DFA Service

Hejrevej 39
2400 København NV

Tlf.38887868
Internet: http://www.dfaservice.dk


SP: Hvor længe kan et produkt repareres efter produktlanceringen?

SV: Vi er forpligtet til at sikre, at der er bæredygtig support til vores produkter så længe som muligt. Når et produkt er fjernet fra salg af Canon, bestræber vi os på at sikre, at der er reservedele til rådighed i følgende perioder:

UDVALG MODEL ÅR
Digitale spejlreflekskameraer EOS 1D-serien, EOS 5D-serien 7
Andre EOS-serier 5
SPEJLLØSE EOS R-serien 7
EOS M-serien 5
OBJEKTIVER EF-L-serien, RF-L-serien, DO-serien, TS-E-serien og CN-E-serien 7
Alle andre objektivserier 5
FLASH Alle Speedlite-modeller 5
KOMPAKTKAMERA PowerShot G-serien 5
PowerShot D30, PowerShot S120, PowerShot SX60HS, PowerShot SX70HS, PowerShot SX520HS, PowerShot SX530HS, PowerShot SX740 HS 5
VIDEO LEGRIA-serien; X-serien (XF; XA; XL; XH; XC); ME-serien; Ml-serien og Cinema EOS-serien 7
Tilbehør: RC-V100, EVF-V70, SG-1, OU-700, SU-15, MO-4E, MO-4P, MA-400,CT-V1, SP-V1, WM-V1, WP-V1, WP-V2, WP-V3, DM-100, SM-V1 7
PROJEKTOR XEED-serien, LV-serien og LX-serien 7
KIKKERT Alle kikkerter 5
PRINTERE PIXMA- og MAXIFY-serien (undtagen modeller angivet nedenfor) 5
i-SENSYS-serien 7
SCANNER CanoScan-serien 5
ANDRE PRODUKTER Alt fototilbehør, objektiver (kun EF50 F1.8 STM, EF-M 22MM f/2.0, EF-M 15-45MM F/3.5-6.3 IS STM), PowerShot-serien (undtagen modeller angivet ovenfor), IXUS-serien, videotilbehør og objektiver (undtagen modeller angivet ovenfor), projektortilbehør og objektiver, regnemaskiner, PIXMA-printere (MG2xxx, MG3xxx, MG5xxx, MX4xx, MX5xx, TR45xx, TS3xxx og TS5xxx), SELPHY CP-serien; Zoemini-serien, IVY REC og scannere (CanoScan Lide-serien og P 2XX-serien) Ingen reservedele

Hvis det ikke er muligt for os at få en nødvendig reservedel i denne periode, vil vi sikre, at der leveres en alternativ løsning til vores kunder.

Tilbage til toppen

Du har måske også brug for ...

Feedback