Canon Europe - baggrund

Canon Europe er den regionale salgs- og marketingafdeling for Canon Inc., der er repræsenteret i 116 lande og beskæftiger 19.000 mennesker i hele Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA). Canon blev grundlagt i 1937 med det specifikke formål at gøre kameraer af højeste kvalitet tilgængelige for kunderne, og Canons utrættelige passion for 'The Power of Image' har siden udbredt virksomhedens teknologi til mange andre markeder og etableret Canon som en førende virksomhed inden for imaging-løsninger til både forbrugere og virksomheder.

Virksomhedens løsninger omfatter produkter, der spænder fra digitale kompaktkameraer og spejlreflekskameraer over broadcast-objektiver og mobile røntgenapparater til multifunktionelle printere og produktionsprintere, som alle understøttes af et udvalg af særlige services.

Canon investerer kraftigt i forskning og udvikling for at kunne levere de mest omfattende og innovative produkter og services, som kan tilfredsstille kundernes kreative behov. Canon gør det muligt for hver enkelt kunde at realisere sin passion for billeder, uanset om det er hobbyfotografer eller professionelle printvirksomheder.

Canons virksomhedsfilosofi er Kyosei – "leve og arbejde sammen for det fælles bedste". I EMEA fremmer Canon Europe bæredygtig virksomhedsvækst med fokus på at reducere sin egen miljøbelastning og hjælpe kunderne med at reducere deres ved brug af Canons produkter, løsninger og tjenester. Canon har opnået en global certificering efter ISO 14001, hvilket viser en miljøledelsesstandard i verdensklasse.