Canon er klar med ny kompakt 4K-laserprojekter med forbedret brugeroplevelse og tilslutning

Søborg, den 4. juni 2019 – Canon udvider sit omfattende udvalg af 4K-løsninger med den nye laserprojektor XEED 4K6021Z med native 4K og høj lysstyrke, der bygger videre på XEED 4K5020Z's succes. Den effektive projektor med Dual Display Port-tilslutningsmuligheder understøtter kreative installationer og forenkler integrationen med eksisterende AV-infrastruktur. For at sikre langsigtede 4K-projektionsinvesteringer byder 4K6021Z på et økonomisk design med lav vedligeholdelse.

XEED 4K6021Z

Den lette LCOS-laserprojekter med høj lysstyrke leverer en lysstyrke på utrolige 6000 lumen, som giver enestående billedgengivelse i 4K-opløsning. Ved hjælp af Canons innovative reflekterende LCOS-panelteknologi opnås et meget højt blændeforhold med stort set ingen mellemrum mellem pixlerne, hvilket skaber fine, detaljerede billeder uden gittereffekt – noget, der er særligt nyttigt ved projektioner i museer og andre kreative installationer. Takket være de to Display Porte, som dækker hele sRGB-farverummet, forbedres synsoplevelsen, da XEED 4K6021Z fremstiller dybe, virkelighedstro, 10-bit 4:4:4-farver og levende billeder.

Laserprojektoren har native 4K-opløsning (4096 x 2160) og leverer klare og tydelige billeder samt skarp tekst, som er ideelt til brug på højere læreanstalter, designcentre og medicinske institutter. For at garantere en fremragende optisk ydeevne er den enkle tapmontering kompatibel med syv udskiftelige Canon-objektiver, herunder det nye RS-SL07RST 4K standard zoomobjektiv, der sikrer minimal forvrængning. Det nye objektiv har 1,76x motoriseret zoom og +/- 73 % lodret lens shift, som giver stor fleksibilitet ved installationen.

4K6021Zs laserlyskilde byder på stor anvendelighed og kan bruges i hvilken som helst 360-graders retning, som forenkler kreative installationer i små rum eller vanskelige miljøer. 4K6021Z har flere tilslutningsmuligheder, som to Display Porte, HDMI, og understøttelse af HDR. Den er kompatibel med en bred vifte af digitale video- og computertilslutninger, så det bliver endnu nemmere at integrere enheden med den eksisterende AV-infrastruktur.

Laserprojektoren er robust og holdbar og sikrer 4K-investeringen på lang sigt. Laserlyskilden klarer op til 40.000 timers vedligeholdelsesfri betjening, og det er nemt at komme til luftfiltret, selv når projektoren er monteret, som mindsker nedetid og vedligeholdelse. Med en klasseførende energieffektivitet både i drift og standby får man lave samlede ejeromkostninger, og 5 års garanti samt en gratis 'next day'-låneservice, hvis der skulle opstå en fejl med projektoren.

Besøg www.canon.dk/projectors for mere information om XEED 4K6021Z.