Canon vinder Teknologi og ingeniørarbejde Emmy-pris for sin portefølje af 4K-zoomobjektiver

Canon Europa kan i dag annoncere, at virksomhedens moderselskab, Canon Inc., vil blive anerkendt ved den 69. Teknologi og ingeniørarbejde Emmy®-prisoverrækkelse for sit komplette udvalg af 4K-zoomobjektiver til storformat-, single-sensor-kameraer. Teknologi og ingeniørarbejde Emmy®-priserne præsenteres af Academy of Television Arts & Sciences (ATAS) og hædrer udviklinger og innovation inden for broadcast-teknologien. Priserne anerkender virksomheder, organisationer og enkeltpersoner for gennembrud inden for teknologi, der har en betydningsfuld påvirkning på fjernsynsteknik.

Canons usædvanlige CINE-SERVO 50-1000mm T5.0-8.9 blev udviklet til at imødekomme en international efterspørgsel efter et langt, Super 35mm-objektiv, som kunne give større kreativ frihed i produktionen af naturhistoriske programmer og dokumentarer. De potentielle brugeres store ønske om, at objektivet skulle være nemt at tage med til krævende produktioner af naturprogrammer på fjerne steder, gav Canon en ekstra udfordring. Derudover var der et udtrykkeligt ønske om at kunne indfange et ca. 1,5 meter højt motiv i fuld størrelse fra omkring 100 meter afstand. Dette krævede en brændvidde på 1000mm. Endelig anbefalende producenter, at objektivet ikke skulle veje over 7 kg og være længere end 40 cm. Canon mobiliserede de mest avancerede computersimuleringsværktøjer til at opnå den nødvendige optimering af både det optiske system og de optomekaniske systemer for at kunne udvikle et gennemført produkt.

Designet af disse objektiver kunne trække på flere årtier af Canons erfaring med at udvikle den type systemer samt anvendelsen af det nyeste glasmateriale til at opnå en balance mellem telefoto 4K optisk ydeevne og acceptabel lysstyrke inden for de fysiske begrænsninger. Objektivernes 4K optiske ydeevne håndteres omhyggeligt på hele billedplanet for at sikre enestående skarphed, navnlig ved de større vinkler.

Teknologi og ingeniørarbejde Emmy®-priserne vil blive præsenteret den 25. oktober 2017 under SMPTE 2017 Annual Conference i Hollywood, USA.

Canons komplette udvalg af 4K-zoomobjektiver til storformat-, single-sensor-kameraer omfatter:

"Billederne, som vi beundrer på skærmen, begynder alle sammen med objektivet," fortæller John Hudson produktansvarlig for Pro i Norden. "I takt med at publikummer udvikler sig og i stigende grad forventer 4K-opløsning som minimum, er det vigtigt, at objektivteknologien følger med. Vi er meget glade for at modtage denne eftertragtede pris som anerkendelse af håndværket bag de objektiver, som professionelle historiefortællere har tillid til verden over."

Blandt objektiverne, som blev anerkendt med denne prestigefyldte pris, findes Canons vidtrækkende CINE-SERVO 50-1000mm T5.0-8.9, verdens længste 4K-zoomobjektiv til storformat-, single-sensor-kameraer. Siden objektivets lancering i 2014 er det blevet brugt til en række live broadcasts og innovative tv-produktioner, herunder National Geographics banebrydende "Earth Live" – en to timer lang, live tv-udsendelse om verdens mægtigste dyreliv.

"CINE-SERVO 50-1000mm-objektivet var den perfekte optik til det, vi ville indfange, da vi optog Earth Live," kommenterer Al Berman, Producent, Earth Live. "Når fotograferne indfanger dyreliv i deres naturlige omgivelser, har de ikke ofte muligheden for at komme helt tæt på, men med Canons CINE-SERVO 50-1000mm føltes det, som om de var midt blandt dem. Det er nok det bedste wildlife-objektiv, som p.t. findes på markedet."

Cine-Servo-objektiver

o    CN20x50 T5.0-8.9 (50-1000mm)

o    CN7x17 T2.95-3.9 (17-120mm)

Compact Cine-Servo-objektiver

o    CN-E18-80mm T4.4

o    CN-E70-200mm T4.4

Avancerede zoomobjektiver

o    CN-E14.5-60mm T2.6

o    CN-E30-300mm T2.95-3.7

Kompakte zoomobjektiver

o    CN-E15.5-47mm T2.8

o    CN-E30-105mm T2.8

Besøg https://www.canon.dk/pro/cinema-lenses/ for yderligere information om Canons udvalg af 4K-zoomobjektiver.