Nye Océ VarioPrint 6000 TITAN sort/hvid produktionsprintere fra Canon fremmer produktiviteten og giver større mediefleksibilitet

Søborg, den 29. august 2017 – Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, lancerer i dag den nye Océ VarioPrint 6000 TITAN-serie af monokrome produktionsprintere og præsenterer samtidig en bred vifte af teknologiske innovationer, der yderligere forbedrer produktivitet, kvalitet og mediealsidighed. Samtidig bevarer VarioPrint 6000-serien sin status som den mest miljøvenlige i klassen.

Canon Europe præsenterer den nye Océ VarioPrint 6000 TITAN-serie af monokrome produktionsprintere til enkeltark

Océ VarioPrint 6000 TITAN-serien byder på en række finishing-muligheder, herunder fremstilling af hæfter, lim-indbinding, tapebinding, standsning og trimning.

Teknologien er udviklet til at hjælpe grafiske virksomheder, der arbejder med kommercielt print, publicering og transaktionsprint, med hurtigt at fremstille sort/hvid-print i høj kvalitet og med at bruge en bredere vifte af medievægte og -formater.

Den nye TITAN-serie er bygget på den anerkendte Océ VarioPrint 6000-platform, som satte en ny standard for monokromt produktionsprint, da den blev lanceret for et årti siden. Dens unikke Gemini Instant Duplex-teknologi er den dag i dag stadigvæk uden sidestykke.

De nye printere understøtter volumener op til 10 mio. A4-print om måneden og er utroligt velegnede til fremstilling af kommercielt printmateriale, bøger og transaktionsdokumenter, men også til store interne printprojekter. Océ VarioPrint 6000 TITAN-serien fås i tre forskellige versioner til at imødekomme specifikke kundebehov – Standard, TP (Transactional Print) og MICR – og har en række finishing-muligheder, herunder fremstilling af hæfter, lim-indbinding, tapebinding, standsning og trimning. Den byder også på et åbent Document Finishing Device (DFD)-interface for at give yderligere tilslutningsmuligheder til kompatible 3. parts finishing-enheder.

Océ VarioPrint 6000 TITAN-serien repræsenterer et betydeligt re-design af printeren med et utroligt robust chassis, som understøtter kunders industrielle produktionskrav, forenkler vedligeholdelse og maksimerer oppetiden.

Ligesom dens forgænger, VarioPrint 6000+-serien, betyder den øgede maksimale hastighed på 328 A4-print/min. i Perfecting Mode, at ét skiftehold kan fremstille over 30.000 ekstra print på en uge. Serien består af fire modeller til at imødekomme forskellige krav til printhastighed (VarioPrint 6180, 6220, 6270 og 63301), og kunder, der anvender de mindre hurtige modeller, kan skaffe midlertidige licenser til at øge hastigheden for at kunne klare kortvarige eller sæsonbestemte spidsbelastningsperioder.

Den øgede produktivitet understøttes desuden af den udvidede funktionalitet af TITAN-seriens PRISMAsync-printserver v7, som giver mulighed for at planlægge arbejde i op til otte timer i forvejen uden behov for tilsyn. Værktøjer som PRISMAsync Remote Manager, Remote Control App til mobile enheder2 og den nye PRISMAlytics Dashboard3-cloudtjeneste booster produktiviteten ved at muliggøre fjernadministration og -overvågning af flere enheder. Windows 10-baseret brugergodkendelse og et konfigurerbart brugerinterface er blot et par af funktionerne, som bidrager til enhedens sikkerhed.

Printerne i den nye Océ VarioPrint 6000 TITAN-serie er optimeret til at kunne håndtere den bredeste vifte af medier i seriens historie, og de er designet til at hjælpe printleverandører med at kunne tilbyde flere printapplikationer og få adgang til nye markeder. Den nye TITAN Light Weight Media (LWM) (tilbehør) med LWM Air Guide-teknologien gør det muligt at printe på medier helt ned til 45 g/m2, hvilket åbner for muligheden for at kunne tilbyde applikationer som juridiske dokumenter, specialpublikationer, produkter på flere sprog og indlægssedler.

Print på denne nye medietype understøttes af den gennemprøvede Océ Gemini Instant Duplex-teknologi, som anvender to printhoveder til at printe samtidig på begge sider af mediet, uden at man behøver at standse produktionen og vende arket. Océ Copy Press-teknologien, som trykker toner på mediet ved en lav fikseringstemperatur, reducerer yderligere det fysiske pres på mediet og hjælper også med at beholde en flad overflade for at give en optimal print- og finishing-kvalitet og et mat, offset-lignende billede.

VarioPrint 6000 TITAN-serien understøtter almindelige, coatede, strukturerede og andre specialmedier som for eksempel NCR-papir. Det er desuden den eneste digitale printer i sin klasse, som kan printe dobbeltsidede faneark til fremstilling af produkter som manualer og vejledninger.

VarioPRINT 6000 TITAN-seriens nye Paper Input-moduler (PIM) giver kunderne større fleksibilitet og flere konfigurationsmuligheder. Standard PIM kan bruges til medier op til 320 x 488 mm, mens Flex XL PIM er designet til medier op til 350 x 500 mm, hvilket gør den perfekt til produktion af bøger on demand.  Afhængigt af hvilke typer opgaver de arbejder med, kan kunder arbejde med tre Standard eller tre Flex XL PIM'er, eller kombinere to PIM'er af samme størrelse med en af de andre.

Hans Dalmeijer, Produktchef hos Canon Danmark, kommenterer: "Da den første version af Océ VarioPrint 6000 kom på markedet tilbage i 2007, omdefinerede den forventningerne til, hvad der var muligt med en mono-printer med hensyn til output-hastighed, kvalitet og driftssikkerhed. Lige siden har serien understøttet væksten og udviklingen i hundredvis af virksomheder. Nu, ti år senere og med den nye TITAN-serie, har vi udviklet en række højtydende monokrome printere, som forener de bedste tekniske egenskaber fra den oprindelige VarioPrint-platform med nye teknologier for at flytte grænsen for high-volume sort/hvid-produktion yderligere. Disse nye printere byder på den allerbedste hastighed, driftssikkerhed, kvalitet, alsidighed og bæredygtighed i deres klasse."

Den anerkendte Océ Gemini Instant Duplex-teknologi leverer næsten perfekt registrering med en tolerance på +/- 0,3 mm for at sikre exceptionel printkvalitet. Andre eksisterende funktioner og egenskaber fra den første VarioPrint-serie bidrager også til den allerhøjeste output-kvalitet. Eksempelvis ScreenPoint-teknologien, der registrerer og optimerer billedetypen (tekst, linje eller foto) på hver enkelt side, samt den smarte SuperCell half toning-algoritme, som sikrer enestående billedeskarphed og jævne farveovergange.

Printerne i den nye Océ VarioPrint 6000 TITAN-serie genererer stort set intet ozonudslip eller tonerspild, og deres energiforbrug er beregnet til at være 30 % lavere end andre maskiner i deres segment. Alt dette hjælper kunderne med at minimere deres driftsomkostninger, samtidig med at de bidrager til et sundere operatørmiljø.

Hans Dalmeijer konkluderer: "Sort/hvid-output forbliver en bærende kraft i den industrielle printproduktion, og Canon stræber løbende efter at skabe innovative teknologier til dette markedssegment for at kunne imødekomme vores kunders ændrede behov. Med vores varioPRINT 140-serie, imagePRESS Océ VarioPrint 6000 TITAN-serie og Océ JetStream-løsninger kan vi imødekomme printleverandørers og interne trykkeriers monokrome produktionsbehov i alle henseender, uanset hvor små eller store volumener de ønsker at fremstille. Disse helt nye produkter kan hjælpe dem med at overholde stadig kortere deadlines, få en større konkurrencefordel og afprøve nye forretningsmodeller, som kan transformere deres serviceudbud og øge deres fortjeneste."

1Hurtigste MICR-model er VarioPrint 6270.

2Påkrævet: PRISMAsync til VarioPrint 6000 V7.2 eller nyere, Android 4.1/ iOS 7 eller nyere, Microsoft®- eller Google®-konto (underlagt vilkår og betingelser fra tredjepart). Datatakster kan tilkomme.

3Påkrævet: PRISMAsync til VarioPrint 6000 V7.2 eller nyere, Android 4.1/ iOS 7 eller nyere, Microsoft®- eller Google®-konto (underlagt vilkår og betingelser fra tredjepart). Datatakster kan tilkomme.

Relevante links