Canon opdaterer L-serien med fire nye ekstraordinære faste objektiver som giver større kontrol over perspektivet

Søborg, den 29. august 2017 – Canon Europe, verdensførende inden for imaging-løsninger, lancerer i dag fire nye objektiver i virksomhedens serie af førsteklasses L-objektiver for at give professionelle fotografer og øvede hobbyfotografer endnu flere kreative optagelsesmuligheder. EF 85mm f/1.4L IS USM, TS-E 50mm f/2.8L MACRO, TS-E 90mm f/2.8L MACRO og TS-E 135mm f/4L MACRO drager fordel af den høje kvalitet, som Canons objektiver i L-serien er kendt for, og byder på en utrolig høj grad af brugervenlighed, holdbarhed og flere muligheder for at eksperimentere med perspektiv og forskellige størrelsesforhold.

Canon EF 85mm f/1.4L IS USM

TS-E 50mm f/2.8L MACRO

TS-E 90mm f/2.8L MACRO

TS-E 135mm f/4L MACRO

Vejen til det perfekte portræt
EF 85mm f/1.4L IS USM er udviklet ud fra feedback, som vi har fået fra fotografer verden over, og er designet til at portrættere fine hudtoner og smukke perspektiver i portrætter og bryllupsbilleder. Det nye EF 85mm omfatter 14 nye, meget præcise linseelementer i 10 grupper, som korrigerer kromatisk aberration og leverer den optiske ydeevne, som kræves af de nyeste sensorer med høj opløsning. Billedets kvalitet forbedres yderligere takket være Air Sphere Coating (ASC)-teknologien. EF 85mm's ultralave brydningsindeks fjerner flare og ghosting, så fotografer kan fremstille skarpe og fængslende billeder.

Objektivet er udstyret med en elektromagnetisk irisblænde (Electro Magnetic Diaphragm), som anvender en stor f/1.4-blænde med ni lameller. Dermed kan objektivet indfange den smukke 'bokeh'-effekt, som kræves til at få iøjnefaldende skud. Blænden kan også overføre mere lys for at booste eksponeringen og kontrollen over dybdeskarphed. Den hurtige blænde er altafgørende for at kunne fremstille flotte portrætter, hvor motivet er hovedfokuspunktet. Fotografer kan også få glæde af en hidtil uset stabilitet via EF 85mm's 4-trins billedstabilisering, hvilket forhindrer, at billeder bliver ødelagt på grund kamerarysten. Kombinationen af billedstabilisering og en hurtig blænde gør EF 85mm perfekt til videooptagelse.

EF 85mm har en autofokus (AF), der styres af en hurtig ultrasonisk motor (USM) af ringtypen, som arbejder sammen med objektivets processor og kameraets AF-algoritmer, for at give hurtig og nøjagtig AF. Den USM-styrede AF er helt lydløs, så fotografer kan skyde fantastiske billeder på en diskret måde ved eksempelvis bryllupper. Objektivets AF har også Full-time manuel fokusering og er kompatibel med samtlige objektiver i Cinema EOS-serien.

Derudover drager objektivet fordel af den forbedrede holdbarhed, som objektivkonstruktionen i Canons L-objektiver byder på. Takket være EF 85mm's vejrforseglinger, støvtæthed og fluorbelægninger er dette objektiv blevet særligt designet til brug under barske og omskiftelige vejrforhold.

Alle disse funktioner og egenskaber gør EF 85mm til det perfekte værktøj for alle portrætfotografer. Det er ideelt til alle, der ønsker et alsidigt telefotoobjektiv, som kan klare mange forskellige optagelsessituationer, som for eksempel bryllupper, events, studiefotografering og indendørs/udendørs fotografering.

Førsteklasses kvalitet til fotografisk kreativitet
Siden lanceringen af TS-E 17mm f/4L og TS-E 24mm f/3.5L II har Canon fået forespørgsler om at udvide omfanget af objektivbevægelser til større brændvidder. Canon har imødekommet disse ønsker med lanceringen af TS-E 50mm f/2.8L MACRO, TS-E 90mm f/2.8L MACRO og TS-E 135mm f/4L MACRO.Disse objektiver byder på funktioner og egenskaber, som understøtter kreativ fotografering, som for eksempel særlige tilt-, shift- og rotationsbevægelser og makrofunktionalitet samt banebrydende optisk design og præcision, som er kendetegnende for L-serien. TS-E 135mm styrker TS-E-serien med dets større brændvidde, mens TS-E 50mm og TS-E 90mm erstatter henholdsvis de eksisterende TS-E 45mm f/2.8 og TS-E 90mm f/2.8.

TS-E 50mm er perfekt til at indfange kreative, enestående og nøjagtige billeder af landskaber, arkitektur og i studiet, mens TS-E 90mm og TS-E 135mm er mere velegnet til portræt- og makrofotografering i studiet.

Ved hjælp af TS-E 50mm, TS-E 90mm og TS-E 135mm's shift-funktion kan objektivet flyttes opad, nedad, til venstre eller til højre, hvilket minimerer forvrængningen i perspektivet. Dette anvendes ofte til fotografering af arkitektur, eftersom det giver mulighed for at korrigere billedperspektivet – som for eksempel den typiske forvrængning, man ser ved toppen af en høj bygning. En af tilt-funktionens kreative anvendelsesmuligheder er miniatureeffekten. Denne effekt flytter objektivet, så mange forskellige dele i et billede forbliver i fokus, hvilket medfører, at visse aspekter ser meget små ud.

De tre objektivers mindste fokuseringsafstand er også blevet optimeret til makrofotografering, der med en maksimal forstørrelse på 0,5x fremstiller billeder, som er halvdelen af naturlig størrelse. Eksempelvis giver TS-E 135mm fotografer muligheden for at være 49 cm væk fra motivet og stadigvæk opnå denne forstørrelse. Dette er ideelt, når man arbejder i et studie med belysning, eftersom det gør det enklere at opstille belysningen for at opnå den optimale effekt.

Canons tradition med at anvende formstøbt præcisionsglas af den allerhøjeste kvalitet findes også i TS-E 50mm, TS-E 90mm og TS-E 135mm, så fotografer kan optage billeder med meget lidt forvrængning og få en høj opløsning helt ud til kanten af et billede. Alle tre objektiver har et innovativt optisk design til at reducere reflekteret lys, som kan have en negativ indvirkning på nøjagtig fokusering, samt UD (Ultra-low Dispersion)-linseelementer der sikrer en fremstilling af skarpere billeder. De forbedrede belægninger på linseelementerne sikrer en fremragende farvebalance, samtidig med at de minimerer risikoen for ghosting der kan have en indvirkning på billedkvaliteten.

EF 85mm f/1.4L IS USM - vigtigste egenskaber:

• Avanceret optisk design, som giver exceptionel billedkvalitet
  • Stor, lysstærk blænde til en effektiv ydeevne under alle lysforhold
  • Jævn og nøjagtig 4-trins billedstabilisering
  • Hurtig og nøjagtig autofokus
  • Holdbart design og fremragende vejrbestandighed

TS-E 50mm f/2.8L MACRO - vigtigste egenskaber:

• Fuld kontrol over dybdeskarphed til kreative effekter
  • Fremragende optik med avanceret objektivdesign og -konstruktion
  • 50mm-brændvidde, som er perfekt til arkitektur-, landskabs- og produktfotografering

TS-E 90mm f/2.8L MACRO - vigtigste egenskaber:

• Fuld kontrol over fokus til kreative effekter