Canon køber Kite.ly og styrker sit mobile printudbud

Søborg, 28. marts 2017 — Canon Europa annoncerer i dag erhvervelsen af Kite.ly, en mobil e-handel-platform til personaliseret print med base i London. Kite.ly tilfører et nyt fokusområde til Canons digitale serviceudbud og sætter virksomheden i stand til at tilbyde et omfattende og enestående print-økosystem. Erhvervelsen er et vigtigt led i Canons ambitiøse plan om at spille en rolle i hvert billede, der bliver taget, og om at gøre billedprint mulig for alle via alle enheder.

Fra venstre til højre: Deon Botha, medstifter af Kite.ly, Fionn Concannon, medstifter af og administrerende direktør hos Kite.ly, Alberto Spinelli, Senior Director of Digital Services hos Canon Europe, Charlie Carpenter, CEO og medstifter af Kite.ly

Alberto Spinelli, Senior Director of Digital Services hos Canon Europe, siger: "At Kite.ly bliver en del af Canon-familien er vores seneste skridt i udvidelsen af Canons digitale serviceudbud og gør mobilt print tilgængeligt for alle på mange forskellige platforme. Vi ser en hurtigt voksende trend, hvor forbrugere vil købe brugertilpassede produkter fra deres mobile enheder på en enkel måde. Kombinationen af Canons højkvalitets-printteknologier og Kite.ly's brugervenlige løsninger giver en uovertruffen portefølje af printprodukter, som er tilgængelig overalt via eksisterende og nye billed-apps."

Charlie Carpenter, CEO og medstifter af Kite.ly: "I dag er en stor dag for hele Kite.ly-teamet. Canons erhvervelse af Kite.ly er resultatet af vores hårde arbejde med at tilbyde en personaliseret, mobil og global printløsning. Vi er begejstrede over at kombinere vores innovative teknologi-platform med Canons digitale serviceudbud, så vi sammen kan stå i spidsen for en helt ny printæra.  Det er meget inspirerende for os, at Canon deler vores vision om at blive internettets printknap, der er indlejret i enhver billed-app eller -webside. Kite.ly hoster hundredvis af app-clients over hele verden, og sammen med Canon kan vi forbedre vores kunders service, hjælpe dem med at generere nye indtægtskilder og med at få en tættere kontakt med deres brugere."

Kite.ly bliver en del af Canon-koncernen og Canon-brands, der tilbyder supplerende digitale services, som for eksempel Lifecake og irista, og hjælper virksomheden med at skabe et komplet billed-økosystem for forbrugere – fra at optage og genopleve til at dele og printe via brugervenlige apps og websider. Med denne erhvervelse kan Canons B2B-partnere og -kunder også udforske nye forretningsmuligheder, mens forhandlere vil kunne tilbyde en komplet og personaliseret online-printløsning til deres kunder, både online og i butikken.  Printleverandører vil nemt kunne integrere Canon-Kite.ly-løsningen i deres eksisterende miljø og dermed få muligheden for at skabe nye indtægtsstrømme.