Seks Canon-design anerkendt med iF Design Awards

Søborg, den 9. februar 2017 – Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, kan i dag meddele, at seks Canon-design er blevet anerkendt af iF International Forum Design GmbH og har fået tildelt prestigefyldte '2017 iF Design Awards'.

Winning products: iF Design Award 2017:

EOS-1D X Mark II DSLR-kamera

PowerShot G5 X Digitalt kompaktkamera

imagePROGRAF PRO-1000 Storformat-inkjetprinter

3. generations¹ imageRUNNER ADVANCE Multifunktionssystemer (Den viste imageRUNNER ADVANCE C5560i er udstyret med ekstra tilbehør)

i-SENSYS LBP350/LBP710 series Laserprintere (Billede: i-SENSYS LBP712Cx)

XEED 4K500ST/4K501ST² Projektor (Billede: XEED 4K501ST)

I år fik Canon tildelt iF Design Awards for DSLR-kameraet EOS-1D X Mark II, det digitale kompaktkamera PowerShot G5 X, storformat-inkjetprinteren imagePROGRAF PRO-1000, 3. generations imageRUNNER ADVANCE-multifunktionsmaskiner, laserprinterne i i-SENSYS LBP350/LBP710-serien og projektorerne XEED 4K500ST/4K501ST.

iF Design Awards blev etableret i 1953 og betragtes som nogle af de mest anerkendte priser inden for design. I år blev 5.575 bidrag fra 59 lande og regioner bedømt af internationalt anerkendte designeksperter i syv forskellige kategorier. Disse omfatter produkt, emballage, kommunikation, indretningsarkitektur, service-design og professionelle koncepter.

I år modtager Canon iF Design Awards for 23. år i træk. Anerkendelsen af virksomhedens høje standard inden for produktdesign inspirerer Canon til at fortsætte med at udvikle produkter, der kombinerer den allerhøjeste ydeevne og det allerbedste design.

For yderligere information kontakt PR-ansvarlig Jakob M. Bove på jmb@canon.dk

¹ 3. generation henviser til alle modeller i imageRUNNER ADVANCE-serien, der er blevet lanceret i eller efter februar 2016.
² XEED 4K500ST er for nylig blevet erstattet af XEED 4K501ST.