Fokus på kvalitet med Canons nye DSLR kameraer - EOS 77D og EOS 800D

Søborg den 15. februar 2017: Canon har introduceret to nye DSLR kameraer i den kendte EOS familie - nemlig EOS 77D og EOS 800D. Begge rummer Canons markedsledende teknologier, blandt andet en 24.2-megapixel APS-C CMOS sensor og en DIGIC 7 processor. Mens EOS 77D leverer high-end performance og fuld kontrol over enhver tænkelig fotografisk situation til den avancerede fotograf, der ønsker at forfine sine evner, er EOS 800D rettet mod den fotograf, der først nu tager de første skridt ind i DSLR verdenen. Sammen med de to nye modeller lancerer Canon endvidere et nyt objektiv - EF-S 18-55 mm. f/4-5.6 IS STM - der udmærker sig ved at være blandt de mindste¹ objektiver i klassen, det vil sige objektiver med samme brændvidde. Endvidere lancerer Canon en ny fjernbetjening - Remote Controller BR-E1 - der virker på en afstand af op til 5 meter fra kameraet.

EOS 77D med Remote Controller BR-E1.

EOS 800D

EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM

Høj kvalitet og hastighed samt detaljerigdom
Med den samme sensorteknologi, der kendes fra den ikoniske model EOS 80D og Canons seneste processor - DIGIC 7 - leverer begge de nye kameramodeller en imponerende kvalitet og detaljerigdom. Desuden er de blandt verdens hurtigste til at fokusere i Live View mode.²  Fokuseringstiden er blot imponerende 0.03 sekunder, og de knivskarpe billeder optages med en hastighed på op til 6 skud i sekundet.

Også under dårlige lysforhold yder EOS 77D og EOS 800D deres ypperste, idet standard ISO hastigheden på 25,600 kan udvides til 51,200, hvilket sikrer flotte optagelser også om aftenen ved det naturligt forekommende lys. Kombinationen af 6 billeder i sekundet og en fokuseringsteknologi med 45 cross-type autofokuspunkter sikrer knivskarpe optagelser også ved actionfotografering, og begge kameraer er endvidere forsynet med 7560-pixel RGB+IR måling, der giver perfekt eksponering og gengivelse af fine detaljer såsom hudtoner.

Bliv din egen filmfotograf
Det er naturligvis også muligt at optage video med såvel EOS 77D som EOS 800D. Det kan ske i fuld HD-opløsning med helt op til 60 frames i sekundet, lige som det også skal nævnes, at der er support for optagelse af HDR-billeder (High Dynamic Range), hvor flere motiver optaget ved forskellig eksponering sættes sammen til ét med perfekt gengivelse af såvel skygger som højlys. Canons Dual Pixel CMOS AF teknologi låser sig fast på motiver i bevægelse og sikrer professionelt udseende billeder, mens den 5-aksede billedstabilisationsteknologi sørger for knivskarpe videooptagelser - også når kameraet er håndholdt.

EOS 77D giver fuld manuel kontrol over alle indstillingsmuligheder og er udstyret med to kontrolhjul til at justere blændeværdi og lukkerhastighed, mens LCD-skærmen oven på kameraet viser alle indstillinger. Den mindre øvede fotograf vil til gengæld sætte pris på hjælpemenuerne i EOS 800D, der hjælper til flotte resultater, mens de fotografiske færdighederne forbedres.

Skyd, forbind, del
NFC (Near Field Communication) og Wi-Fi gør det nemt og enkelt at dele såvel stillbilleder som video via kompatible enheder såsom Canon Connect Station, og takket være Bluetooth er det muligt hele tiden at bevare en trådløs kontakt og eksempelvis se eller vise sine optagelser på en tablet eller smartphone, mens kameraet ligger i tasken. Med Bluetooth er det desuden muligt at fjernbetjene det via den nye Remote Controller BR-E1.

Udvid den fotografiske rækkevidde
EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM er et godt allround objektiv og er anvendeligt til såvel landskabs- som portrætbilleder. På trods af sin særdeles kompakte formfaktor er det udstyret med optisk billedstabilisering, der giver op til 4 blænder mere at arbejde med under dårlige lysforhold eller ved fuld zoom. Blænden er konstrueret af 7 blade, der giver en dejlig, blød baggrund ved optagelse af portrætter, og ved optagelse af video sikrer den lydløse STM-motor hurtig og tyst fokusering.

Nøglefunktioner EOS 77D:

• Intuitiv betjening.
  • Opløsning på 24.2-megapixel.
  • 45 cross-type AF-punkter.
  • Deling af billeder og video via Bluetooth til kompatible enheder.
  • Dual Pixel CMOS AF for glidende, hurtig og præcis fokusering.

Nøglefunktioner EOS 800D:

• APS-C sensor med en opløsning på 24.2 megapixel.
  • Optisk søger og Vari-angle touchskærm.
  • Nem trådløs deling af billeder og video.
  • 45 cross-type AF-punkter og fokusering i Live View på blot 0.03 sekunder.
  • Knivskarp video i fuld HD kvalitet.

Nøglefunktioner EF-S 18-55 mm. f/4-5.6 IS STM:

• Fleksibelt 18-55 mm. zoom brændvidde.
  • Vægt på blot 215 gram.
  • 4 blænders optisk billedstabilisering.
  • Lydløs STM-fokuseringsmotor.
  • Fremragende billedkvalitet.

Nøglefunktioner Remote Controller BR-E1:

• Bluetooth interface.
  • Rækkevidde på 5 meter.
  • Brugervenlig betjening.
  • Optag billeder og video.
  • Kontroller for fokusering og zoom.

¹ Blandt digitale kameraer med udskiftelige objektiver, der har sensorer i APS-C-størrelse med autofokus med faseregistrering på billedplanet, pr. 14. februar 2017, baseret på Canons undersøgelser.
² Målt i overensstemmende med CIPA-retningslinjer og med intern målemetode med objektiv EF-S18-55mm F4-5.6 IS STM monteret og indstillet til 55mm med 1-punkts AF med det midterste punkt valgt, One-Shot AF, Live View og i Manuel metode, EV12 (ISO 100 ved stuetemperatur).