Canon Inc. og Axis Communications AB annoncerer ændringer i den globale salgs- og marketingstruktur for netværks-videoprodukter og løsninger

Tokyo, den 1. september 2016: Canon Inc. og Axis Communications AB annoncerede i dag en aftale, hvorunder de to virksomheder ændrer deres salgs- og marketingaktiviteter på de store regionale markeder verden over. I Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA) og i Nordamerika overtager Axis ansvaret for marketing og salg af hele Canons portefølje af netværks-videoprodukter og løsninger. Dette træder i kraft den 1. september i EMEA og den 1. oktober i Nordamerika. På det japanske marked vil Canon Marketing Japan fortsætte med at sælge Canons netværks-videoproduktsportefølje. Derudover vil de samarbejde med Axis og udnytte deres robuste salgsnetværk og kundebase til at ekspandere salget af Axis’ produkter til kunder i Japan.

Kapitaliseringen af Axis’ marketingstyrker for at udvikle Canon-brandet salg i Europa og Nordamerika, vil gøre Canon Europa og Canon U.S.A til de eneste leverandører af Canons netværks-videoprodukter og løsninger til Axis på alle EMEA og Nordamerikanske markeder. For resten af Asien og Stillehavsområdet vil Canon fortsat undersøge mulighederne for håndteringen af sin portefølje af netværks-videoprodukter og løsninger.
I og med at netværkskameramarkedet fortsætter med at vise enormt potentiale, har Canon forpligtet sig til at opbygge en langvarig tilstedeværelse som en leder inden for denne industri. Siden Canon bød Axis velkommen i Canon-gruppen i april 2015 har begge virksomheder diskuteret forskellige muligheder for drage fordel af deres innovative netværks-videoprodukter og løsninger. Denne nye salgs- og marketingstruktur, som drager fordel af begge virksomheders etablerede styrker på store regionale markeder, giver effektivt mulighed for at maksimere de synergier, der ligger i kombinationen mellem Canon og Axis.
Canons forpligtigelser og support over for partnere og kunder forbliver uændret. I den nye struktur vil Canons partnere og kunder drage fordel af Axis’ marketing, salg og tekniske ekspertise og de vil have adgang til en bredere vifte af produkter og løsninger fra den førende virksomhed på markedet for netværksvideokameraer.
Canon er overbevist om, at denne nye struktur vil gøre det muligt for begge virksomheder at udnytte netværkskameramarkedets enorme muligheder. Samtidig demonstrerer strukturen selskabernes forpligtigelse over for partnere og kunder, mens de bidrager til Canon-gruppens langsigtede tilstedeværelse som førende inden for denne industri.