Canons klar med nye i-SENSYS printere til virksomheder med hurtigt voksende printbehov

Søborg den 9. maj 2016: Canon Europa har annonceret to nye produktserier I deres sort/hvid sortiment af A4 multifunktionsprintere (MFP). De to nye modelserier - i-SENSYS MF510 og i-SENSYS MF410 - vil være klar til salg på det europæiske marked i løbet af juni måned, og begge henvender sig til virksomheder med hastigt voksende krav til såvel print som egentlig dokumenthåndtering. Ud over nøglefunktioner såsom print, kopiering og scanning rummer i-SENSYS MF410 og i-SENSYS MF510 modellerne en række ekstra funktioner, lige som de byder på høj arbejdshastighed i et kompakt design med en intuitiv brugerflade.

“Canon ser det som en helt naturlig opgave at udvise det engagement, der hjælper kunderne til at nå deres fulde potentiale - også når det gælder ambitiøse kunder med ønsker om vækst. Derfor er vi glade for at kunne levere pålidelige og scalérbare løsninger, der kan imødekomme stadigt voksende krav. i-SENSYS MF510 og i-SENSYS MF410 serierne er gode eksempler på MFP-enheder, der både er hurtige, produktive og så kompakte, at de er nemme at finde plads til i det mindre kontormiljø og så robuste, at de kan imødekomme selv store virksomhedes krav”, siger Anil Jagpal, der er European Marketing Manager i Canon Europa.

Produktivitet er vigtig for virksomheder i vækst
De nye i-SENSYS MF510 og i-SENSYS MF410 serier er især ideelle til arbejdsgrupper og virksomheder, hvor der er fokus på omkostningerne i forbindelse med voksende sort/hvid printbehov. Med hastigheder fra 33 til 40 sider i minuttet alt efter model og automatisk dupleks fødning leverer de nye modeller professionelt udseende print i høj hastighed. Med henblik på yderligere at optimere produktiviteten kan modellerne desuden fjernovervåges, hvilket gør hverdagen langt lettere for den IT-ansvarlige.

Menuerne på LCD touchskærmen er intuitive at bruge, og Scan-til-e-mail samt Scan-til-folder menuerne er yderligere med til at gøre workflowet enkelt med funktioner som scanning til USB, scanning til delte foldere, scanning til FTP eller scanning direkte til en e-mail box, endda helt uden pc. Desuden er det ved hjælp af de medfølgende applikationer muligt at scanne direkte til populære cloud løsninger eller mobile enheder.

“De nye i-SENSYS modeller er designet ud fra Canons principper om kompatibilitet og brugervenlighed. Ved at tilbyde et hurtigt og effektivt, digitalt workflow gennem Scan-til-e-mail og Scan-til-folder, byder de nye enheder på øget produktivitet både på og uden for kontoret. All-in-one tonerkassetterne sikrer vedligeholdelsesfri drift samt ensartet og høj kvalitet, mens MPS - Managed Print Services - sikrer scalérbarheden, mens virksomheden vokser”, siger Anil Jagpal videre.

Enterprise funktionalitet i et kompakt design

i-SENSYS MF510 og i-SENSYS MF410 serierne er naturligvis kompatible med Canons uniFLOW platform, der sikrer enterprise funktionalitet i et kompakt design samtidig med, at der ligeledes er fuld support for Canons output management platform. Endvidere skal nævnes support for printersprogene PCL5c/6 og Adobe PostScript, lige som det er enkelt at integrere i-SENSYS MF510 og i-SENSYS MF410 serierne i virksomhedens eksisterende netværk. Tilføjelsen af Canons nye NFC Touch & Print funktion, som dog kun findes på modellen MF416dw, gør det endvidere muligt at printe via en kompatibel NFC-kompatibel Android smartphone eller tablet. Dette sker ved hjælp af Canon PRINT Business mobile app.

Begge serier gør det muligt at uploade scannede data til en række Cloud-baserede løsninger, inklusive Dropbox og Google Drive. Endvidere understøtter de nye modeller Google Cloud Print samt Apple AirPrint og Mopria. Disse funktioner gør det dermed muligt for såvel store som små virksomheder at arbejde effektivt og håndtere såvel printede som scannede dokumenter ved hjælp af en række mobile enheder, når medarbejderne er på farten.

Såvel i-SENSYS MF510 som i-SENSYS MF410 serierne er i øvrigt en del af Canons genbrugsprogram for tonerkassetter.

Nøglespecifikationer i-SENSYS MF510 serien:

• Print, kopiering, scan.
  • Fax (kun MF515x).
  • Automatisk dobbeltsidet print.
  • 3.5” farve touch skærm.
  • 40 sider i minuttet.
  • e-Maintenance.
  • WiFi.
  • Support for AirPrint og Mopria
  • Support for Google Cloud Print.
  • Support for uniFLOW.
  • Support for printersprogene PCL5c/6 og Adobe PostScript.

Nøglespecifikationer i-SENSYS MF410 serien:

• Print, kopiering, scan.
  • Fax (kun MF416dw og MF419x).
  • Automatisk dobbeltsidet print.
  • 3.5” farve touch skærm.
  • 33 sider i minuttet.
  • e-Maintenance.
  • Support for NFC Touch & Print (Kun MF416dw).
  • Support for AirPrint og Mopria.
  • Support for Google Cloud Print.
  • Support for uniFLOW (kun MF418x ogMF419x).
  • Support for printersprogene PCL5c/6 og Adobe PostScript.