Canon annoncerer nye højhastigheds i-SENSYS printere til større virksomheder

Søborg den 9. maj 2016: Canon Europa har annonceret fire nye sort/hvide og farveprintere, der vil være klar til salg i løbet af juli måned. De nye modeller er i-SENSYS LBP351x, LBP352x, LBP710Cx samt the LBP712Cx, og alle er udviklet til at adressere de printmæssige udfordringer i større virksomheder, hvor de både kan tilbyde forbedret produktivitet og fleksibel konfiguration i et robust, kompakt design.

De nye modeller henvender sig især til krævende arbejdsgrupper i en række forskellige brancher såsom sundhedssektoren, jura og finans samt ikke mindst detailhandelen. Alle løfter de produktiviteten til nye højder i Canons i-SENSYS sortiment, idet de to nye sort/hvid printere i-SENSYS LBP351x og LBP352x har en kapacitet på henholdsvis 55 og 62 sider i minuttet. Her er altså tale om to printere, der virkelig kan håndtere store printmængder samtidig med, at begge har en papirkapacitet på op til 3.600 ark. Farveprinteren i-SENSYS LBP710Cx har en kapacitet på 33 sider i minuttet og en papirkapacitet på 2.300 ark, mens i-SENSYS LBP712Cx har en kapacitet på 38 sider i minuttet - ligeledes i fuld 4-farve - og en kapacitet på op til 1.200 ark.

Samtlige nye modeller er så kompakte, at de nemt kan placeres på selv begrænset plads, og takket være de fleksible konfigurationsmuligheder kan de opfylde opfylde en lang række forskelligartede behov, lige som det er muligt at eftermontere yderligere op til fire papirkassetter til specielle krav såsom recepter. Desuden byder i-SENSYS LBP710Cx og i-SENSYS LBP712Cx på en ny højkapacitets tonerkassette, hvilket betyder længere intervaller mellem udskiftning og dermed såvel bedre driftsøkonomi som øget produktivitet.

Både sort/hvid serien og farveserien giver desuden mulighed for mobil print samt mulighed for at printe via cloudbaserede tjenester som f.eks. Google Cloud Print, lige som der er understøttelse af Apple AirPrint og Mopria, hvilket gør det muligt at printe fra kompatible, mobile enheder, når man er på farten.

Ligeledes skal nævnes integration med Canons print management platform, uniFLOW, der byder på enterprise funktionalitet til alle virksomheder uanset størrelse. Canons Quick First-Print teknologi gør det muligt at printe i løbet af få sekunder, selv når printeren vækkes fra dvale, lige som der naturligvis er understøttelse af printersprogene PCL5e/6 og Adobe PostScript, hvilket blandt andet er med til at gøre det enkelt at integrere printerne i et eksisterende netværk.

“De nye i-SENSYS modeller har fokus på produktivitet, fleksibilitet samt ikke mindst hastighed og gør Canon i stand til at tilbyde specifikke, kompakte printløsninger til en række vertikale markeder. Tid er penge, så med yderligere produktivitetsforøgende funktioner såsom høj papir- og tonerkapacitet, er der ikke nogen tvivl om, at mange virksomheder kan drage nytte af i-SENSYS LBP351x, LBP352x, LBP710Cx og the LBP712Cx”, siger Anil Jagpal, der er European Marketing Manager i Canon Europa.

Nøglefunktioner i-SENSYS LBP351x and LBP352x:

• Printhastighed op til 62 sider i minuttet.
  • Automatisk dobbeltsidet print.
  • Op til 4 ekstra papirbakker.
  • Op til 3.600 arks kapacitet.
  • Højkapacitets tonerkassette.
  • Support for e-Maintenance.
  • Support for AirPrint og Mopria.
  • Support for Google Cloud Print.
  • Support for printersprogene PCL5c/6 og Adobe PostScript.
  • MEAP for uniFLOW integration

Nøglefunktioner i-SENSYS LBP710Cx and i-SENSYS LBP712Cx:

• Printhastighed op til 38 sider i minuttet.
  • Automatisk dobbeltsidet print.
  • Op til 3* ekstra papirbakker.
  • Op til 2.300* arks kapacitet.
  • Højkapacitets tonerkassette.
  • Support for e-Maintenance.
  • Support for AirPrint og Mopria.
  • Support for Google Cloud Print.
  • Support for printersprogene PCL5c/6 og Adobe PostScript.
  • MEAP for uniFLOW integration.

* kun LBP712Cx