Canon fornyer sin globale hjemmeside ved brugen af det nye ‘.canon’ som top-domænenavn

Søborg, Danmark, 16. maj 2016 – Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, annoncerede i dag, at virksomheden fra i dag går live med en ny global hjemmeside, som benytter en webadresse der adskiller sig fra den traditionelle ”www.canon.com”. Det nye navnebeskyttede domænenavn er ”global.canon”. Lanceringen markerer Canons første brug af topdomænet¹ (TLD) ”.canon”, som blev anskaffet i februar 2015.

Canons globale webadresse anvender det nye “.canon” top-domænenavn

“.canon” kan kun benyttes af Canon-ejede virksomheder og services, hvilket betyder, at de besøgende der bruger det nye TLD-domænenavn kan være sikre på at informationerne er ægte og pålidelige. Ved at benytte enkeltheden af TLD-domænet ”.canon”, som er nemt at huske og forstå, håber Canon at forbedre sin globale brandværdi.

Canon begynder at bruge det nye ”.canon” topdomæne
Topdomænet ”.canon”, som gør brug af Canons navn i højre side af webadressen, er baseret på det nye generiske topdomæne-program (gTLD)². Med dagens lancering af hjemmesiden ”global.canon” formidler Canon informationer til et globalt publikum med en ny online tilstedeværelse.

Canon fornyer sin globale hjemmeside
Canon udfører forretningsaktiviteter rundt omkring i verden og leverer informationer og services over internettet - ikke kun til kunder, forretningspartnere og aktionærer, men også til stakeholders i lande og regioner verden over. I forlængelse af introduktionen af den engelsksprogede version af ”global.canon”-hjemmesiden i dag, vil Canon løbende introducere andre sprog til hjemmesiden, for at kunne dele brand-meddelelser og andre informationer globalt.

Canon Global website URL: http://global.canon/

¹A top-level domain (TLD) is the string of characters immediately following the final dot at the end of an Internet address or email address, such as “.com” or “.net.”
²The introduction of new generic top-level domains (gTLDs) followed the approval in 2008 by ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), the non-profit organization that maintains and regulates the Internet’s addressing system, of the relaxation and liberalization of new gTLD system adoption rules. Canon began efforts aimed at acquiring the TLD “.canon” in March 2010 and completed the process in February 2015 following a review by ICANN.
³As of May 16, 2016, the Canon Global website is available in English only. Plans call for other languages to be added in the future with Japanese to be included by the end of the year.