Syv Canon-design vinder iF Design Awards

Søborg, den 29. februar 2016 - Canon, verdensførende inden for imaging-løsninger, annoncerede i dag, at syv Canon-design er blevet belønnet af iF International Forum Design GmbH og har modtaget de prestigefyldte 2016 iF Design Awards. Det er værd at nævne, at Canons XC10 4K camcorder blev tildelt iF Gold Product Design 2016, hvilket er den største hæder i produktkategorien.

iF Gold Product Design Award 2016 blev vundet af:

XC10 4K Camcorder

iF Design Award 2016 blev vundet af:

EOS 5DS / EOS 5DS R Digital SLR camera

EF 11-24mm f/4L USM Ultra wide-angle zoom Lens

EOS M3 Compact System Camera

PowerShot G3 X superzoom camera

PIXMA MX490 Series Inkjet Printer (PIXMA MX495 på billedet)

i-SENSYS MF220/210 Series Laser multifunction printer (i-SENSYS MF229dw på billedet)

iF Design Awards blev tildelt det digitale spejlreflekskamera EOS 5DS / EOS 5DS R, objektivet EF 11-24mm f/4L USM med ultra vidvinkel zoom, det kompakte systemkamera EOS M3, superzoom kameraet PowerShot G3 X, inkjetprinteren PIXMA MX490 og den multifunktionelle laserprinter i-SENSYS MF220/210.
iF Design Awards blev stiftet i 1953 og de betragtes som nogle af de mest respekterede og prestigefyldte priser inden for design. I år er 5295 produkter fra 53 lande og regioner blevet bedømt af kendte internationale designeksperter på tværs af syv kategorier. De syv kategorier er produkt, emballage, kommunikation, indvendig konstruktion, arkitektur, service design og professionelt koncept.

Med priserne i år, er det nu 22. år i træk at Canon har vundet iF Design Awards. Opmuntret af anerkendelsen af virksomhedens fremragende design vil Canon fortsat stræbe efter at udvikle og fremstille produkter, som kombinerer det ypperste inden for ydeevne og design.