Canon hjælper Staples med at øge indtægterne med kundecentreret tilgang

Staples er verdens største virksomhed for kontorartikler med over 2.000 detailforretninger i 27 lande verden over.

Men på trods af mærkets globale succes stod Staples' detailorganisation i Holland over for lav indtjening og reduceret kundesøgning, og de var nødt til at finde frem til en mere kundeorienteret tilgang for at forblive rentable på et konkurrencepræget marked. Det var nødvendigt med en mere integreret kundeoplevelse for at skabe større sammenhæng mellem tilbud i butikkerne og online. Der var også brug for mere direkte marketingkanaler til personalisering og for at tiltrække kunder.

Staples hyrede Canon Business Services til at gennemføre et kundeevalueringsprogram. Ved hjælp af kundeindsigten begyndte Canon derefter at udvikle og udvide den overordnede vision.

Staples-image1.jpg

"Vi havde brug for en konsulentvirksomheds tilgang for at få indsigt i vores kunders drivkraft. Dét, vi havde brug for, var en løsning og en strategi, men ingen af delene så ud til at findes, før Canon Enterprise Services blev involveret."

Richard Houppermans, leder af Business Services