i-Pack tager fuld kontrol over produktionen sammen med Canon

ipack-logo

i-Pack, som har base i Sarpsborg i Norge, har altid udmærket sig ved at lave grafik og emballageløsninger til detailbranchen. Firmaet, som er blevet drevet under forskellige navne og ejere siden grundlæggelsen i 1997, har arbejdet sammen med førende emballagevirksomheder i Skandinavien og andre andre europæiske lande.

I 2013 følte firmaets grundlægger - Atle Andreassen - at det ikke levede op til sit fulde potentiale. "Vi havde mistet vores identitet", udtaler Andreassen. Idet virksomheden mere fungerede som en lokal salgsorganisation for dets moderselskab, stod Andreassen for et succesfuldt opkøb for at føre virksomheden tilbage til sine rødder. Markedsført under det nye navn i-Pack AS var specialistens nye strategi at vende tilbage til at være leverandør og endnu vigtigere at fremstille POS-materiale i høj kvalitet samt særlig emballage. Det langsigtede mål var at blive brancheførende.

"Takket være Canons support og teknologi er vi godt på vej til at nå vores forretningsmål."

Atle Andreassen, grundlægger

Resultater

Forbedret leveringstid for 'Just-in-Time'-tilbud – fra tre uger til en uge for nogle applikationer

Forbedret leveringstid for 'Just-in-Time'-tilbud – fra tre uger til en uge for nogle applikationer

Forøgede månedlige mængder med 300 %

Forøgede månedlige mængder med 300 %

Målsætning om 25 % større volumener ved udgangen af 2015 og yderligere 15 % i 2016

Målsætning om 25 % større volumener ved udgangen af 2015 og yderligere 15 % i 2016

Underbygget etableringen af den nyligt udviklede digitale i-Pack-afdeling og yderligere udvidelse med i-Pack Plast til træ-, plastik- og stålapplikationer og i-Pack Design & Communication til originalt kampagnedesign

Underbygget etableringen af den nyligt udviklede digitale i-Pack-afdeling og yderligere udvidelse med i-Pack Plast til træ-, plastik- og stålapplikationer og i-Pack Design & Communication til originalt kampagnedesign

ipack-objective

Mål

At udvide virksomheden for at blive førende inden for POS-løsninger

Udfordringer

• En kamp for at leve op til kundekrav om hurtig levering af POS-kampagner, der ofte er reaktive eller svar på en udvikling

• Ingen kontrol over printkvalitet, hvilket har indflydelse på kvaliteten af slutproduktet

• Outsourcing af små printjob resulterede i et dyrt produktionssystem

• Begrænset og dyr prototypeproces

• Ingen mulighed for at producere nye applikationer, der kan skabe yderligere vækst

Tilgang

Canon analyserede virksomhedstrategien og den bedste løsning for at give kunden mulighed for at tilbyde print blandt deres tjenester

• Canon og Arizona-teknologi blev anbefalet af den nye virksomhedspartner til den nye digitale afdeling

• Canon inviterede virksomheden til smugkig på den nye Arizona 6000-serie i Vancouver

• Demonstration af produktivitet og alsidighed på tværs af en lang række medier til emballage i lille oplag, skilte og kommercielle printapplikationer.

• Canon-understøttet installation og integration med eksisterende efterbehandlingssystem

ipack-spare