ABC- Hero1

Canons Business & Innovation Scan gør Ritz klar til udvidelse af virksomheden indenfor cross media

DWF-logo.jpg

Den schweiziske leverandør af printservices, Ritz, tog særlige forholdsregler for at tilpasse sig et levende kommunikationsmarked, der drives frem af online-kanalers og digitale platformes popularitet.

Resultater

Soft rebranding for at afspejle nye services

Soft rebranding for at afspejle nye services

Succesfuld promovering af cross media-udbud via cross media-kampagner til kunder

Succesfuld promovering af cross media-udbud via cross media-kampagner til kunder

Udført første cross media-kampagne for Ritz' kunder

Udført første cross media-kampagne for Ritz' kunder

Ritz-objective

Mål

At tilpasse sig til det moderne kommunikationslandskab ved at udvide online-services.

Udfordringer

• Faldende printvolumener

• Svært at skille sig ud på et marked med stor konkurrence

• Manglende evne til at leve op til kundernes efterspørgsel efter online-services

Ritz-spare

Tilgang

• Canon tilbød Ritz en Business & Innovation Scan (B&IS) ved et kundearrangement i 2013

• B&IS blev foretaget i 2014, hvilket gav kunden et klart overblik over den nuværende forretningsmodel, herunder analyse af markedsføringsstrategien

• Det inspirerede til en ændring i forretningsmodellen for at tilføje cross media-services via Canon og genpositionere virksomheden i 2015

• Canon understøttede cross media-kampagnen for at promovere nye services for Ritz' kundegrundlag