Den schweiziske leverandør af printservices, Ritz, tog særlige forholdsregler for at tilpasse sig et levende kommunikationsmarked, der drives frem af online-kanalers og digitale platformes popularitet.
Soft rebranding for at afspejle nye services
Succesfuld promovering af cross media-udbud via cross media-kampagner til kunder
Udført første cross media-kampagne for Ritz' kunder
At tilpasse sig til det moderne kommunikationslandskab ved at udvide online-services.
• Faldende printvolumener
• Svært at skille sig ud på et marked med stor konkurrence
• Manglende evne til at leve op til kundernes efterspørgsel efter online-services
• Canon tilbød Ritz en Business & Innovation Scan (B&IS) ved et kundearrangement i 2013
• B&IS blev foretaget i 2014, hvilket gav kunden et klart overblik over den nuværende forretningsmodel, herunder analyse af markedsføringsstrategien
• Det inspirerede til en ændring i forretningsmodellen for at tilføje cross media-services via Canon og genpositionere virksomheden i 2015
• Canon understøttede cross media-kampagnen for at promovere nye services for Ritz' kundegrundlag
Klik på nedenstående links for at læse mere om de produkter og services, de bruger.