Pulp Grafisk

DWF-logo.jpg

For at underbygge sin service var Papir Grafisk tvunget til at bruge dyre tredjepartsprintserviceudbydere, som tilføjede et ekstra lag til printjobflowet. Afhængigheden af eksterne virksomheder betød, at man i stedet for at udføre små testprint for at sikre den højeste kvalitet sendte printjob direkte til tredjepartsprintserviceudbydere for at levere printordrerne inden for den aftalte tidsfrist. Desuden gik outsourcing til tredjepartsprintserviceudbydere hårdt ud over budgettet hos Pulp Grafisk. Til sidst kom designteamet hos Pulp Grafisk til den konklusion, at de for at holde trit med kundernes efterspørgsel og samtidig tilbyde kunderne den bedste kvalitet, større fleksibilitet, hurtigere svartider og besparelser, skulle bringe printworkflowet tilbage in-house.

Resultater

Fordoblet kapacitet for storformat

Fordoblet kapacitet for storformat

Fleksibilitet til at levere både flatbed- og rulleprintkørsler

Fleksibilitet til at levere både flatbed- og rulleprintkørsler

Kan klare et printjob på bare to timer

Kan klare et printjob på bare to timer

Output i højere kvalitet

Output i højere kvalitet

Nedsættelse af medarbejdernes arbejdstid

Nedsættelse af medarbejdernes arbejdstid

Lavere omkostninger for levering af printjob

Lavere omkostninger for levering af printjob

DWF-logo.jpg

Mål

At levere en ny printløsning for at holde trit med kundernes behov, og samtidig tilbyde den bedste kvalitet, større fleksibilitet, hurtigere svartider og omkostningsbesparelser.

Udfordringer

• Svært at holde trit med kundernes behov

• For stor afhængighed af tredjepartsprintudbydere

• Lang og dyr proces

• Problemer med kvaliteten

• Udbuddet til kunderne blev begrænset

• For lang arbejdstid for medarbejderne

Tilgang

Installation af en ny løsning, som skal give Pulp Grafisk mulighed for at håndtere storformatprint internt og levere større volumener, driftssikkerhed og alsidighed.

DWF-logo.jpg