OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Nedenfor finder du nogle nyttige spørgsmål og svar om din konto i selvbetjeningsportalen.

Hvad er Canons kundeselvbetjeningsportal?

Canons selvbetjeningsportal er en sikker og brugervenlig online-portal, der giver kunder større kontrol, synlighed og ro i sindet over deres Canon-produkter og -tjenester.

Der findes fem typer roller, der kan konfigureres i portalen:

  • Administrator:

    Administrator blev tidligere kaldt Account Manager og er den primære kontaktperson i en organisation til håndtering af Canon-produkter og -tjenester. Administrator har synlighed over alle Canon-produkter tildelt deres konti og kan uddelegere opgaver til andre brugere, som også kan tildeles administratorrollen.

  • Enhedsansvarlig:

    Enhedsansvarlig blev tidligere kaldt Product Manager og er en person, som håndterer et produkts serviceaktiviteter (f.eks. oprettelse af servicebestillinger, indsendelse af tælleraflæsninger og opdatering af produktets placering). Enhedsansvarlig har kun synlighed over produkter, de er blevet tildelt.

  • Lageransvarlig:

    Lageransvarlig er ansvarlig for vedligeholdelse af lageroplysninger for et sæt af enheder, som er konfigureret til automatisk toneropfyldning via e-Maintenance. Denne rolle har adgang til lagerdetaljer såsom navn, forsendelsesinstruktioner og lagerbeholdning.

  • Enheds- og lageransvarlig:

    En kombination af de to roller beskrevet ovenfor.

  • Self-Service bruger:

    En Self-Service bruger kan kun få vist videnindhold og kan ikke udføre andre handlinger i portalen.

Hvorfor har Canon introduceret den?

Canon har reageret på kundernes feedback om en effektiv online-løsning, så de kan sende anmodninger, når det passer dem, i forvisning om, at de bliver adresseret og behandlet af Canon hurtigt og effektivt. Hvor det er muligt, skal metoden til at løse et problem selv også være tilgængelig, eller til at kontakte Canons Servicecenter for en hurtig og effektiv løsning.

Ved at introducere selvbetjeningsportalen giver Canon kunder mulighed for at se og administrere deres kontooplysninger, administrere deres produkter, sende tælleraflæsninger (for at lette korrekt fakturering) samt indsende og overvåge status på servicebestillinger døgnet rundt.

Kan Canons Servicecenter se de samme oplysninger som mig gennem selvbetjeningsportalen, og opdateres de for begge parter i realtid?

Canons servicecentermedarbejder kan se de samme oplysninger som dig, men de har også yderligere oplysninger om din service- og betalingshistorik samt kreditstatus for at sikre, at de kan hjælpe dig så meget som muligt, når du kontakter Canon. Den portal, du har adgang til, er også synkroniseret med de systemer, som Canons kunderepræsentanter, serviceplanlæggere og -teknikere bruger (de oplysninger, de kan se på din konto, vil dog variere efter behov), så hvis du eller Canon foretager ændringer af kontooplysninger/opdaterer servicebestillinger i systemet, kan det ses af alle nødvendige parter.

Jeg har betænkeligheder ved den mængde af oplysninger, I vil have om min virksomhed. Hvor sikker er portalen og metoden til overførsel af data mellem forskellige systemer og parter?

Den Canon-ejede Siebel-baserede teknologi, som kører i baggrunden af selvbetjeningsportalen, kundeservice-/kontaktcentersystemet og fjernbetjeningsværktøjer til deling af kundeoplysninger på farten, er gennemgået til fulde og godkendt af Canons ICT Security-team og opfylder branchestandarderne for overholdelse af regler om databeskyttelse. Mellem Canon og vores foretrukne tjeneste- og supportleverandører er der strenge regler om datasikkerhed, og vores leverandører har deres egne strenge adfærdskodeks og kvalitetssikringsprocedurer for databeskyttelse.

Canons selvbetjeningsportal vises ikke korrekt for mig. Hvilken internetbrowser skal jeg bruge?

Internet Explorer 11, Firefox og Google Chrome er alle understøttet, men Google Chrome anbefales for at opnå de bedste resultater ved brug af Selvbetjeningsportalen.

Hvem er Administrator i Canons selvbetjeningsportal for min organisation? Skal det være mig?

Administrator i Canons selvbetjeningsportal skal være den primære kontaktperson i din organisation, som administrerer Canon-produkter og -tjenester. Hvis dette er dig, kan du overdrage dine ansvarsområder til andre brugere, som også kan være tilknyttet som Administrator eller Enhedsansvarlig for din organisation.

Hvis du normalt administrerer et stort antal Canon-produkter flere steder fra, kan du tildele andre kolleger andre steder ansvaret for dette på dine vegne, men du vil stadig bevare den overordnede kontrol og synlighed over produktporteføljen. Hvis Canon har brug for at kontakte dig angående tjenester og supportoplysninger, angående din konto eller en bestemt enhed, vil de kontakte dig eller den relevante Administrator.

Hvem er Enhedsansvarlig i Canons selvbetjeningsportal for min virksomhed?

Dette skal være en person i din organisation, som af Administrator er blevet tildelt varetagelsen af serviceaktiviteter for et produkt (f.eks. oprettelse af servicebestillinger, indsendelse af tælleraflæsninger og opdatering af produktets placering). I modsætning til Administrator, vil denne rolle ikke kunne oprette andre Administrator- eller Enhedsansvarlig-roller at uddelegere opgaver til, og den vil ikke være den primære kontaktperson for tjeneste- og servicekommunikation fra Canon.

Når jeg opretter en servicebestilling gennem Canons selvbetjeningsportal, hvornår starter responstiden så?

Servicebestillinger vil blive behandlet under den normale åbningstid. Registreringsanmodninger indsendt uden for dette tidsrum vil blive behandlet i løbet af åbningstiden på den førstkommende arbejdsdag. Canon vil altid forsøge at svare på en servicebestilling (og om nødvendigt møde personligt op og løse problemet) inden for kundens aftalte responstid.

Hvorfor skal jeg opgive en e-mailadresse, hvad hvis jeg ikke vil?

En e-mailadresse er nødvendig, for at du kan registrere dig i Canons selvbetjeningsportal, bruge dens funktioner og modtage vigtige opdateringer fra Canon. Hvis du ikke ønsker at give os disse oplysninger, skal du fortsætte med at oprette servicebestillinger via telefon på vores sædvanlige numre.

Jeg har registreret mig på Canons selvbetjeningsportal med en forkert e-mailadresse. Hvordan kan jeg rette den?

Kontakt din lokale kundeservice, som vil hjælpe dig med dette.

Jeg har registreret mine oplysninger på Canons selvbetjeningsportal, men jeg har ikke modtaget en bekræftelse på e-mail.

Kontakt din lokale kundeservice, som vil hjælpe dig med dette.

Vores konto viser maskiner, som vi ikke længere har. Hvordan kan disse fjernes?

Kontakt din lokale kundeservice for at informere dem om dette, og dine kontooplysninger vil derefter blive opdateret.

Når jeg logger på Canons selvbetjeningsportal, kan jeg se to kontonumre. Hvordan kan det være?

Kunde kontonummeret er det kontonummer, der pt. vises på din Canon-kontrakt, dine fakturaer, tilbud eller udbudsmaterialer. System kontonummeret er dit identifikationsnummer hos Canons Servicecenter.

Canons selvbetjeningsportal vil ikke godtage mine tælleraflæsninger, hvad skal jeg gøre?

Sørg for, at tælleraflæsningerne overholder instruktionerne:

  1. Tallene i tælleraflæsningerne kan ikke være mindre end de forrige.
  2. De kan kun angives én gang om dagen.

Hvis alt dette er i orden, skal du afgive tælleraflæsningerne til dit Canons Servicecenter over telefonen, og problemet vil blive undersøgt eller løst.

Alle accepterede tælleraflæsninger vises i tællerhistorikken, næste gang du logger på Canons selvbetjeningsportal.

Jeg har et spørgsmål til Canons selvbetjeningsportal

Hvis du har tekniske spørgsmål til Canons selvbetjeningsportal, er du velkommen til at kontakte os på e-mail: selfservice@canon.dk.