Fakturahåndtering
Tag kontrollen over jeres likviditet, og opdag, hvordan optimeret fakturering sparer jer tid og penge
En virksomheds-case for e-indkøb
Økonomiafdelingen har alt for længe været et centralt omkostningscenter. Lav om på dette for altid med vores guide til digital økonomi.
Ifølge Deloitte[1] vil e-handel tilbyde den type innovation, der vil skabe fremdrift i branchen og føre den ind i næste generation inden for handel inden 2020.
Men på trods af den udbredte brug af digitale teknologier har forkæmperne for implementering stadig svært ved at få økonomiafdelingens øverste ledere til at investere, hvilket får en innovativ økonomifremtid til at virke meget fjern. Økonomiafdelingen kritiseres ofte for at være et omkostningscenter, men manglende investeringer og anvendelse af de teknologier, der er nødvendige for at transformere den til en indbringende afdeling, kan hæmme virksomhedernes vækst.
Det er ikke nogen hemmelighed, at økonomiafdelingen er et af de vigtigste mål for digital transformation ved at udnytte styrken fra automatiseringsteknologier, der eliminerer mange af de manuelle processer, der stadig udføres af afdelingen. Kreditor- og debitorhåndteringen omfatter mange af de mest kritiske processer for enhver virksomhed, og fejl eller latent kreditor-/debitorstyring kan føre til usund likviditet, uforudsigelige salgstal eller undtagelsesafstemning. Alt dette kan ende med at blive en uigennemsigtig og uforudsigelig serie af økonomiske processer.
For at moderne indkøbsfunktioner kan fungere optimalt, skal udviklingen være hurtig og effektiv. En strategisk, automatiseret tilgang til e-fakturering er et af de mest produktive initiativer, som en organisation kan udføre på deres digitale transformationsrejse. Ja, nutidens grundlæggende processer vil bevare deres betydning i fremtiden, men den moderne indkøbsfunktion har brug for, at de udretter mere og gør det smartere.
Men på trods af e-indkøbets modenhed og de automatiserede økonomiløsninger, der findes i dag, og den effekt, disse løsninger har på bundlinjen i den virkelige verden for en virksomhed, bliver fordelene ved digitaliserede, automatiserede indkøb og deres muligheder stadig ikke formidlet til virksomhedsledere på en overbevisende måde.
For at sikre fremtidig økonomisk succes omfatter mere avancerede indkøbsudviklinger sandsynligvis en række teknologier, der kan hjælpe med at håndtere strategiske områder som f.eks. værditeknik, efterspørgselsstyring, lager, varestyring, integreret planlægning af udbud og efterspørgsel, risikostyring, kvalitets-/serviceniveauadministration og introduktionen af nye produkter.
Forbedret likviditet og medarbejdereffektivitet og mindre administration er alt sammen fantastisk, men de skal kvantificeres, hvis økonomichefen (en stadig mere teknologiorienteret stilling) skal spidse ører og høre efter og ikke mindst investere. For at gøre dette skal virksomhederne begynde at fokusere på, hvordan de strømliner kreditorafdelingen for at opnå yderligere omkostningseffektivitet og for at forbedre synligheden af økonomiske resultater. Det første logiske skridt for at opnå disse fordele er tydeligvis at fjerne bunkerne af papirfakturaer og erstatte dem med elektroniske fakturaer.
Efterhånden som virksomheder automatiserer flere processer i ordre-til-likviditet-cyklussen, får virksomheden fordel af lavere omkostninger, forbedret datakvalitet og hurtigere forretningscyklusser. For økonomifunktionen betyder det, at man kommer væk fra omdømmet som omkostningscenter og får mulighed for at begynde at tilføje reel forretningsværdi ved at udnytte elektroniske data til at opnå realtidssynlighed i funktionens forsynings-, indkøbs- og betalingskæder.
Mere end to femtedele (41 procent) af økonomiafdelingens administrationsprocesser kan automatiseres inden for de næste fem år[1], men kun hvis økonomimedarbejderne er i stand til at opbygge en robust og overbevisende virksomheds-case, der kan bane vejen for en indkøbstransformation. Det sker kun, hvis de kan give en tydelig demonstration af, hvordan en samling af disse processer under én enkelt intelligent platform medfører betydelige effektivitetsgevinster, forbedret omkostnings- og udgiftsstyring samt en reduceret risiko.
Transformér jeres økonomiafdeling med den næste generation inden for automatiserede løsninger
Tag kontrollen over jeres likviditet, og opdag, hvordan optimeret fakturering sparer jer tid og penge
Arbejd hurtigere, reducér omkostninger og yd bedre kundeservice ved at behandle mail hurtigere og mere effektivt
Find ud af, hvordan jeres virksomhed klarer sig - mål jeres afdelings transformationsfremskridt
Find ud af, hvordan compliance påvirker jeres indkøbsprocesser