ARTIKEL

Klæd dig på til fremtiden

Afgørende skridt mod digital transformation

Black and white image of faces with one image in colour

En ny måde at arbejde på

Digital transformation fremskyndes af den tvungne nedlukning på grund af COVID-19. Mens vi forventer, at restriktionerne vil lempes i de kommende uger, bør printvirksomheder overveje, hvordan de kan opretholde driften – også med vedvarende forstyrrelser af arbejdsforholdene.

E-handel spiller en væsentlig rolle i evnen til at opretholde handlen. Som forbrugere er vi vant til at handle online, så hvorfor skulle print være anderledes? Printvirksomheder, der har online-bestillingssystemer, har nemmere ved at opretholde forretningskontinuitet.

Og de, der har et højere niveau af procesautomatisering, vil nok finde det lettere at "vende tilbage til det normale", især hvis arbejdsstyrken påvirkes af vedvarende sygdom, selvisoleret fravær eller rullende nedlukninger, hvor virksomheder har brug for at implementere fjernarbejde eller social distancering.

Der er to vigtige overvejelser for enhver printvirksomhed lige nu: Gør bestilling så enkel som muligt for dine kunder, og gør produktionen så ligetil som muligt for jer selv.

Personalised holiday direct mail with envelopes

Gør driften enkel, problemfri og smartere

Ved at have en web-til-print-platform med selvbetjening kan kunderne oprette og sende deres egne job til produktion. Den gode nyhed er, at dette kan implementeres eksternt, så du kan komme online på ingen tid.

Og automatisering af produktionslinjen betyder, at du kan drage fordel af hurtigere ekspeditionstider med minimal manuel indgriben. Alle trin i workflowet kan automatiseres, herunder pre-flighting og print.

Du kan ikke kun planlægge produktion op til otte timer i forvejen, du kan også fjerne alle gentagne opgaver med klargøring af dokumenter, herunder komposition, medievalg og billedfarvekorrektion, og derefter gemme disse indstillinger til næste gang.

Du kan automatisere alt fra prissætning, produktionsstyring, online proofing og meddelelser om jobstatus. Og smart workflow-software kan opdele job mellem dine enheder og automatisk sætte inline-efterbehandling i gang.

I en ideel verden afgiver kunden en ordre, og det eneste tidspunkt, hvor medarbejderne rører ved den, er, når de klargør den til afsendelse.

Den næste generation af printvirksomheder

Den fulde effekt af COVID-19 er stadig uklar. Social distancering betyder, at virksomhedsejerne skal styre en daglig arbejdspraksis, som de ikke er vant til, men disse kriseforanstaltninger er ikke langsigtede. Derfor er det tid til at tænke smartere i forbindelse med driften.

Med en online-butik er du tilgængelig døgnet rundt, så du har mulighed for at håndtere større volumener og få flere ordrer ind. Med software til at automatisere workflows kan du have et enkelt kontrolpunkt til central – og ekstern – styring af produktion og modtagelse af meddelelser i realtid. Og ved at gøre dette kan du frigøre tid til at fokusere på, hvordan print kan tilføre dine kunders forretning endnu mere værdi.

Med et driftssikkert og fuldt automatiseret system på plads kan dine kunder nemt afgive en printordre, og uanset proces er produktionen stort set problemfri fra filmodtagelse til levering. Det er nu, du kan opnå positiv forretningseffektivitet via automatisering, der vil hjælpe dig med at opbygge en mere robust virksomhed på langt sigt.

Vil du vide mere?

TAL MED VORES TEAM