Opdag en strategisk tilgang til den digitale transformation

Kun 38 % af de traditionelle virksomheder har en digital strategi – find ud af, hvordan I kan starte jeres rejse i dag

DOWNLOAD GUIDEN

Den digitale transformation: En guide til succes

Læs Canons guide for at finde ud af, hvordan I gør jeres digitale transformation til en succes

Download guiden

Winding mountain road lit up brightly

Digital transformation for virksomheder

Digital transformation forbliver et varmt emne. Søgninger på denne term er steget med over 30 % alene i år, og de globale udgifter vil ramme $1,7 billioner inden udgangen af 2019. På trods af dette konstaterede IDG's 2018 State of Digital Business Transformation, at selvom 95 % af de nystartede virksomheder har digitale forretningsplaner, falder dette tal til 87 % for traditionelle virksomheder, som er grundlagt for over 50 år siden. Desuden har kun 38 % af de traditionelle virksomheder rent faktisk vedtaget en digital strategi, hvilket viser, at udførelsen af en sådan strategi er en stor udfordring for større virksomheder.

Succesfulde organisationer er vant til forandringer, da virksomhederne har undergået et betydeligt opbrud gennem de seneste par årtier lige siden det tidlige dot com-boom til fremkomsten af e-handel. Så hvordan kan virksomhederne tackle deres næste store udfordring: en digital transformation?

Realistisk virksomhedstransformation

Alle forandringer medfører udfordringer, men håndteringen af overgangen kræver også specialekspertise. Konsolidering af umiddelbare virksomhedsbehov – drevet af efterspørgsel fra kunder og interne interessenter med langsigtede forretningsambitioner – er nøglen til en vellykket virksomhedstransformation.

Selvom forretningsmæssige hensigter ikke umiddelbart kan omdannes til en komplet digital forandring, kan efterspørgslen efter et grundigt digitalt eftersyn lægge et unødigt pres på virksomhederne for at automatisere samtlige forretningsprocesser som en del af ét projekt. Denne tilgang vil sandsynligvis føre til dyre og tidskrævende projekter, der ikke levere de forventede resultater.

Race car having a pit stop check

Optimering og automatisering

Succesfuld digital transformation ligger i at identificere de områder, hvor digital forandring kan have den største kortsigtede virkning med henblik på at skabe fundamentet for forbedret sammenhængskraft og langsigtet automatisering.

Alle afdelingerne i virksomheden er på udkig efter den proces, de digitale teknologier lover. Der er muligheder overalt, lige fra digital transformation af HR til marketingtransformation. Men det betyder ikke, at det hele skal ske på én gang – en fejl, som alt for mange virksomheder begår.

Alle processer vil i sidste ende drage nytte af digitaliseret automatisering på et senere tidspunkt. Men et grundigt eftersyn af hele virksomheden skaber en risiko for afbrydelser, der er til skade for en virksomheds kortsigtede drift. En digital transformation bør altid kun forbedre den måde, en arbejdsproces kører på, optimere eksisterende processer, forbedre kundeoplevelsen eller øge den interne effektivitet. Den skal også være en del af en mere langsigtet strategi for at skabe en komplet digital forandring, men skal samtidig kunne rumme de moderne arbejdsmiljøers hybridegenskaber og nutidens blanding af det digitale og det analoge.

Det betyder, at man skal anvende en trinvis, multifaset tilgang til transformationen af IT-driften og ikke gå efter en øjeblikkelig løsning på enhver udfordring i organisationen. Kort sagt bør virksomheder ikke føle, at de skal skynde sig at foretage altomfattende forandringer, men bør planlægge at implementere forskellige måder at arbejde på.

Som følge heraf skal den digitale transformation styrke og forbedre organisationernes evne til at automatisere og digitalisere vigtige processer og samtidig forbedre udbyttet af ikke-digitale workflows. Naturligvis vil udviklingen fortsætte, og den digitale tilgang vil med tiden blive den gængse måde at arbejde på. Men i dag, i 2018, vil disse tråde blot fortsætte med at blive forbundet på en måde, der langsomt, men sikkert, forbedrer kunders og medarbejderes oplevelser og gøre det muligt for virksomheder at opnå en bedre organisering af, hvordan de fungerer, så de undgår afbrydelser, samtidig med at de skaber værdi hurtigere og mere effektivt.

Få mere at vide om, hvordan I kan få succes med at iværksætte den digitale transformation

Relaterede løsninger

Se mere

Find ud af, hvordan I kan kickstarte transformationen i jeres virksomhed med Canon

KONTAKT OS

  • Canon
  • Erhverv
  • ...
  • Digital transformation – virkelighed for virksomheder