KUNDECASE

Impressa imponerer med nye niveauer af fleksibilitet

Older man wearing glasses and an orange polo shirt and younger man in blue long-sleeved shirt smile as they look at a screen on a commercial digital printer.

Alsidigt udbud

Den kommercielle printudbyder Impressa tilbyder reklame-, kontor- og industrielt materiale, herunder salgsmateriale til butikker. Produktion af dette materiale involverer ofte forskellige krav, store variationer i oplag og efterspørgsel efter hurtig levering.

Bald man in purple t-shirt with yellow writing pulls large sheets of multi-colored printed paper from a digital printer.

Imødekommer detailhandlens behov

Foruden at producere en masse printaffald var Impressas traditionelle offset-printere langsomme og dyre til mindre printjob. Desuden skulle privatkunderne vente på, at printet tørrede, hvilket ikke er ideelt på et dynamisk detailmarked.

Virksomheden havde brug for en ny, digital printløsning, der kunne leve op til udfordringen ved at behandle printoplag i forskellige volumener hurtigt og til den rigtige pris.

DA VI KIGGEDE PÅ STORFORMATPRINTERE, HAVDE VI EN RIGTIG GOD FORNEMMELSE OMKRING CANON.

Tom Cambré, CTO hos Impressa

Allround digital printløsning

Efter rådføring med og anbefaling fra Canon investerede Impressa i en ColorWave 700. Den nye digitale printløsning var ikke lang tid om at gøre et positivt indtryk, takket være dens hurtige og effektive håndtering af printprodukter af høj kvalitet i alle størrelser, hvad enten det er i farver eller sort/hvid.

Det har revolutioneret virksomhedens serviceportefølje, og de kan nu levere hurtige, fleksible og omkostningseffektive printjob efter behov. Efter kun seks måneder købte Impressa en brugt Canon-enhed for helt at udvikle virksomhedens printkapacitet.

Commercial digital printer in an office prints an A1 sheet of paper with a cartoon image of a child on an orange background.

Mere arbejde, mindre spild

Takket være ColorWave 700 er print blevet mere effektivt, og dette har resulteret i en 15-20 % større ordreindgang. Impressa nåede også sit beregnede investeringsafkast på blot tre måneder.

Med en teknologi, der kører af sig selv, har den nye digitale printløsning fjernet meget af presset fra medarbejderne og bidraget til at reducere spildniveauer. Det er en vigtig fordel for en virksomhed, der går op i at passe på miljøet.

Impressa er blevet inspireret til at overveje nye og spændende applikationer og er begyndt at teste print på tapet – noget, som virksomheden snart forventer at kunne tilbyde sine kunder.

Canon ColorWave 700 printing poster

DEN POSITIVE EFFEKT, DEN FØRSTE ENHED HAR HAFT PÅ VORES VIRKSOMHED, HAR TILSKYNDET OS TIL AT KØBE ENDNU EN COLORWAVE.

Skrevet af Tom Cambré


Find ud af, hvordan professionelle printservices kan udvikle jeres virksomhed.

Tal med vores team