GRAFISKE VIRKSOMHEDER

Derfor har brands og forbrugere mere tillid til det printede end det digitale

Differentiér og udvid jeres forretning med nye digitale printmuligheder

DOWNLOAD GUIDEN

Den kreative branche i dag og i morgen

Den europæiske kreative økonomi tjener € 535,9 milliarder om året – få jeres del af indtægterne ved at realisere nye digitale print-streams.

Download guiden

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Printet markedsføring – de usminkede tal

Digitale løsninger har unægteligt revolutioneret marketingbranchen, men da der afsløres digitale skandaler dagligt, vender brands og de forbrugere, de henvender sig til, tilbage til det printede – her er tallene, der beviser årsagen:

  • 60 % af al adresseret post åbnes med det samme
  • 20 % af den adresserede post åbnes inden for 28 dage
  • Folk ser gennemsnitligt 4,2 gange på adresseret post

JICMAIL's (Joint Industry Committee) årsberetning for 2018 om direkte post


Printet markedsføring er langt fra død og begravet og har bevaret sin betydning som en kanal for at nå kunder, og den klarer sig fortsat godt:

  • 79 % af de adspurgte sagde, at de stadig læser trykte aviser, og 82 % læser trykte magasiner
  • Reklamer i trykte magasiner er mere attraktive end online-reklamer – 32 % mod 26 %
  • Kantars undersøgelse fra 2017, "Trust in News", fandt også frem til, at 72 % af de adspurgte vurderede trykte nyhedsmagasiner positivt når det gælder tillid.

Graphicarts Promotion Video Still

Teknologien ændrer den måde, folk skaber på. Canon og Microsoft gik sammen på D&AD-festivalen i 2017 for at vise, hvordan intuitiv teknologi og taktilt print kan fremme kreativitet og bringe folk tættere på deres arbejde.

Se video

Print opbygger tillid i en broget digital verden

Branchetal viser, at printet markedsføring ikke lader sig slå ud, selv i denne digitale tidsalder. Hvorfor har forbrugerne større tillid til printet indhold, og hvordan kan printleverandører udnytte dette til at styrke og udvide deres printudbud?

Ashley Norris, Content Consulent hos Content Marketing Association, siger: "Der er en langtidsholdbarhed og troværdighed i printet indhold, som det digitale ikke altid kan indfange. Det er stadig meget vigtigt for annoncører at have tilknytning til dette førsteklasses indhold."

DMA fandt ud af, at "56 % af de adspurgte mente, at trykt markedsføring er den mest pålidelige form for kommunikation". "Traditionelle printede medier giver forbrugerne en personlig oplevelse – noget håndgribeligt, de kan interagere med, tage med dem og vende tilbage til, som de har lyst til," sagde Rachel Aldighieri, adm.dir. hos DMA.

"Dette underbygges af resultaterne fra JICMAIL's årsberetning, der repræsenterer den grad af tillid, som forbrugerne stadig har til printede medier. De, der beskæftiger sig med markedsføring, bør ikke overse den personlige forbindelse, det printede kan skabe."

Håndgribelighed og tillid går hånd i hånd for printet markedsføring. Det er noget, digitale medier absolut ikke kan tilbyde, og det giver printleverandører en reel mulighed for at give forbrugerne effektivt brandet indhold. Gennem taktilt og kreativt print kan reklamemateriale, der ellers blot ville blive smidt væk, blive til effektivt og medrivende markedsføringsmateriale.

Der er en langtidsholdbarhed og troværdighed i printet indhold, som det digitale ikke altid kan indfange.

Ashley Norris - Content Consultant, The Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Det printede er dødt, længe leve digitalt print

Ingen har sagt, at det printede og det digitale udelukker hinanden. Faktisk kan de udgøre et formidabelt team, især for printløsninger til virksomheder. Digitale løsninger kan gøre printprocessen hurtigere, mere fleksibel og lettere at administrere, mens det printede kan give det digitale alle de ting, der kun kommer med mange års gennemprøvet autenticitet.
Ashley Norris siger: "De bedste kampagner omfatter alle typer af medier. Jeg ville elske at se mere integrerede kampagner, f.eks. hvor printet annoncering giver avanceret fotografering og indhold i lang form, som derefter leveres i mindre stykker på tværs af digitale kanaler.
Nogle af medlemmerne af Content Marketing Association (CMA) arbejder fantastisk på denne måde."

Find ud af, hvordan I kan fremtidssikre jeres virksomhed med fantastiske nye muligheder inden for printløsninger

Relaterede løsninger

Se mere


Find ud af, hvordan digitale printløsninger kan hjælpe jer med at give konkurrenterne baghjul


TAL MED VORES TEAM
  • Canon
  • Erhverv
  • ...
  • Brands og forbrugere tager digitalt print til sig