Fakta om Canon

Baggrundsinformation om virksomheden

• Canon Inc. blev grundlagt i 1937. Canon Europe blev oprettet tyve år senere i 1957.
  • Canon Inc. har ca. 194.000 ansatte på verdensplan. Canon Europe har 17.000 ansatte i 20 lande i Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA)
  • Canons konsoliderede nettoomsætning for Canon Inc. for regnskabsåret 2013 var på ¥ 3.731,4 mia. (svarende til US $ 35,5 mia. eller € 25,7 mia.). Beløb i dollars og euro er alene af hensyn til læseren omregnet fra JPY 105 = US $ 1 og JPY 145 = 1 € for Q4 i regnskabsåret 2013, de omtrentlige vekselkurser på Tokyo Foreign Exchange pr. 30. december 2013
  • Canon Inc. forblev profitabel i regnskabsåret 2013 med en nettoindtjening på ¥ 230,5 mia. (US $ 2,2 mia. eller € 1,6 mia.)
  • Canon Europe bidrager med ca. en tredjedel af Canon Inc.s omsætning på verdensplan ved salg til kunder i mere end 116 lande og regioner i Europa, Mellemøsten og Afrika.
  • Canons første europæiske produktionssted, Canon Giessen GmbH, blev grundlagt i Tyskland i 1972.
  • Canons virksomhedsfilosofi kan sammenfattes med ordet Kyosei, der betyder at leve og arbejde sammen til det fælles bedste.

Brand

• Canons brand-løfte er at hjælpe kunderne med at realisere The Power of Image.
  • Det europæiske reklameslogan You Can blev lanceret i 2002 og er designet til at inspirere og opmuntre kunderne til at realisere The Power of Image.
  • Canon fik en placering som nr. 35 i Interbrands undersøgelse over de 100 bedste globale brands i 2013
  • Reader's Digest har kåret Canon som Most Trusted Camera Brand i Europa for 13. år i træk.
  • Canon fik en placering som nr. 5 på Fortune World’s liste over mest beundrede virksomheder i 2012 (i kategorien "Computere").

Bæredygtighed

Canons satsning på sustainability er fokuseret på tre nøgleområder: Virksomhed, Miljø og Samfund.

• Vi vil gerne hjælpe vores kunder, så de forbedrer virksomhedens effektivitet, får mere succes og nedsætter deres påvirkninger af miljøet, ved at tilbyde services og løsninger, som imødekommer deres forretningsmæssige behov

• Vi udvikler vores virksomhed ansvarligt, støtter større økonomisk vækst, driver forretning på fair vis og overholder bestemmelser og standarder.

Virksomhed
  • Miljø

• Canon har opnået global certificering under den internationale standard for miljøledelsessystemer ISO 14001, hvorunder 191 steder i 25 lande i EMEA er certificeret. For 2012 og 2013 har vi ikke registreret afvigelser fra nogen audits i EMEA.

• Vi reducerer miljøpåvirkningerne ved at minimere behovet for nye ressourcer fra designfasen til afslutningen af produktets levetid og gennem vores egen drift

• Vi har for første gang sat følgende miljømål for hele EMEA:

• At reducere vores CO2-belastning i EMEA med 15 % i forhold til omsætning i 2020 (i forhold til Canon & Océ-kombineret baseline i 2010).

• At genanvende 52 % af affaldet på EMEA-kontorer i 2014.

• At genanvende 85 % af affaldet på Canon EMEA-lagre i 2014.

• At øge salget af certificeret papir og genbrugspapir til 75 % af papiromsætning i 2014.

• At forbedre vores kulstofeffektivitet inden for transport med 2 % i 2013 i forhold til nettoomsætning i 2012.

• Canon-produkter er særdeles energieffektive og mange lever op til EU ENERGY STAR® Programme

• Canon startede verdens første genanvendelsesprogram for tonerpatroner i 1990.

• Vi oplærer alle medarbejdere og entreprenører i miljøbevidsthed.

• Canon er medunderskirver på en europæisk frivillig aftale om forbedring af imaging-udstyrs miljøpåvirkning med tilsagn om at reducere energi- og papirforbruget samt forbedre forbrugsstoffernes bortskaffelsesmuligheder. I 2013 har Europa-Kommissionen godkendt den frivillige aftale på lige vilkår som en bindende forordning
  • Samfund

• Canon mener, at en bæredygtig virksomhed interagerer med de samfund, hvor virksomheden opererer, fremmer større økonomisk vækst og integration af samfundets interesser med hensyn til miljøet.

• Vi støtter medarbejdere ved klart at skitsere, hvad der forventes af dem, vurderer deres præstationer og udvikler deres kvalifikationer og karrieremuligheder i virksomheden.

• Vi yder et positivt bidrag til samfundet, engagerer os aktivt i fællesskaber og interessenter, hvor vi arbejder og respekterer vores etiske forpligtelser.

• Canon har samarbejdet med WWF siden 1998, hvor de har støttet arktiske projekter billedets kraft for at øge bevidstheden om miljøspørgsmål og klimaændringer (flere oplysninger under Vores Brand – Sponsorater)

Teknologi og innovation

• Canons imaging-motorer blev skabt ved at integrere en række teknologier, som Canon har udviklet igennem årene. De udgør kerneteknologien i alle Canons nuværende produkter:

• Image Capture Engine – Høj opløsning og høj billedkvalitet til objektiv-, sensor- og billedbehandlingsteknologier.

• Electrophotography Engine – Elektrofotografiteknologien er livsnerven i laserprintere og kopimaskiner, der er blevet vurderet til at være de bedste i verden.

• Inkjet Engine – Kan levere mikroskopiske blækdråber helt ned til en pikoliter (en trilliontedel af en liter), der endda gør det muligt at producere DNA-chips

• Photolithography Engine – Canons halvledereksponeringsteknologi integrerer det bedste fra optisk og ultrapræcisionsteknologi.

• Display Engine – Næste generations fladskærmsteknologi giver billeder i høj kvalitet på store skærme ved et lavt energiforbrug.

• Canon vil fastholde sin position som den førende producent af digitale spejlreflekskameraer.

• Canon opfandt Bubble Jet-metoden inden for inkjetprint og lancerede branchens første kopimaskine af blækpatrontypen.

Sponsorater

• Canon Europes nuværende sponsoratportefølje spænder over et bredt udvalg af sociale, kulturelle og sportslige områder, herunder, men ikke begrænset til:

• Officiel sponsor for modeugen i London, hovedsponsor for modeugen i Milano og en af hovedsponsorerne for modeugen i Paris

• Officiel Imaging Partner for British Fashion Council

• Officiel leverandør af Imaging-løsninger til 2014 Ryder Cup

• Principal Partner for Berlinale Talent Campus

• Global Partner for World Press Photo

• Visa pour l'Image - fotojournalistisk festival

• Corporate Sponsor for London Symphony Orchestra

• Conservation Imaging Partner for WWF

• Officiel partner ved IAAF World Athletics Series*

• ISU World Junior Figure Skating Championships 2013 og ISU World Figure Skating Championships 2013*

• Canon Pro Golf-rækken

* CINC-sponsorater

Forskning og udvikling

• I regnskabsåret 2013 investerede virksomheden ¥ 306,3 mia. i forskning og udvikling, hvilket svarer til mere end 8 % af omsætningen

• I 2013 fik virksomheden godkendt 3.825 patenter* i USA, hvilket gav Canon en tredjeplads blandt alle selskaber.

• Canon har været i top 5 blandt patenttagere i USA i 28 år i træk.

* Kilde: U.S. Patent and Trademark Office. Beregnet på basis af ugentlige totaler.

Download fakta om Canon [PDF, 171 KB]

Fakta om Canon